Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juni 2018, 12:23   #1
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Question MHP met 2 mm haar na HT bij BCN/follicle-aesthetics/Pro Hair

Zoals ik het begrijp op dit forum zijn er eigenlijk 3 partijen die voldoende kennis en ervaringen hebben om MHP goed uit te voeren, en dat zijn BCN / follicle-aesthetic en Pro Hair.

Ik heb in april een HT ondergaan, dus het is nog even afwachten op het resultaat, maar ik weet al dat er achter vrijwel niets is bijgezet, dus dit is een degeneratief proces, hoewel ik voor een mooi resultaat verwacht, zal de dichtheid zeker niet spectaculair zijn......

Maar dat is prima, want ik wil mijn haar graag kort houden, staat me ook het beste. MAAR....

Ik wil geen shave look, dit is volgens mij de lengte die men hanteert wanneer je hoofd wordt kaal geschoren voordat je de HT ondergaat in de kliniek.

Zelf gebruik ik altijd de tondeuse en gebruik met kapje stand 1 of stand 2...vrij kort dus, maar geen idee hoeveel MM het is....zie foto's.

Nu heb ik al contact gehand met BCN en zij geven aan dat het MHP alleen maar zin heeft met de shaven look.

Dus geen kapje op de tondeuse en dan over je hoofd gaan voor de juiste lengte...

Dit vind ik vreemd, omdat ik op het forum een aantal voorbeelden ben tegen gekomen van MHP met langer haar...

1 daarvan heeft middellang haar en de andere denk ik 2 mm haar...

Op de website van Pro hair en follicle zie ik ook voorbeelden van wat langer haar, dus wat is nu wijsheid? Het wordt immers ook ingezet om het donor gebied na een FUE op te vullen, terwijl deze haren door veel mensen ook vaak op 2 of 3 mm word 'gedragen'.

Graag hoor ik advies van desbetreffende bedrijven of mannen die zelf ervaring hebben met de combi HT en MHP met een haarlengte van ongeveer 2 mm. Zie ook mijn foto's over hoelang ik mijn haar graag zou willen laten...

Daarnaast twijfel ik ook over permenente of tijdelijke pigment. Alleen Prohair gebruikt tijdelijk pigment waar ik voordelen en nadelen in zie.

Een voordeel is dat je steeds op de huidige situatie kan laten bijvullen, omdat over tijd natuurlijk je kleur haar, structuur etc. veranderlijk is en bij het retoucheren kan ik op ingespeeld worden.

Wanneer het permanent is kun je aan de zijkanten grijzer worden, terwijl het bovenop deels grijs is (bestaande haren) en de rest niet grijs omdat het er al jaren zit.....lijkt me geen gezicht.....

Ben zeer benieuwd naar jullie adviezen en ervaringen hierin....
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg voorkant.JPG‎ (80,2 KB, 324x gelezen)
Bestandstype: jpg zijkant .JPG‎ (69,1 KB, 342x gelezen)
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2018, 10:40   #2
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Niemand??

Leeft MHP niet meer zo binnen dit forum? Zal nog wel op engelse forums bekijken wat er voor me mogelijk is...
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2018, 18:09   #3
Haar123123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2018
Berichten: 14
Geslacht:
Viel me ook al op dat er weinig meer over micropigmentatie wordt gesproken.. wellicht vallen de resultaten toch tegen? Goedbeschouwd zijn 75% van de berichten over mhp afkomstig van 2-3 personen die dagelijkse/wekelijks een specifieke kliniek bleven aanprijzen.. Mischien heeft het op deze ambassadeurs na eigenlijk nooit echt geleefd hier?
Haar123123 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2018, 18:02   #4
Aguero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2015
Berichten: 15
Geslacht:
Hi Casanostra, ondertussen al wat meer info gevonden? Ik ben ook op zoek naar deze informatie. Het gaat dus meer om opvulling dan mhp voor een shaven look
Aguero is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2018, 15:11   #5
Haar123123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2018
Berichten: 14
Geslacht:
Dit is wel een mooi voorbeeld van pigmentation voor meer volume
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg 74654B5C-C06F-4213-B917-B47D6886EA8C.jpeg‎ (76,7 KB, 277x gelezen)
Haar123123 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2018, 10:41   #6
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Voorbeelden

Dit vind ik persoonlijk ook wel goede voorbeelden.....MAAR..

Mij is door BCN verteld dat dit niet mogelijk is, dat je het alleen kan doen met shaven look, dat het er anders raar uitziet, dus heb ik met teleurstelling opgehangen.

Vind het erg vreemd, juist omdat je het op internet toch regelmatig tegen komt, of ze willen zich er niet aan wagen.

Weet dus nog steeds niet echt of het mogelijk is en wie dit wel zou kunnen...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg before-after-tricopigmentation-debbie-clifford-3.jpg‎ (130,2 KB, 216x gelezen)
Bestandstype: jpg filling-in-hairline-scalp-micropigmentation.jpg‎ (46,0 KB, 203x gelezen)
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2018, 10:36   #7
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
ik vind toch dat de fotos geen goed eindbeeld tonen

de foto uit je vorige post staat links de kruin in beeld bij de "voor" foto , echter na de pigmentatie tonen ze juist nog van de zijkanten en niet meer een zelfde kruin foto in dezelfde positie , waarom ? gewoon omdat je het ziet met wat langer haar... dit + als je heel goed kijkt naar de huidskleur tussen voor en na zie je dat ze de voor meer belicht hebben en de na met wat zachter licht of iets minder licht

de illusie is dat je huidig haar zo kortgeschoren is dat het ook stipjes zijn... dan blenden de pigmentatiestipjes tussen de resterende stoppels

bij de laatste fotos merk ik op dat links er met een spot / lichtstraal een foto genomen heeft waardoor de witte huid erg zichtbaar is , de na foto is dan gemaakt met een zacht fotolicht (lichtbox) , ook zitten er wat blowouts aan de linkerkant ( onze linkerkant in perspectief ) , die donkere clusters daar zijn samengelopen stippen , teveel pigment er willen inboren kan blowouts veroorzaken

het uitvoeren kan steeds , dat is geen probleem , de vraag is eerder hoe zal het eruit zien ?

ik weet 1 zaak en dat is : het is supermoeilijk om mhp superdonker te maken , je moet namelijk zoveel pigment in de huid boren dat je op een bepaald punt nog weinig controle hebt over de stipdiameter , voor haaropvulling zullen grotere stipjes beter de lege plaatsen vullen dan de micro fijne , teveel kleur inboren , of wat dieper prikken omdat ze niet vol genoeg zijn de stipjes , het is allemaal 1 risico , en daarom staat niemand er voor te springen ( denkende aan hun reputatie nadien )

maar het is wel mogelijk ,om een donkere schaduw op te bouwen tussen de haren , doormiddel van fijne micro stipjes , het is gewoon heel veel werk , zeker om het voldoende vol te krijgen bij heel fijn haar , je moet op de huid bijna alles donker maken , zelfs het max zwarte pigment geeft nooit echt zwart , het gaat steeds richting een donkere schaduwtint

de belichting speelt een belangrijke rol bij mensen met mhp , in de zomer bv word de densiteit wat lichter omdat de felle zomerzon sterk is dan het kleur in de micro stipjes , het is niet voor niks dat jonathan gerrow zijn na resultaat altijd toont met zo een cirkel led spiegel , dat enkel het gezicht oplicht zodat de pigmenten er nog voller donkerder uit zien in de na resultaten , iedereen zegt dan : wow en die mensen dat goed opletten denken dan : slim man , echt slim ... hoofd niet belichten , enkel het gezicht , zacht diffuse lichtstraal rond het gezicht het is allemaal marketing , maak je product uniek , zover je ziet op camera dan
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 15 juli 2018 om 10:43
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2018, 14:16   #8
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Klopt allemaal wat je zegt, alleen mijn eigen haren zijn helemaal niet zo donker, dus dat zou dan geen probleem moeten zijn....

Een andere optie is natuurlijk nog een HT en het kaalgeplukte donor gebied laten opvullen met HP zodat bovenop je wel een goede dekking hebt en lekker opscheren de haren.
casanostra is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bcn, fue, mhp, prohair

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.