Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 januari 2011, 22:56   #1
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
1xdaags minox 5%?

Vraagje; ik heb jarenlang minox 5% 1x daags gebruikt. (ongeveer 3 ml per keer)
Dit had echter weinig tot geen (merkbaar) effect. Zou het kunnen dat 2x daags wel effect zal hebben? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2011, 19:34   #2
Leonn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Vraagje; ik heb jarenlang minox 5% 1x daags gebruikt. (ongeveer 3 ml per keer)
Dit had echter weinig tot geen (merkbaar) effect. Zou het kunnen dat 2x daags wel effect zal hebben? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Voor zover ik weet haal je maximaal effect door de eerste 2 jaar, 2 maal daags de minoxidil op de kalende plek(ken) aan te brengen. Na 2 jaar heb je de max bereikt en volstaat 1 maal daags aanbrengen.

Door van 2 maal daags over te stappen na 1 maal daags zou de situatie niet moeten verslechteren. Hoe het andersom is weet ik niet.

Ik zou even in het algemene minoxidil topic kijken, staat veel info in.

succes
Leonn is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2011, 19:53   #3
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik denk eerlijk gezegd als het gebruik geen probleem oplevert na 2 jaar, dat je het dan ook beter 2 maal daags kunt blijven gebruiken... Wellicht dat je qua hergroei op je top zit na 2 jaar, maar 2 maals daags zal ook dan nog een grotere impuls geven dan 1 maal daags mijns inziens.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2011, 20:11   #4
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Vroeg het omdat ik laatst een bericht las van een minoxgebruiker die 5 jaar lang netjes 2x daags minox had gesmeerd maar geen resultaat zag. Hij ging toen over op 4x daags monix smeren en kreeg toen wel zichtbaar resultaat en hergroei.
Had al vaker gelezen dat minox dosedependent is.
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2011, 20:14   #5
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik denk dat de meeste middelen dosedependent zijn. Het is echter een beetje een trade off tussen de pro's en cons van een product.

Ik heb van minoxidil geen enkele hinder in de vorm van bijwerkingen en voor de prijs van Kirkland hoef ik het ook niet te laten. Dus zie dan ook geen enkele reden om terug te gaan naar een keer per dag.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik erg veel baat heb gehad bij de combi van fina-mixox-ketoconazol. Wat nou de grootste bijdrage heeft geleverd is natuurlijk altijd lastig te zeggen.

Maar ik zou zeker proberen om op te schroeven naar twee maal daags en dan na een half jaar evalueren.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
raadsel: minox werkt, toch dunner haar evy71 Haarproblemen bij vrouwen 4 19 januari 2011 11:33
Kan minox voor haaruitval zorgen? Wie heeft ervaring? lienka Medicijnen/haargroeimiddelen 6 20 mei 2010 10:40
Plotseling haar uitval door inwrijven van Minox depeche Medicijnen/haargroeimiddelen 12 3 maart 2010 15:24
Hevige haaruitval blijft bij minox robt001 AGA - Algemeen 17 23 september 2009 12:07
Minox niet geschikt voor mannen ? zucht Medicijnen/haargroeimiddelen 14 10 juli 2004 21:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.