Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 maart 2010, 15:21   #16
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daklugie Bekijk bericht
Maar mijn haar is heel dun, ik dacht van 0.05 op zijn micrometer. Ik heb dus ook veel kans op chock-loss.
Moet je voorstellen ik heb 0.04. Een 'record' voor Dr.Feriduni. Weet niet of ik en jij er blij mee moeten zijn.

Weet je zeker dat hij het over shockloss had (donor of implantatiegebied ?) en heb je het verhaal wel goed begrepen ? Shockloss is niet zo'n ramp, lijkt mij. Tenzij hij denkt dat die haren niet meer terugkomen en al erg aangetast zijn.

Ik weet wel zeker dat hij meer vreest voor de fragiliteit van de grafts...en de overlevingkans.

Finasteride is zeker een aanrader nu.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2010, 16:18   #17
Leonn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Moet je voorstellen ik heb 0.04. Een 'record' voor Dr.Feriduni. Weet niet of ik en jij er blij mee moeten zijn.

Weet je zeker dat hij het over shockloss had (donor of implantatiegebied ?) en heb je het verhaal wel goed begrepen ? Shockloss is niet zo'n ramp, lijkt mij. Tenzij hij denkt dat die haren niet meer terugkomen en al erg aangetast zijn.

Ik weet wel zeker dat hij meer vreest voor de fragiliteit van de grafts...en de overlevingkans.

Finasteride is zeker een aanrader nu.
Dat is waar ook ja, jij hebt ook dun haar van nature, Norwood2. Heeft Feriduni met jou gesproken over fragiliteit en overlevings kans van dunne grafts?
Leonn is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2010, 16:26   #18
Daklugie
HaarWeb lid
 
Daklugie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2010
Berichten: 48
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonn Bekijk bericht
Dat laatste is mij onbekend.

Ik vind je verhaal over het algemeen een beetje apart. Voor de transplantatie scheren ze in de kliniek namelijk haar zelf af tot ongeveer 1 a 2 mm en daarna gaan ze pas haren uitnemen. Ik zie er dan ook het nut niet van in dat jij zelfs je haar niet mag knippen.

Zelf ben ik ook behandeld door Feriduni en hij heeft mijn haren in het donor gebied ook gemeten. Mijn haar is zelfs nog minder dik dan haar dat in het algemeen als 'dun' wordt gezien. Hij heeft zelfs meerdere keren gemeten omdat hij eerst dacht dat hij per toeval een van de dunste haren gemeten had in mijn donor gebied. Maar toen de conclusie eenmaal getrokken was dat ik heel dun haar heb, is daar verder niet op ingegaan. Ik heb 0,0 tips/adviezen gehad over wat ik zou moeten doen omdat ik dun haar heb, ook is er niks gezegd over een grote kans op shock loss omdat mijn haar dun is. Vandaar dat ik jouw verhaal een beetje moeilijk vind om te begrijpen.

No offence trouwens
Non taken,
Bedankt voor je verhaal Leonn! Ja, Dr. Feriduni heeft me duidelijk gezegd mijn haar niet te knippen. Misshien kan hij aan lange haren beter zien wat het beste donor-gebied is. Ik word gratis geschoren op de dag van de HT.
Ik ben onmiddelijk begonnen met minoxidil, en voelde onmiddelijk dat er veel meer doorbloeding is, vind het product uitstekend.
Mag ik vragen of je HT goed gelukt is ? Was het een FUT of een FUE ?
Had je veel last van shock loss ? Wel misschien heeft de dokter je niet alles vertelt, want wat je vreest, trek je aan, energetisch gesproken.
Daklugie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2010, 17:09   #19
Leonn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daklugie Bekijk bericht
Non taken,
Bedankt voor je verhaal Leonn! Ja, Dr. Feriduni heeft me duidelijk gezegd mijn haar niet te knippen. Misshien kan hij aan lange haren beter zien wat het beste donor-gebied is. Ik word gratis geschoren op de dag van de HT.
Ik ben onmiddelijk begonnen met minoxidil, en voelde onmiddelijk dat er veel meer doorbloeding is, vind het product uitstekend.
Mag ik vragen of je HT goed gelukt is ? Was het een FUT of een FUE ?
Had je veel last van shock loss ? Wel misschien heeft de dokter je niet alles vertelt, want wat je vreest, trek je aan, energetisch gesproken.
Helaas kan ik je niet veel info geven over mijn HT, omdat deze pas ongeveer 10 weken geleden is. Op zijn allervroegst gaan geimplanteerde haren pas na 3 maanden groeien als ik het goed heb (anders zullen de experts me wel verbeteren). Ikzelf ga ervanuit dat na 5 maanden de eerste geimplanteerde gaan groeien, ik wil niet na 3 maanden zenuwachtig worden als er niks is gaan groeien. Nog 1 ding, er is iets van 5% kans dat de haren die geimplanteerd zijn gelijk doorgroeien, maar bij mij is alles uitgevallen.

Ht was een FUE, ik ben nog jong en weet niet waar mijn kaalheid gaat eindigen, vandaar dat ik geen lidteken wilde.

Van shock loss heb ik heel veel last. Dat is een grote tegenvaller van de operatie geweest. Bij mijn inhammen zijn 400 grafts geplaatst om de dunnere gebieden dichter te maken. Die stukken zijn geschoren, maar mijn over gebleven haar viel er overheen. Ik dacht dus dat na 2 maanden, wanneer dat haar 2 cm gegroeid was, alles weer hetzelfde zou zijn als voor de operatie en ik rustig kon gaan wachten op nieuwe haren. Alleen nu ik 10 weken verder ben zie ik toch dat beide gebieden dunner begroeid zijn dan voor de operatie. Wel moet ik daarbij zeggen dat er nog steeds nieuwe haren opkomen (sommige zijn nog geen 1 mm, anderen alweer een cm, enz). Kortom: ja ik heb veel last van shock loss, maar ik weet niet hoe erg die schade is omdat het haar zich nog aan het herstellen is.
Leonn is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2010, 18:18   #20
Daklugie
HaarWeb lid
 
Daklugie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2010
Berichten: 48
Dus als ik het goed begrijp is shock loss maar tijdelijk ?
Volgens Dr Feriduni kan shock loss oplopen van 5% tot 20%
En is de kwaliteit van het donor-gebied/grafts het belangrijkst ?
De Doc zei ook wel dat de verhouding witte en rode bloedcellen een
grote rol speelt in het herstel, heb ook een bloedtest laten doen.

Bedankt voor al de info!

Laatst gewijzigd door Daklugie; 3 maart 2010 om 18:33
Daklugie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2010, 20:31   #21
Leonn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daklugie Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp is shock loss maar tijdelijk ?
Volgens Dr Feriduni kan shock loss oplopen van 5% tot 20%
En is de kwaliteit van het donor-gebied/grafts het belangrijkst ?
De Doc zei ook wel dat de verhouding witte en rode bloedcellen een
grote rol speelt in het herstel, heb ook een bloedtest laten doen.

Bedankt voor al de info!
Je hebt 2 dingen he:

1: De geinplanteerde grafts vallen uit binnen een maand. Dit is door zuurstofgebrek oid. Wel blijven de haarzakjes zitten. 95% van de mensen heeft dit. Na minimaal 3 maanden en maximaal 12 maanden gaan deze geimplanteerde haarzakjes weer haren produceren. Dit is heel normaal.

2: De haren in het implantatie gebied die er al zaten, vallen uit door de operatie. Er wordt gesneden, geprikt en vloeistof gespoten in dat gebied, dus die haren hebben het zwaar tijdens en vlak na een operatie. Dit noem je shock loss (de naam zegt het eigenlijk al). Voor shock loss geldt de volgende vuistregel: Elke haar in het impantatie gebied kan uitvallen, maar haren die nog niet, nauwelijks of een beetje aangetast zijn door kaalheid komen terug. De haren die al zwaar(der) aangetast zijn door kaalheid hebben veel minder kans om terug te komen.

De kwaliteit van donor gebied etc heeft er dus denk ik weinig mee te maken. Over bloedcellen kan ik niks zeggen, dit weet ik niet en ik heb het niet besproken met Feriduni.
Leonn is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2010, 21:57   #22
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonn Bekijk bericht
Dat is waar ook ja, jij hebt ook dun haar van nature, Norwood2. Heeft Feriduni met jou gesproken over fragiliteit en overlevings kans van dunne grafts?
Nou niet vooraf aan mijn 1e HT, maar nadat er een x-aantal niet zijn opgekomen, werd dit wel een issue bij mijn 2e HT en misschien als oorzaak aangekaart.

Toeval was dat de assistente vroeg of ik soms weer begonnen was met het slikken van fina. Ze merkte op dat de kwaliteit dit keer een stuk beter was. En dat was idd correct, na mijn 1e HT was ik weer begonnen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 00:27   #23
Leonn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Nou niet vooraf aan mijn 1e HT, maar nadat er een x-aantal niet zijn opgekomen, werd dit wel een issue bij mijn 2e HT en misschien als oorzaak aangekaart.

Toeval was dat de assistente vroeg of ik soms weer begonnen was met het slikken van fina. Ze merkte op dat de kwaliteit dit keer een stuk beter was. En dat was idd correct, na mijn 1e HT was ik weer begonnen.

Ok. Lastig verhaal dit. Dun haar is een mogelijke reden voor een HT eindresultaat dat niet super is. Laten we hopen dat dit niet zo is en dat jij gewoon een keer pech hebt gehad.

Je resultaat was btw niet slecht maar ook niet goed toch? hoeveel % was ongeveer door gekomen?
Leonn is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 11:40   #24
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonn Bekijk bericht
Ok. Lastig verhaal dit. Dun haar is een mogelijke reden voor een HT eindresultaat dat niet super is. Laten we hopen dat dit niet zo is en dat jij gewoon een keer pech hebt gehad.

Je resultaat was btw niet slecht maar ook niet goed toch? hoeveel % was ongeveer door gekomen?
Nee was zeker niet slecht, maar die 95% groei heb je gewoon nodig anders is het resultaat alleen goed als je je je haar enkele centimeters lang hebt. Na een goede HT moet je gewoon je haar kunnen scheren tot laten we zeggen een 0.5cm zonder dat 't opvalt en dat was bij mij allerzins niet het geval. Ongeveer 70% was doorgekomen schat ik, hoewel ik er wel 1200 grafts bij heb gekregen bij mijn 2e HT.

ps denk overigens dat dun harige mensen wel in het nadeel kunnen zijn. Tis vrij logisch als je erover nandenkt. Het haar krijgt flink wat te verduren, zeker het donorhaar.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 13:36   #25
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Nee was zeker niet slecht, maar die 95% groei heb je gewoon nodig anders is het resultaat alleen goed als je je je haar enkele centimeters lang hebt. Na een goede HT moet je gewoon je haar kunnen scheren tot laten we zeggen een 0.5cm zonder dat 't opvalt en dat was bij mij allerzins niet het geval. Ongeveer 70% was doorgekomen schat ik, hoewel ik er wel 1200 grafts bij heb gekregen bij mijn 2e HT.

ps denk overigens dat dun harige mensen wel in het nadeel kunnen zijn. Tis vrij logisch als je erover nandenkt. Het haar krijgt flink wat te verduren, zeker het donorhaar.
Staat dun haar voor zwak haar dan?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 14:35   #26
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Staat dun haar voor zwak haar dan?
Euh, das een goeie idd. Dun heeft idd weinig met zwak te maken, maar ik zou het wel zo durven te bestempelen, maar dat is een persoonlijk visie. Reclameren kan niet.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 14:38   #27
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Euh, das een goeie idd. Dun heeft idd weinig met zwak te maken, maar ik zou het wel zo durven te bestempelen, maar dat is een persoonlijk visie. Reclameren kan niet.
Ik heb wel vrij dik haar namelijk, maar veeeeeel te weinig...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 23:02   #28
Leonn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Staat dun haar voor zwak haar dan?
Ook weer een moeilijke discussie: Je hebt dun haar, zwak haar en fragiel/breekbaar haar. Ik denk (en hoop) dat die dingen niet automatisch met elkaar te maken hebben. Iemand met dun haar (dus van nature dunner dan gemiddeld) hoeft niet per se zwak en fragiel/breekbaar te hebben.

Maarja, ook dit is allemaal speculatie.
Leonn is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2010, 00:08   #29
Daklugie
HaarWeb lid
 
Daklugie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2010
Berichten: 48
Heb vandaag mijn bloedtest toegestuurd gekregen. Alles is normaal.
Ben bij de huisdokter geweest, er hij raad me een aantal middeltjes aan die wondjes sneller doen helen. Zoals een ozon baxter te nemen, 4 dagen voor de behandeling, dit geeft het lichaam extra zuurstof, juist wat nodig is voor herstel van de wondjes. Verder magnesium, proscar en minoxidil. Het is natuurlijk wel opletten met ozon, teveel is ook weer niet goed. Maar volgens een spiertest kan ik het best wel gebruiken. Ik gebruik ook een detox masker van Hulda clark, niet duur maar efficient: http://www.cgs-shop.nl/Webwinkel-Pro...Body-mask.html
Dr.Feriduni vind het een goed idee, 14 dagen na de HT zou ik het mogen gebruiken, ik denk dat ik een maand wacht.

Laatst gewijzigd door Daklugie; 5 maart 2010 om 17:53
Daklugie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2010, 23:59   #30
dododo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 115
idd typisch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daklugie Bekijk bericht
Yes indeedy Mr.Green, ook welkom!


Ik heb 2000 grafts nodig. Dr.Feriduni kan er 600/1300 dag plaatsen
Dr.Devroye 800/1200.
Ik ga mijn huis verkopen, en ga genoeg cash overhouden.
Ik vind het wel opvallend dat Dr. Feriduni er uitziet of hij zelf wel
2000 graft kan gebruiken...
Is ook vaak met ooglaserbehandelingen die door artsen worden uitgevoerd.
Zelf lopen ze vaak met een bril. Soms zelfs van die jampotglazen.

groet Dododo
dododo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hair Clinic DR. FERIDUNI hairobservator Chirurgische behandelingen 41 14 december 2011 23:00
3800 grafts with Feriduni yesterday pablo Chirurgische behandelingen 16 15 januari 2008 10:19
Informations About Doctor Feriduni Please feulacriniere Chirurgische behandelingen 14 13 januari 2008 22:31
Dr.Bijan feriduni in maastricht een van de beste artsen. baloongra Chirurgische behandelingen 1 15 oktober 2004 19:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.