Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 september 2007, 14:10   #1
ellisa29
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2007
Berichten: 2
nieuweling en vraagje over laserkam

Na veel tijd doorgebracht te hebben met het lezen van dit hulpzame forum en andere internetsites wou ik toch graag mijn verhaal doen en wat advies vragen:
Na drie jaar veel haaruitval heb nu een zeer uitgedunde haarbos (hij was ooit superdik net als bij veel andere lezeressen van dit forum) kalende plekken in het midden van mijn hoofd/vooraan en een idioot brede scheiding. Het was voor mij dan ook geen verassing meer toen ik aga bleek te hebben al heb ik er grote moeite mee.Ik gebruik op dit moment nog geen medicatie maar ga binnenkort terug naar de dermatoloog om dit te bespreken. Ik twijfel enorm over de diane pil omdat ik daar ooit gewichtstoenname en migraine van kreeg.. en ook ben ik angstig voor al dat gerotzooi met mijn hormonen en de gevolgen voor mijn haar.

Verder overweeg ik de laserkam, wie heeft hier ervaring mee en hoe lang?
Hoe zijn de resulaten? is het goed vol te houden? Hoe lang duurde het voordat je iets van verbetering zag? etc

Elk advies is welkom

groetjes ellisa
ellisa29 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2007, 14:58   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Ellisa,

Welkom! Maar gebruik alsjeblieft de Zoek-functie in het vervolg, want er zijn al diverse threads over dit onderwerp. Hier is er eentje:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ighlight=laser

En waarom ben je niet al lang gestart met minoxidil 2%? Als dat 3 maanden goed gaat en je geen irritaties krijgt, kun je overstappen op 5%.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2007, 15:38   #3
ellisa29
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2007
Berichten: 2
Bdankt Hanna, ik had inderdaad even beter moeten kijken, was zo gefocust aga info dat ik hier nog niet uitgebreid gekeken heb.

Ik gebruik nog geen minox omdat ik pas recent de diagnose ttAgA e horen heb gekregen. dit nadat mijn haaruitval door een dermatoloog(die overigens weinig tijd voor mij vrij maakte nl 5 minuten ofzo) eerst aan stress, ijzertekort, voeding etc werd toegeschreven. Het bizarre van mijn verhaal is dat mijn huisarts 1,5 jaar later in haar computer het dossier inkeek en dat het wel degelijk om aga ging! mijn derm vond het blijkbaar niet nodig mij hierover in te lichten! geshockeerd en boos heb ik een andere derm gezocht(drmunte) waar ik over twee maanden een afspraak bij heb..pff. Echt heel vervelend, ook stond er in het dossier dat er een plukkentest was uitgevoerd, hetgeen totaal onwaar was, hij heeft precies 1 blik op mijn hoofd en hoofdhuid geworpen.
Ik was totaal verbijsterd en verdrietig omdat ik het afgelopen jaar erg veel haar heb verloren en ik er sneller bij had kunnen zijn. Mijnvertrouwen in de medische zorg is behoorlijk gedaald.
Maargoed, vooralsnog ben ik toch benieuwd naar de reactie van mijn nieuwe dermatoloog en wil met hem bespreken wat te gaan doen, zal vast wel minox worden maar wil het toch obv een arts doen.


groetjes E
ellisa29 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2007, 15:49   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Poeh, wat een schandalig gedrag! Je kunt die dermatoloog wel "terugpakken", want hij heeft hoogstwaarschijnlijk de plukkentest onrechtmatig gedeclareerd bij de verzekeringsmaatschappij.

Veel succes bij Dr. Munte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 13:16   #5
sof
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ellisa29 Bekijk bericht
Na veel tijd doorgebracht te hebben met het lezen van dit hulpzame forum en andere internetsites wou ik toch graag mijn verhaal doen en wat advies vragen:
Na drie jaar veel haaruitval heb nu een zeer uitgedunde haarbos (hij was ooit superdik net als bij veel andere lezeressen van dit forum) kalende plekken in het midden van mijn hoofd/vooraan en een idioot brede scheiding. Het was voor mij dan ook geen verassing meer toen ik aga bleek te hebben al heb ik er grote moeite mee.Ik gebruik op dit moment nog geen medicatie maar ga binnenkort terug naar de dermatoloog om dit te bespreken. Ik twijfel enorm over de diane pil omdat ik daar ooit gewichtstoenname en migraine van kreeg.. en ook ben ik angstig voor al dat gerotzooi met mijn hormonen en de gevolgen voor mijn haar.

Verder overweeg ik de laserkam, wie heeft hier ervaring mee en hoe lang?
Hoe zijn de resulaten? is het goed vol te houden? Hoe lang duurde het voordat je iets van verbetering zag? etc

Elk advies is welkom

groetjes ellisa
Hey Ellisa,
Ik gebruik de laserkam nu 9 weken. Mijn haar ziet er voller uit en valt beter, maar ik kan nog niet spreken van enige teruggroei... Misschien is het nog te vroeg daarvoor, weet het niet zeker. Als er binnen enkele weken nog geen verandering is, zal ik met minoxidil beginnen, hoewel ik daar erg tegenop zie. In gebruik is de laserkam zeker niet moeilijk, op 15 min heb je heel je hoofd gedaan, en dit 3x per week (ik doe het om de dag)
Mijn huisarts heeft bij mij bijna 2 jaar verspeeld met uit te zoeken welke vitamines konden helpen. Ben hier nu wel een beetje boos om, want 2 jaar geleden zag het er allemaal nog iets deftiger uit... Maar ja, niks meer aan te doen.
Ik wens je veel succes in je zoektocht!
Sofie
sof is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Laserkam perfekte oplossing! Jacky1 Medicijnen/haargroeimiddelen 11 11 maart 2015 13:58
Ik heb een vraagje. anneke83 Haarwerken 4 3 november 2006 19:10
vraagje nieuweling claude AGA - Algemeen 5 18 augustus 2006 15:28
Heb een vraagje, Joney AA - Algemeen 4 11 september 2004 22:10
vraagje! cees AGA - Algemeen 17 11 februari 2002 20:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.