Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 december 2010, 01:05   #1
Man_28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2010
Berichten: 8
Zaagbladpalm (Herbtech)

Hallo,

Ik heb zaagbladpalm gekocht van Herbtech bij de tuinen voor 16,99 voor 60 capsules. Weet iemand of dit een goede is en zijn er mensen die dezelfde gebruiken? Wat voor shampoo kan ik kopen die goed is voor het haar, dus het kaal worden een beetje tegenhoud?


Hier een link van de Herbtech: http://www.detuinen.nl/speciaal-voor...gbladpalm.html
Man_28 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2010, 06:35   #2
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Man_28 Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb zaagbladpalm gekocht van Herbtech bij de tuinen voor 16,99 voor 60 capsules. Weet iemand of dit een goede is en zijn er mensen die dezelfde gebruiken? Wat voor shampoo kan ik kopen die goed is voor het haar, dus het kaal worden een beetje tegenhoud?


Hier een link van de Herbtech: http://www.detuinen.nl/speciaal-voor...gbladpalm.html
Ik zie dat het 320 mg gestandaardiseerd extract [85-95% mg actieve sterolen en vetten] betreft. Dat lijkt me pirima en is de dagelijks aanbevolen hoeveelheid.

Gr Roloff
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2010, 18:13   #3
Man_28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2010
Berichten: 8
320 mg is dus de dagelijkse hoeveelheid? Zie op sommige sites dat er ook mensen zijn die er 2 per dag nemen?
Man_28 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2010, 18:24   #4
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Man_28 Bekijk bericht
320 mg is dus de dagelijkse hoeveelheid? Zie op sommige sites dat er ook mensen zijn die er 2 per dag nemen?

Bij verschillende aanbieders, zoals http://www.perfectbody.nl/ maar ook in de literatuur wordt met betrekking tot Saw Palmetto in totaal 320 mg [85 - 95% actieve vetten en sterolen, dat zijn de actieve bestanddelen die als DHT-blokker werken] per dag aanbevolen.

Soms bevatten de capsules 160 mg, dan worden er vanzelfsprekend 2 per dag aanbevolen.

320 mg per dag is de minimaal werkzame dosis [of meer ook beter helpt is de vraag].

Gr Roloff
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!

Laatst gewijzigd door roloff; 6 december 2010 om 18:29
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2010, 19:38   #5
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Ik had gelezen dat vrouwen meer SP nodig hebben om er profijt van te hebben.......dus ik slik er twee van 320 mg per dag.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2010, 11:19   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Zijn er nergens wat wetenschappelijke studies hierna?
Heb pubmed net even doorzocht maar kon zo 1,2,3 niet iets concreets vinden.

Iemand een onderbouwde mening over de vergelijking tussen SP en bijv. fina?
Viel me op dat beide oorspronkelijk bedoeld waren tegen prostaatvergroting, en daardoor wellicht zelfde werking hebben?
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2010, 00:46   #7
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
OK toch iets gevonden:

Use in androgentic alopecia
Very few studies exist to support the claims of its efficacy. In a small study of 10 males with AGA (23-64 years) on oral SR, improvement was seen in 60%.[1] In a study of 34 men and 28 women (18-48 years) topically applied SR extract in lotion and shampoo base for three months led to 35% increase in hair density and 67% increase in sebum reduction assessed by sebometry, pH metry, hydration studies and phototrichogram (study presented at the fourth intercontinental meeting of hair research societies, June 17-19, 2004).[2] Addition of extract of 0.5% SR to ketaconazole shampoo was shown to give better results compared to ketaconazole alone (presented at the 13th Annual meeting of the European Hair Research Society, Genoa, Italy).[3]
-------
Side effects are said to be uncommon. The most common side effects is mild stomach discomfort which can be alleviated by taking it after food. Like other 5 alpha reductase inhibitors, SR may reduce PSA levels by 50% after 6 – 12 months of treatment. There is thus a risk of missing early detection of prostate cancer in patients self medicating with serenoa repens through the internet and direct marketing.
--------
CONCLUSION

Significant evidence for advocating the use of the drug in AGA is lacking. However, physicians need to be aware of the drug as it is being used by patients and opinion will be sought about its efficacy.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2010, 20:54   #8
Man_28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2010
Berichten: 8
Ik heb nog een beetje verder gelezen op het web over DHT en zag toch wel veel artikelen dat DHT ook te maken heeft met je penis. Hij kan er kleiner van worden, minder goede erectie etc. Weet iemand hier meer van?
Man_28 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2010, 12:15   #9
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Man_28 Bekijk bericht
Ik heb nog een beetje verder gelezen op het web over DHT en zag toch wel veel artikelen dat DHT ook te maken heeft met je penis. Hij kan er kleiner van worden, minder goede erectie etc. Weet iemand hier meer van?
Is dit een serieus bericht?
DHT word 'gemaakt' uit testosteron met behulp van 5-alfa-reductase (een enyzm). Dus in die zin hebben DHT en testosteron wel iets met elkaar te maken, en heeft het ook iets met je geslacht(functie) te maken.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2010, 15:11   #10
Man_28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2010
Berichten: 8
Waarom zou dit geen serieus bericht zijn?
Man_28 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2010, 15:54   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Man_28 Bekijk bericht
Ik heb nog een beetje verder gelezen op het web over DHT en zag toch wel veel artikelen dat DHT ook te maken heeft met je penis. Hij kan er kleiner van worden, minder goede erectie etc. Weet iemand hier meer van?
Sommigen schrijven bij het gebruik van finasteride over verminderd libido of minder goede erecties, maar niet over kleiner wordende penissen.
Anderen schrijven dat die bijwerkingen slechts tijdelijk waren, en weer anderen schrijven juist over vermeerderd libido.

Ik kan me niet herinneren dergelijke bijwerkingen te hebben gelezen bij het gebruik van Saw Palmetto, wat een zwakkere werking heeft dan finasteride.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2010, 19:10   #12
laurens21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2009
Berichten: 10
hoi, ik heb afgelopen zomer een aantal weken saw palmetto gebruikt, eerst van de tuinen, later van perfectbody punt nl.. ben ermee gestopt omdat ik allerlei vage gezondheidsklachtjes kreeg en haaruitval niet stopte, en heb daarna nog maanden heel erg veel last gehad van mijn maag.. nu weet ik niet zeker of het een met het ander te maken had, maar toevallig is het wel, daar ik verder vrij gezond door het leven ga.
de haaruitval die ik afgelopen zomer had is inmiddels gek genoeg vrijwel gestopt, wellicht was het gewoon stress, het warme weer, een verandering in mn hormoonhuishouding..? kortom tijdelijke factoren die haaruitval tot gevolg hadden.. mocht ik weer een periode van haaruitval krijgen blijf ik in elk geval van de pillen af.
__________________
laurens21 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2011, 16:33   #13
Man_28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2010
Berichten: 8
Hoi,

Gebruik nu ongeveer 2,5 maand Saw palmetto en begin er nu toch echt wel iets van te merken. Bijna geen losse haren meer in de kam en er beginnen bij de inhammen tientalllen kleine haartjes te groeien. Denk dat ik toch echt wel vooruitgang aan het boeken ben.
Man_28 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2011, 18:15   #14
NOOT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2008
Berichten: 90
Hoi man28; welke gebruik je? Welk merk?
NOOT is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[saw palmetto] Algemeen Mika Medicijnen/haargroeimiddelen 1151 22 juni 2016 11:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.