Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 januari 2019, 04:24   #1
Hairhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2015
Berichten: 60
Geslacht:
Scheren met tondeuse na fue ht

Beste mensen,

Ik heb 3 weken geleden een fue ht gehad bij Hwi
Mijn donor en ontvangstgebied zijn beide goed genezen (alleen nog wat rozig ontvangstgebied ) ik wil graag nu me hoofd met een tondeuse scheren.
Hwi hanteren een tijd van 9 maanden, Ik vind dat wel overdreven
Ik heb half internet afgespeurd en verschillende richtlijnen gevonden.
Mijn vraag is neem ik een groot risico? (Misschien mensen met zelfde situatie?)

Graag jullie reacties alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door Hairhair; 29 januari 2019 om 17:07
Hairhair is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2019, 11:35   #2
erikk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2013
Berichten: 53
Ben daar ook wel benieuwd naar.
Van Esteworld mocht het na 3 maand weer, maar zou het liever iets eerder kort scheren.
erikk is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2019, 13:05   #3
Allonzo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2017
Berichten: 9
Geslacht:
Ik heb ook een HT bij HWI gedaan en zat met diezelfde vraag.

Ik ging uiteindelijk na 4/5 weken bij de kapper langs om het zo kort mogelijk te laten knippen, wel vroeg of ik ze de schaar/kam even konden reinigen voor gebruik.

Na 2 maanden liet ik het met de tondeuze doen, ik gaf wel aan dat ze het voorzichtig moesten doen en niet hard drukken op de hoofdhuid.
Allonzo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2019, 13:27   #4
Hairhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2015
Berichten: 60
Geslacht:
Ik heb op sommige websites gelezen dat je al na 2 weken kan scheren met tondeuse, als het maar goed genezen is en korstvrij is ivm dat haar dood materiaal is en je er niks aan kan beschadigen. In iedergeval meningen en richtlijnen zijn hier erg verschillend in.
Hairhair is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2019, 16:32   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
9 maanden is belachelijk, dan heb je zowat je eindresultaat. Ik zou het na 3 weken tot een maand gerust doen. Eerder zou ik ook nog durven, maar... just to be safe.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2019, 16:44   #6
Hairhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2015
Berichten: 60
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
9 maanden is belachelijk, dan heb je zowat je eindresultaat. Ik zou het na 3 weken tot een maand gerust doen. Eerder zou ik ook nog durven, maar... just to be safe.
Ik zag in een filmpje van Hwi met lange Frans dat mevrouw die in gesprek was met Frans hem vertelde dat door het scheren met een tondeuse de haarwortels dikker werden waardoor ze zich niet goed konden ontwikkelen? Vind het nog al een vreemde beredenering!
Hairhair is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2019, 16:52   #7
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Het feit dat er discussie uitbreekt over dit onderwerp zegt genoeg; de onderbouwing van HWI ontbreekt. Als ze zelf geen goed onderbouwde verklaring geven dan zou ik hun advies negeren. Ze hebben daar een handje van. Hou in ieder geval 1 maand aan zou ik zeggen. Naast het genezen van de wonden speelt de intrinsieke gezondheid van de haarwortels wellicht nog een rol. Na een maand zullen die ook wel voldoende hersteld zijn (en ja dit is een aanname).

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2019, 17:03   #8
Hairhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2015
Berichten: 60
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Het feit dat er discussie uitbreekt over dit onderwerp zegt genoeg; de onderbouwing van HWI ontbreekt. Als ze zelf geen goed onderbouwde verklaring geven dan zou ik hun advies negeren. Ze hebben daar een handje van. Hou in ieder geval 1 maand aan zou ik zeggen. Naast het genezen van de wonden speelt de intrinsieke gezondheid van de haarwortels wellicht nog een rol. Na een maand zullen die ook wel voldoende hersteld zijn (en ja dit is een aanname).

Groet,
Nicolaas.
Hoi, Nicolaas

Het is dus wat u denkt of vindt zonder het zeker te weten.. en zo heb ik heel veel verschillende meningen op het net gevonden die erg verschillen . Kijk 9 maanden adviseren met een uitleg dat haarwortels dikker worden waardoor de grafts zich niet goed kunnen ontwikkelen gaat er bij mij niet in. Maar een strakke duidelijke antwoord is toch moeilijk te vinden heb ik gemerkt.
Hairhair is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2019, 18:53   #9
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Een haar bestaat uit dood organisch materiaal wat is opgebouwd uit aminozuren. Haar beschadigen / scheren heeft dus geen invloed op de haarwortels. Je kunt wel per ongeluk de haarwortel beschadigen / manipuleren tijdens het scheren, waardoor je zeker enkele weken voorzichtig moet doen met scheren. Zeker bij gebruik van een bot scheermesje of scheerapparaat.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2019, 20:50   #10
Gosat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2018
Berichten: 33
Geslacht:
HWI heeft wel echt goede resultaten. Dus ik zou hun adviezen niet zomaar in de wind slaan. Het advies komt niet zomaar uit het niets denk ik. Ik heb exact hetzelfde advies gehad bij een andere (Turkse) kliniek. Argument kan bijv zijn: door tondeuse is er tractie op de haarwortels, waardoor deze beïnvloed kunnen worden in negatieve zin. Of shockloss in de periode dat de wortels moeten aatden(eerste 5-6 maanden).
Gosat is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2019, 23:28   #11
Hairhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2015
Berichten: 60
Geslacht:
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gosat Bekijk bericht
HWI heeft wel echt goede resultaten. Dus ik zou hun adviezen niet zomaar in de wind slaan. Het advies komt niet zomaar uit het niets denk ik. Ik heb exact hetzelfde advies gehad bij een andere (Turkse) kliniek. Argument kan bijv zijn: door tondeuse is er tractie op de haarwortels, waardoor deze beïnvloed kunnen worden in negatieve zin. Of shockloss in de periode dat de wortels moeten aatden(eerste 5-6 maanden).

Hoi,

Ik sla het niet in de wind, maar probeer er achter te komen via dit web naar ervaringen van mensen. Heb echt veel verschillende meningen gelezen. Mooiste zou zijn als hier dokter op zou reageren
In iedergeval hoop dat er mensen reageren die ook na 3/4 weken haren geschoren hebben die hun ervaringen hier willen delen.
Hairhair is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2019, 23:51   #12
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gosat Bekijk bericht
HWI heeft wel echt goede resultaten. Dus ik zou hun adviezen niet zomaar in de wind slaan. Het advies komt niet zomaar uit het niets denk ik. Ik heb exact hetzelfde advies gehad bij een andere (Turkse) kliniek. Argument kan bijv zijn: door tondeuse is er tractie op de haarwortels, waardoor deze beïnvloed kunnen worden in negatieve zin. Of shockloss in de periode dat de wortels moeten aatden(eerste 5-6 maanden).
Ik heb om de 2 weken een tondeuse op mn kop maar heb serieus nog nooit tractie ondervonden. En schockloss door 'dood' materiaal in te korten???

Ik denk dat desbetreffende klinieken dat advies geven om elk risico uit te sluiten. Zou de kliniek het goedkeuren na een paar weken en iemand met een botte en besmettelijke scheermes gaat als een gek tekeer op zn kop dan kan er iets mis gaan ja. Kliniek wordt aansprakelijk gesteld want hey, volgens hun mocht het. Je ziet het vaker bij een heleboel wetten/(ongeschreven) regels: de meest logische dingen kunnen toch onlogisch blijken voor 1 persoon en dan gaat het mis. Daarom maar alle logica overboord gooien en alles verbieden voor iedereen zodat er nooit iets mis kan gaan en niemand aangeklaagd kan worden. Tsja, als je geen auto mag rijden slijten je banden ook niet, en kom je over 9 maanden ook weer door de APK...
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2019, 00:11   #13
Hairhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2015
Berichten: 60
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Ik heb om de 2 weken een tondeuse op mn kop maar heb serieus nog nooit tractie ondervonden. En schockloss door 'dood' materiaal in te korten???

Ik denk dat desbetreffende klinieken dat advies geven om elk risico uit te sluiten. Zou de kliniek het goedkeuren na een paar weken en iemand met een botte en besmettelijke scheermes gaat als een gek tekeer op zn kop dan kan er iets mis gaan ja. Kliniek wordt aansprakelijk gesteld want hey, volgens hun mocht het. Je ziet het vaker bij een heleboel wetten/(ongeschreven) regels: de meest logische dingen kunnen toch onlogisch blijken voor 1 persoon en dan gaat het mis. Daarom maar alle logica overboord gooien en alles verbieden voor iedereen zodat er nooit iets mis kan gaan en niemand aangeklaagd kan worden. Tsja, als je geen auto mag rijden slijten je banden ook niet, en kom je over 9 maanden ook weer door de APK...

Het klinkt wel logisch hoe jij dit beredeneerd .....
dus jij hebt 2 weken na je ht tondeuse erover gehaald zonder dat
Je er hinder in hebt bevonden ( denk morgen tondeuse er over heen)
Hairhair is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2019, 01:12   #14
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairhair Bekijk bericht
Het klinkt wel logisch hoe jij dit beredeneerd .....
dus jij hebt 2 weken na je ht tondeuse erover gehaald zonder dat
Je er hinder in hebt bevonden ( denk morgen tondeuse er over heen)
Nee ik heb niet na 2 weken de tondeuse erover gehaald. Ik heb wel een HT gehad bijna 20 jaar geleden en weet daarom serieus niet meer hoe of wat. Tegenwoordig gaat bij mij om de 2 weken de tondeuse erover bedoelde ik. Denk dat je na een paar weken wel zelf kunt aanvoelen of je hoofdhuid er klaar voor is, neem dan een marge voor de zekerheid. Probeer ook eerst op donorgebied of het goed aanvoelt. Daar kun je weinig kwaad doen lijkt me. En niet direct op de hoofdhuid of gaan raggen met die handel. Gewoon voorzichtig even kijken hoe het allemaal aanvoelt.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2019, 02:26   #15
Hairhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2015
Berichten: 60
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Nee ik heb niet na 2 weken de tondeuse erover gehaald. Ik heb wel een HT gehad bijna 20 jaar geleden en weet daarom serieus niet meer hoe of wat. Tegenwoordig gaat bij mij om de 2 weken de tondeuse erover bedoelde ik. Denk dat je na een paar weken wel zelf kunt aanvoelen of je hoofdhuid er klaar voor is, neem dan een marge voor de zekerheid. Probeer ook eerst op donorgebied of het goed aanvoelt. Daar kun je weinig kwaad doen lijkt me. En niet direct op de hoofdhuid of gaan raggen met die handel. Gewoon voorzichtig even kijken hoe het allemaal aanvoelt.

Ok thanks voor de info
Hairhair is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.