Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 mei 2018, 00:45   #1
Muilie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2016
Berichten: 3
Geslacht:
Mogelijkheden/nadelen na FUE-transplantatie

Beste forumgangers,

Het is inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik een topic in een ander subforum een topic heb gestart. Ik ben momenteel 23 jaar en al flink kalende sinds mijn 19e. Met name mijn kruin en sinds een paar jaar ook enkele inhammen. Ik heb er destijds voor gekozen om geen medicijnen te slikken om het proces tegen te gaan, voornamelijk omdat ik schrok van de mogelijke bijwerkingen. Vorig jaar besloten om het roer drastisch om te gooien omdat ik niet jaren wil rondlopen met wat plukjes haar op mijn hoofd. Ik heb ervoor gekozen om mijn haar te millimeteren om mijn grootste angst tegemoet te komen. Het was misschien nog niet nodig maar op dat moment moest ik wat proberen. Ik denk overigens dat veel mensen die een FUE-transplantatie ondergaan te snel kiezen voor de 'makkelijke' weg.

lees dit stuk als je wat verdere achtergrondinformatie wilt
Afijn, ik koos ervoor om het te millimeteren en zo ben ik sinds dien steeds een standje lager mijn hoofd gaan scheren. Hoe minder haar, hoe beter en egaler het staat. In de spiegel vind ik de kaalheid me niet misstaan. Ook krijg ik enkele positieve reacties vanuit de omgeving: "het misstaat je niet!". De positieve reacties zijn evenveel als de negatieve en sommige interesseert het niet. In dit proces heb ik me steeds minder geïnteresseerd in wat andere van me vinden. Vooral jongeren van mijn leeftijd kunnen vrij hard zijn in hun mening. Maar op termijn wordt je daar immuun voor en als ze een opmerking maken dan gaat het steeds sneller je ene oor in en het andere oor uit.

Het deed, en doet me nog steeds goed dat ik deze keuze gemaakt heb en raad het dan ook iedereen aan. Ik werk aan mijn fitheid, ga sinds een half jaar gestructureerd fitnessen, dit voelt heerlijk en werpt na een tijd ook zijn vruchten af.

Ook verdiep ik me steeds meer in de psychologie. Enerzijds uit interesse anderzijds omdat het je toch op andere gedachtes zet. Kaal worden zit meer in je hoofd dan dat het feit dat je geen haar op je hoofd hebt. (Hoeveel mensen zie ik hier obsessief reageren terwijl ze niet eens écht last hebben van kaalheid). Ik dan ook een psycholoog ingeschakeld om mezelf te helpen in dit proces. Ik was voorheen behoorlijk depressief vanwege het feit dat je op zo'n jonge leeftijd extreem kaal begon te worden. Mijn doel is uiteindelijk om op een moment te komen dat het mij eigenlijk helemaal niet meer interesseert of ik haar heb of kaal ben.


Met het bovenstaande zou ik graag andere mensen die een transplantatie overwegen willen overtuigen dat er naast het verplaatsen van wat grafts ook nog andere (veel belangrijkere) mogelijkheden zijn om van je probleem af te komen.

Leuk en aardig allemaal maar het probleem blijft er; je bent flink kalend (Norwood 3) op een zeer jonge leeftijd. Zoals ik al zei misstaat het mij niet. Toch heb ik nog steeds moeite als ik mezelf terug zie op foto's. Nee dit is niet wie ik wil zijn, dit is niet wie 'ik' ben. Het past niet bij me, ondanks dat het in mijn genen zit. Het feit dat je er iets aan kan doen maakt dit niet makkelijk. Ondanks dat het op mijn leeftijd wordt afgeraden ben ik mij toch benieuwd naar de mogelijkheden. Al is het maar om een beeld te krijgen van wat het mogelijk eindresultaat kan zijn. Ik moet realistische verwachtingen hebben bij de uitwerkingen, maar al kan ik ervoor zorgen dat er toch wat haar op mijn hoofd staat dan ben ik misschien wel meer tevreden dan zonder haar. Ik heb dan ook een aantal vragen:

- Wat zijn de nadelen van een FUE transplantatie. Stel ik zou niet geheel tevreden zijn met de resultaten en ik wil het later opnieuw millimeteren zijn er dan vreemde dingen te zien blijven. Komt de haarlijn, met name vooraan dan niet 'fake' over en blijven er niet kleine littekens achter op het donorgebied.
- Mijn haren bovenop zijn niet alleen dunner maar voor mijn gevoel ook een stuk lichter van kleur (blonder). Zal het verschil met de getransplanteerde haren dan niet veel meer opvallen?
- Welke kliniek komt er volgens jullie het beste uit? Ik wil mezelf niet gaan beperken tot een budget, wat mijn part kies ik de 'beste en duurste' kliniek.
- Wie heeft na een transplantatie zijn haar gemillimeterd en hoe bevalt dit t.o.v. de vorige situatie. Ik zou het haar á la Sneijder ook niet verkeerd vinden dit lijkt mij beter staan dan helemaal kaal.
- Wat zijn (voor de jonge forumbezoekers/ mensen die op jonge leeftijd een FUE hebben laten ondergaan) jullie resultaten? Beveel je het aan?
Muilie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2018, 23:47   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik denk heel eerlijk dat je de meest verstandige weg al gekozen hebt. Gezonder dan medicijnen slikken en minder risicovol dan in je laten snijden. Acceptatie.

Op zich hoeft het risico dat een FUE zichtbaar wordt als je kaler wordt niet groot te zijn. Maar dan moet je een kliniek kiezen die daar serieus rekening mee houdt en die streeft naar een optimaal resultaat met zo min mogelijk transplanteren op grote oppervlakken.

Het transplanteren van dikke haren van je achterhoofd tussen dunne haren op je voorhoofd gaat zeker opvallen. Daarom zal meteen een groot vlak moeten worden gepakt, zodat de overgang geleidelijk blijft.

Verstandig om de kosten niet op de eerste plaats te zetten. Kies voor een kliniek die geen standaard verkooppraatjes houdt, die geen bijzondere technieken met wetenschappelijk klinkende namen aanbiedt en die je resultaten kan laten zien van mannen met ver gevorderde kaalheid.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2018, 19:30   #3
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Begrijp ik uit je verhaal dat je nog steeds geen medicatie gebruikt/wil gebruiken?

Op jongere leeftijd een HT, zeker als je daarbij geen medicatie gebruikt kan wel riskant zijn. Ik weet niet hoe jouw situatie is, dat kan je zelf het beste beoordelen, maar je moet er rekening mee houden dat waar je nu nog je eigen haar hebt blijft uitvallen (en het getransplanteerde gedeelte uiteraard niet).
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2018, 23:12   #4
Muilie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2016
Berichten: 3
Geslacht:
Ik wil geen medicijnen gebruiken nee, heb er destijds voor gekozen dit niet te doen, omdat ik niet zeker ben van de bijwerkingen.

Ik ben al behoorlijk wat haren kwijt, zit denk ik op een norwood 3 / 4 , met name op mijn kruin. Het is niet zo dat ik enkel wat inhammen heb, het gaat over mijn hele hoofd. Echte duidelijke kale inhammen heb ik niet, wel wat maar niet extreem.

Ik zou een nieuwe transplantatie over x aantal jaar ook niet erg vinden.
Muilie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2018, 23:39   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je zult er voor moeten zorgen dat je verwachtingen helder over komen bij de kliniek die je kiest. Je meest realistische beeld na de laatste transplantatie zal er een moeten zijn van een gemillimeterde coupe.Je kunt overal haar hebben, maar te gering in dichtheid voor een gewoon kapsel.

Laat je geen behandelingen met flinke dichtheden op kleine stukjes aanpraten. Dat is niet duurzaam,
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.