Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 maart 2011, 14:31   #1
ishaboi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2011
Berichten: 6
FUT behandeling

Hallo,
Ik heb inhammen in stadia 2 en mijn haar bovenop is al een beetj dun.
Bij transhair beveelde ze mij een FUT behandeling aan van 1200grafts om het op te vullen en mijn voorste haren te ondersteunen. Dit in combinatie met een medicijn die ik elke dag moet gaan slikken, fina.

1200 grafts voor 4000 euro.

Ik lees op het forum bijna alleen maar FUE en HT techieken.
Ik ben zelf pas 21 en ik ondervind erg veel last van mijn inhammen. Ik heb nu redelijk lang haar, wat het litteken van de FUT techniek kan verbergen, maar als ik wat korter, beetje opgeschoren model wil dan zal dit zichtbaar zijn?
Wat kan ik het beste doen?

gr

Laatst gewijzigd door ishaboi; 30 maart 2011 om 14:54
ishaboi is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2011, 14:54   #2
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Wees verstandig, niet doen.

Je schrijft het zelf al, er is een geweldige andere techniek voorhanden. Niemand zou met zo'n litteken moeten rondlopen als het anders kan, want zien ga je het zeker bij korter haar. Maar je kreeg uiteraard te horen dat het enkel een potloodstreepje zou worden. Trap er niet in, die littekens bij een FUT zijn vaak mega.

Overigens is die prijs schandalig. Hoe kan men voor 1200 grafts en FUT - 4000 euro vragen. Zal Cor wel geweest zijn.

Laatst gewijzigd door Lucky; 30 maart 2011 om 15:00
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2011, 14:59   #3
ishaboi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2011
Berichten: 6
Oke, welke techniek zou voor mij dan het beste zijn?
Ik lees overal over de HT techniek, maar dit is niet helemaal bewezen?
En de FUE laat geen kleine stipjes/littekens achter van elk eruitgehaalde wortel?

Laatst gewijzigd door ishaboi; 30 maart 2011 om 15:05
ishaboi is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2011, 15:07   #4
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
De HT techniek ? Je bedoelt bij HASCI, dat is ook gewoon een FUE.

Ik ken je situatie niet, maar neemt niet weg dat vrijwel iedereen gewoon een FUE kan doen. Kroeshaar is niet zo geschikt.

Theoretisch laat een FUE natuurlijk ook littekens achter, maar je ziet niks.

Plaats anders eens een foto.

Laatst gewijzigd door Lucky; 30 maart 2011 om 15:13
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2011, 15:16   #5
ishaboi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2011
Berichten: 6
Voor een foto te sturen schaam ik mezelf denk ik iets teveel..
Ik heb geen kroeshaar en overal behalven bij mijn inhammen zit er ook haar. Ik bedek het elke dag door mijn langharig kapsel!
Ik heb in ieder geval op het scherm kunnen zien dat uit elke wortel 2a3 haren kwamen, dit was in ieder geval positief
Nu zijn de meningen verdeeld over de clinicen.
Welke zijn nu aan te raden?
ishaboi is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2011, 15:50   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ishaboi Bekijk bericht
Voor een foto te sturen schaam ik mezelf denk ik iets teveel..
Ik heb geen kroeshaar en overal behalven bij mijn inhammen zit er ook haar. Ik bedek het elke dag door mijn langharig kapsel!
Ik heb in ieder geval op het scherm kunnen zien dat uit elke wortel 2a3 haren kwamen, dit was in ieder geval positief
Nu zijn de meningen verdeeld over de clinicen.
Welke zijn nu aan te raden?
Er zijn globaal 3 HT-technieken. We gebruiken HT als afkorting voor haartransplantatie.

FUT (een strip uit je achterhoofd, litteken van twee decimeter);
FUE (groepjes van 1 tot 3 haren, soms piepkleine witte stipjes);
Haarstamceltransplantatie (een soort FUE met een kleinere holle naald en met een geclaimde hergroei van haren, zowel voorop als achterop).

Je kunt een foto anoniem maken. We hoeven eigenlijk alleen van boven te zien. Het is wel handig om een stukje van je wenkbrauwen en je oren te laten zien. Als referentie.

Zelf ben ik bij Prohair geweest en die durf ik gerust aan te raden. Je hoort ook goede berichten over Dr. Feriduni. Voor haarstamceltransplantie kun je alleen terecht bij het HairScience Institute.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2011, 16:58   #7
Graft
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2008
Berichten: 152
Beste Ishaboi,

Kunt u aangeven waarom wij een FUT behandeling boven een FUE hebben aanbevolen? Was dit misschien omdat u absoluut niet uw haren wilde afscheren?
__________________
Transhair, al 20 jaar haartransplantatie ervaring!

Al meer dan 30.000 behandelingen!

Voor meer informatie: www.transhair.nl
email: info@transhair.nl

Het bovenstaande bericht is een betaalde advertentie. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van deze advertentie ligt geheel bij de desbetreffende adverteerder. ~ Webmaster HaarWeb

Laatst gewijzigd door Graft; 30 maart 2011 om 19:09
Graft is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2011, 19:08   #8
ishaboi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2011
Berichten: 6
Mij werd verteld dat de beste keuze een FUT was, qua prijs en omdat ik nog vrijwel alle haren heb. Ik spreek niet negatief over transhair. Ik wil gewoon meer informatie inwinnen van verschillende mensen/technieken en hierop mijn keuze aanpassen.
ishaboi is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2011, 23:27   #9
turelure
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2007
Berichten: 91
Doe aub geen fut, je gaat er je hele latere leven spijt van hebben.... Toen ik het gedaan heb was er nog geen sprake van fue.... Spijtig genoeg, anders zat ik nu niet met problemen.

Gr.
turelure is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2011, 00:12   #10
Kaal of Kammen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2010
Berichten: 112
Ik zou als ik jou was geen F(L)UT laten uitvoeren.

Als je een kleine FUE laat uitvoeren dan hoeft niet je hele hoofd kaal geschoren worden maar kan dat ook met een gedeelte, waar het andere haar overheen valt.
Kaal of Kammen is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2011, 04:04   #11
Leonn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graft Bekijk bericht
Beste Ishaboi,

Kunt u aangeven waarom wij een FUT behandeling boven een FUE hebben aanbevolen? Was dit misschien omdat u absoluut niet uw haren wilde afscheren?
Graft................

Het gaat hier volgens mij om een jongen van 21 die niet echt op de hoogte is van het hele 'transplantatie gebeuren'. Uit je vraag maak ik op dat het mogelijk is dat jullie een FUT aanraden aan zo'n persoon wanneer deze aangeeft niet kaalgeschoren te willen worden.

Konden jullie, gezien de context, nou echt niks beters doen dan een FUT aanraden?
Leonn is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2011, 12:00   #12
bass885
HaarWeb lid
 
bass885's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 201
Precies Leon, ik vind het tamelijk onvoorstelbaar dat je aan een jongen van 21 een fut-behandeling aan gaat raden. Of de motieven nou kostengerelateerd zijn of te maken hebben met het niet willen afscheren van het haar ( een nonsens-argument aangezien bij een FUE-behandeling volledige kaalscheren niet nodig is bij kleine ingrepen) de kliniek zal in de geval altijd moeten wijzen op het feit dat de FUE behandeling in dit geval de voorkeur verdient.

Mijns inziens is transhair omdat zij meer ervaring hebben met FUT patienten FUT door de strot aan het duwen, in plaats daarvan zouden ze de belangen van hun patienten moeten dienen.
bass885 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2011, 12:10   #13
ziezo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2011
Berichten: 142
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ishaboi Bekijk bericht
Mij werd verteld dat de beste keuze een FUT was, qua prijs en omdat ik nog vrijwel alle haren heb. Ik spreek niet negatief over transhair. Ik wil gewoon meer informatie inwinnen van verschillende mensen/technieken en hierop mijn keuze aanpassen.
Wat een belachelijk advies, F(L)utje voor dat geld, zijn niet goed bij hun hoofd bij Transhair.
ziezo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2011, 12:42   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass885 Bekijk bericht
Mijns inziens is transhair omdat zij meer ervaring hebben met FUT patienten FUT door de strot aan het duwen, in plaats daarvan zouden ze de belangen van hun patienten moeten dienen.
Ik moet toegeven dat ik ook een gevoel van teleurstelling had toen ik dit advies van Transhair las. Ik dacht dat deze houding sinds een jaar tot het verleden hoorde.

Het doet me wel goed dat Graft zich actief met deze discussie bemoeit. Misschien kan die boven water krijgen wat de motivatie van Transhair in dit specifieke geval was.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2011, 15:39   #15
Leonn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass885 Bekijk bericht
Precies Leon, ik vind het tamelijk onvoorstelbaar dat je aan een jongen van 21 een fut-behandeling aan gaat raden. Of de motieven nou kostengerelateerd zijn of te maken hebben met het niet willen afscheren van het haar ( een nonsens-argument aangezien bij een FUE-behandeling volledige kaalscheren niet nodig is bij kleine ingrepen) de kliniek zal in de geval altijd moeten wijzen op het feit dat de FUE behandeling in dit geval de voorkeur verdient.

Mijns inziens is transhair omdat zij meer ervaring hebben met FUT patienten FUT door de strot aan het duwen, in plaats daarvan zouden ze de belangen van hun patienten moeten dienen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziezo Bekijk bericht
Wat een belachelijk advies, F(L)utje voor dat geld, zijn niet goed bij hun hoofd bij Transhair.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat ik ook een gevoel van teleurstelling had toen ik dit advies van Transhair las. Ik dacht dat deze houding sinds een jaar tot het verleden hoorde.
Nou mensen, ben het helemaal met jullie eens zoals misschien al duidelijk was. Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat er klinieken zijn die zo handelen.

Het maakt maar weer eens duidelijk hoe goed het is dat een website als haarweb.nl bestaat.
Leonn is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.