Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 augustus 2019, 22:46   #76
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
GIJ ZIJT ER TEN MINSTE VANAFIK MOET ER IN OCTOBER NOG AAN BEGINNEN...………...BLIJF ONS OP DE HOOGTE HOUDEN VAN JE VORDERINGEN HET KAN ALLEEN MAAR STIMULEREND WERKEN
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2019, 00:18   #77
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Ik ga niet stoppen met fina.

En er vallen toch geen haren uit in je donorgebied door fina?
Nee, maar de aga haren wel indien je stopt. Ik wil het risico van fina niet lopen. Dus liever 500 grafts meer dan 500 haren redden door fina
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2019, 10:52   #78
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Nee, maar de aga haren wel indien je stopt. Ik wil het risico van fina niet lopen. Dus liever 500 grafts meer dan 500 haren redden door fina
Beetje rare logica vind ik
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2019, 11:21   #79
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Beetje rare logica vind ik
Nee ik snap hem wel. Hij zal nu voor altijd fina of minoxidil moeten gebruiken, anders vallen de haren die hij nu door het gebruik van fina behoudt direct uit en zal hij waarschijnlijk een tweede HT moeten ondergaan. Terwijl als hij nu niets gebruikt, zal dit opgevuld worden met getransplanteerde haren.

Ik overwoog een jaar of 6 geleden ook al een HT, had toen een norwood 4 ofzo. Achteraf wel blij dat ik het nu, met een norwood 6 pas heb gedaan. Want nu is er geen kans meer op uitvallend haar in het getransplanteerde gebied.
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2019, 11:47   #80
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1606 Bekijk bericht
Nee ik snap hem wel. Hij zal nu voor altijd fina of minoxidil moeten gebruiken, anders vallen de haren die hij nu door het gebruik van fina behoudt direct uit en zal hij waarschijnlijk een tweede HT moeten ondergaan. Terwijl als hij nu niets gebruikt, zal dit opgevuld worden met getransplanteerde haren.

Ik overwoog een jaar of 6 geleden ook al een HT, had toen een norwood 4 ofzo. Achteraf wel blij dat ik het nu, met een norwood 6 pas heb gedaan. Want nu is er geen kans meer op uitvallend haar in het getransplanteerde gebied.
Ja oke.
Ligt er maar net aan hoe agressief de AGA is. Ben zeg nog jong dus wil verdere achteruitgang hoe dan ook voorkomen.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2019, 11:57   #81
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Ja oke.
Ligt er maar net aan hoe agressief de AGA is. Ben zeg nog jong dus wil verdere achteruitgang hoe dan ook voorkomen.
Ja logisch. Ikzelf gebruik nu ook minoxidil voor mijn kruin. Enige nadeel voor ons is dat we hier niet mee kunnen stoppen.
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2019, 12:39   #82
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1606 Bekijk bericht
Ja logisch. Ikzelf gebruik nu ook minoxidil voor mijn kruin. Enige nadeel voor ons is dat we hier niet mee kunnen stoppen.
Ja minoxidil blijft gewoon erg vervelend om dat 2x per dag aan te brengen. Zelf doe ik het alleen op de inhammen.
Mijn plan is dan ook om na de HT volgend jaar dit af te bouwen en evt. alleen nog 's avonds te doen.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2019, 13:01   #83
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Beetje rare logica vind ik
vind ik ook.

hoe sterker je eigen haar tijdens de HT, hoe kleiner de kans op shock-loss en sowieso blijvende uitval omdat je bestaande haar de HT niet aan kon. als je zo bang bent voor de te weinig grafts naar mate de kaalheid doorgaat, kan je beter bij je HT kliniek de maximaal mogelijke dichtheid nemen.

zeker als je sowieso van plan bent op lange termijn fina te gebruiken (en niet alleen in de maanden rondom de HT) zie ik echt alleen maar nadelen om te stoppen.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2019, 15:31   #84
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inesmoll Bekijk bericht
GIJ ZIJT ER TEN MINSTE VANAFIK MOET ER IN OCTOBER NOG AAN BEGINNEN...………...BLIJF ONS OP DE HOOGTE HOUDEN VAN JE VORDERINGEN HET KAN ALLEEN MAAR STIMULEREND WERKEN
Dat is waar. Als jij straks op de tafel ligt, kan ik misschien mijn haren alweer een beetje kammen...! Wanneer was je ook alweer precies aan de beurt?

Op zich wel iets om naar uit te kijken, ik vond het hartstikke leuk daar in Veldhoven. Twee leuke dagen. Moet je van ver komen?

Laatst gewijzigd door KaleKiet; 14 augustus 2019 om 17:28
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2019, 15:32   #85
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
Maak je borst maar nat, het wordt nog een hele lange tijd wachten......
Geen probleem om mijn borst nat te maken... daar groeien evenveel haren als op mijn hoofd, dus ik ben zo weer droog.
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2019, 15:37   #86
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Update 8 weken...

Hier nog even een foto van mijn huidige vooraanzicht, 8 weken na de FUE. Zoals ik al zei, met een beetje fantasie zie je er een 'commando' kapsel in. Maar dan wel van een commando die net een vlammenwerper over zijn kop heeft gehad.

Toch heb de indruk dat er al een heel klein beetje meer haar groeit dan een maand geleden...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_4683.jpg‎ (131,2 KB, 379x gelezen)
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2019, 00:18   #87
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleKiet Bekijk bericht
Hier nog even een foto van mijn huidige vooraanzicht, 8 weken na de FUE. Zoals ik al zei, met een beetje fantasie zie je er een 'commando' kapsel in. Maar dan wel van een commando die net een vlammenwerper over zijn kop heeft gehad.

Toch heb de indruk dat er al een heel klein beetje meer haar groeit dan een maand geleden...
Dat is niet leuk hé, de commando's belachelijk maken

On topic: Geduld, patience, rust. Ik heb hem net 3 dagen terug ondergaan en heb een nóg langere weg dan jij. De korstjes beginnen vreselijk te jeuken.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2019, 00:40   #88
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1606 Bekijk bericht
Nee ik snap hem wel. Hij zal nu voor altijd fina of minoxidil moeten gebruiken, anders vallen de haren die hij nu door het gebruik van fina behoudt direct uit en zal hij waarschijnlijk een tweede HT moeten ondergaan. Terwijl als hij nu niets gebruikt, zal dit opgevuld worden met getransplanteerde haren.

Ik overwoog een jaar of 6 geleden ook al een HT, had toen een norwood 4 ofzo. Achteraf wel blij dat ik het nu, met een norwood 6 pas heb gedaan. Want nu is er geen kans meer op uitvallend haar in het getransplanteerde gebied.
Precies dit dus zoals ik het bedoel.

Shockloss etc staat gewoon los van fina. Fina heeft 0,0 invloed op de haren aan zij en achterkant. Zijn namelijk niet gevoelig voor DHT dus haren zijn ook niet aangetast. Tevens is shockloss toch maar een tijdelijk ding. Dus de theorie van minten is onjuist. Geeft niet je leert van elkaar.

@kalekiet het begint te groeien top
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2019, 13:27   #89
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
De korstjes beginnen vreselijk te jeuken.
Kijk, daar heb ik nu gelukkig helemaal geen last van gehad!

In Veldhoven vertellen ze de patiënten dat ze vanaf de 7e dag eenmaal daags het ontvangstgebied mogen insmeren met Calendulazalf. Dat is zonder recept te verkrijgen bij drogist en apotheek. Ik gebruik het nog steeds, het werk ontstekingsremmend, helpt de korstjes verwijderen en vermindert jeuk.
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2019, 21:17   #90
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleKiet Bekijk bericht
Kijk, daar heb ik nu gelukkig helemaal geen last van gehad!

In Veldhoven vertellen ze de patiënten dat ze vanaf de 7e dag eenmaal daags het ontvangstgebied mogen insmeren met Calendulazalf. Dat is zonder recept te verkrijgen bij drogist en apotheek. Ik gebruik het nog steeds, het werk ontstekingsremmend, helpt de korstjes verwijderen en vermindert jeuk.
Aha, goede tip. Ik zal eens vragen of ik dat mag en vanaf welke dag. Ik heb helaas vrij veel korstvorming met name aan de rand en die is niet veel minder geworden. Nu zit op dag 4. Ik probeer nog steeds te blijven sprayen met steriel water (door vocht geneest het sneller). Ik wacht nog op antwoord van de behandelend arts morgen. Je gaat je toch wel iets zorgen maken.

Echter door de steeds meer opkomende jeuk vermoed ik dat ze wel snel loslaten.

Hoe was jouw wasritueel vanaf een dag of 4/5?
Klapz is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.