Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 augustus 2006, 23:59   #16
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Als je geen last hebt van roos wat verwacht je er dan van? Daar is het primair voor bedoeld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Ja, dat is inderdaad vreemd.
Huh, zijn we vergeten wat we hier doen met z'n allen op deze site ?

Ketoconazol wordt gebruikt om AGA te bestrijden natuurlijk! Lees het HWB nog maar even door.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2006, 14:55   #17
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kretos
Huh, zijn we vergeten wat we hier doen met z'n allen op deze site ?

Ketoconazol wordt gebruikt om AGA te bestrijden natuurlijk! Lees het HWB nog maar even door.

Ik heb echt dat HWB niet nodig hoor om te weten waar het overgrote merendeel van postende leden hier, ketoconazole voor gebruikt. Toch is het primair daar niet voor uitgevonden. Ik zou zelf een gezonde hoofdhuid zonder roos/jeuk nooit met ketoconazole behandelen. Je verstoort toch geen gezonde huidflora?
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2006, 17:26   #18
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Je verstoort toch geen gezonde huidflora?
Of het de huidflora verstoort weet ik niet, wel is het aangetoond dat keto enigzins effectief is tegen AGA.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2006, 22:46   #19
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Ja, dankzij antibacteriele middelen die erin zitten. Zelf gebruik ik bij voorkeur Elmex Sensitive
Jow,
Ik ben er ook geinteresseert in. Wanneer doe je het erop(juist na het scheren), hoeveel en hoelang?
't Klinkt een beetje dom om tandpasta op m'n nek te smeren maar als het helpt wil ik het best wel eens proberen.
Nu met de zon heb ik er niet zoveel last van(denk ik).
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2006, 23:59   #20
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Jow,
Ik ben er ook geinteresseert in. Wanneer doe je het erop(juist na het scheren), hoeveel en hoelang?
't Klinkt een beetje dom om tandpasta op m'n nek te smeren maar als het helpt wil ik het best wel eens proberen.
Nu met de zon heb ik er niet zoveel last van(denk ik).
Niet direct na het scheren, ik wil de huid even tot rust laten komen en laten drogen. Ik smeer het er een kwartiertje voor ik naar bed ga op, in een heel dun wit laagje en ik ga pas liggen als het goed gedroogd is. De volgende morgen spoel ik het er onder de douche weer af ... en de witte vlokken die er 's nachts in bed van af zijn geschuurd ruim ik dan ook op.

En het is net zo dom als een anti-roos middel als Rooscure gebruiken tegen AGA ... er zit nou eenmaal een goed werkend bestanddeel in

UV in zonnestralen werkt ook bacteriedodend. Vandaar dat ACNE ook minder erg wordt in de zomer (daar gebruikte ik overigens ook wel eens tandpasta voor ).

Het droogt je huid wel uit, dus ik zou het niet dagelijks erop smeren.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2006, 10:43   #21
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Dank je voor het uitgebreide antwoord.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2006, 18:47   #22
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Niet direct na het scheren, ik wil de huid even tot rust laten komen en laten drogen. Ik smeer het er een kwartiertje voor ik naar bed ga op, in een heel dun wit laagje en ik ga pas liggen als het goed gedroogd is. De volgende morgen spoel ik het er onder de douche weer af ... en de witte vlokken die er 's nachts in bed van af zijn geschuurd ruim ik dan ook op.

En het is net zo dom als een anti-roos middel als Rooscure gebruiken tegen AGA ... er zit nou eenmaal een goed werkend bestanddeel in

UV in zonnestralen werkt ook bacteriedodend. Vandaar dat ACNE ook minder erg wordt in de zomer (daar gebruikte ik overigens ook wel eens tandpasta voor ).

Het droogt je huid wel uit, dus ik zou het niet dagelijks erop smeren.
dat klopt idd dat trucje gebruikte ik vroeger ook
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 14:03   #23
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Ik heb echt dat HWB niet nodig hoor om te weten waar het overgrote merendeel van postende leden hier, ketoconazole voor gebruikt. Toch is het primair daar niet voor uitgevonden. Ik zou zelf een gezonde hoofdhuid zonder roos/jeuk nooit met ketoconazole behandelen. Je verstoort toch geen gezonde huidflora?
Ik begrijp dat je dat raar vindt, maar dan hebben we het over de vraag of we überhaupt medicijnen moeten gebruiken tegen AGA. AGA is, zoals je weet, eigenlijk niet schadelijk. Dan zou volgens jou redenatie iedereen hier moeten stoppen met middelen als fina en minox, die ook primair ergens anders voor bedoeld zijn en die ook bijwerkingen hebben.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 20:54   #24
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kretos
Ik begrijp dat je dat raar vindt, maar dan hebben we het over de vraag of we überhaupt medicijnen moeten gebruiken tegen AGA. AGA is, zoals je weet, eigenlijk niet schadelijk. Dan zou volgens jou redenatie iedereen hier moeten stoppen met middelen als fina en minox, die ook primair ergens anders voor bedoeld zijn en die ook bijwerkingen hebben.
Nee Kretos zo bedoel ik het niet. Ik vind het ook niet raar dat mensen het zouden gebruiken enkel en alleen voor aga. Ik heb zelf alleen zo vreselijk veel jeuk gehad een half jaar geleden en ketoconazole heeft me als 1e en enige middel echt geholpen daar (grotendeels) vanaf te komen. Als ik geen roos/jeuk zou hebben zou ik dmv van het gebruik van keto, dat op zich toch best een pittig goedje is bang zijn om juist die natuurlijke balans van de huid te verstoren.
Iedereen die er baat bij heeft ... vooral doen natuurlijk.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 22:16   #25
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Maar zoals je zelf zei: "Je dermatoloog zei: "Dat het een heel veilig middel is en dat het de structuur van je huid niet verandert"".
Daarom is het zeker niet erg om te gebruiken. Juist omdat de bijwerkingen zo mild zijn en omkeerbaar zijn.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Bijwerkingen na 4 jaar succes fina. Gedwongen om te stoppen. Hopefull Medicijnen/haargroeimiddelen 20 30 juni 2006 07:00
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.