Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 oktober 2022, 05:29   #1
djerro123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 33
Geslacht:
Post Cosmedica - 14 oktober 5200 grafts

Omdat ik heel veel heb gehad aan de ervaringen die hier gedeeld zijn, heb ik besloten om ook mijn verhaal hier te plaatsen.

Ik ben midden 30 en werd steeds kaler. Aanvankelijk op de kruin, maar de afgelopen jaren ook steeds dunner op de voorkant. Gelukkig ben ik lang, en valt het lang niet altijd zo op, maar het was altijd al een wens om hier iets aan te doen en uiteindelijk heb ik in september de beslissing genomen.

Allereerst; waarom Cosmedica? En Turkije in het algemeen? Dat laatste komt eigenlijk door de gebrekkige informatie en terughoudendheid van NL klinieken, in combinatie met dat het gewoon 2x zo duur is. Ook vind ik de gedeelde resultaten van NL klinieken op de websites niet passend bij mijn situatie, en zie je door de bank genomen enkel wat inhammen die opgevuld zijn.

De website van Cosmedica trok mij aan en het contact via Whatsapp was aangenaam. Het was iemand die goed engels sprak, direct en kortbondig antwoord gaf op al mijn vragen. Uiteindelijk de beslissing genomen en mijn tickets geboekt.

Al met al ging het hele voor proces super vloeiend, wat mij flink geruststelde.


Bij aankomst was het al gelijk wat 'ongeorganiseerd'. In de voorbereiding was gezegd dat er iemand zou klaar staan met een naambordje, maar dit bleek niet het geval. Ik wist wel waar ik moest zijn (op het vliegveld) en zag daar een taxi dienst die ik ook zag op de foto's die in het voorbereidende whatsapp gesprek gedeeld waren. Daar vroeg ik of zij voor Cosmedica reden, maar ik stond blijkbaar niet op de lijst. Deze man heeft mij echter wel geholpen en is gaan bellen en doen, en na een uur oid zat ik in een busje richting het hotel.

Helaas draaide het busje weer om, kreeg ik een Google Translate in mijn handen geduwd van de chauffeur; er moest nog een passagier mee. Ik heb een half uur in dat busje gezeten, toen de chauffeur geappt dat ik zelf wel een taxi zou nemen, en toen was die binnen 1 minuut terug om mij naar het hotel te brengen. Beetje vreemde ervaring, voelde niet hetzelfde als het persoonlijke contact in de voorbereiding.

Aangekomen bij het hotel (is een prima hotel, maar er zit niks anders echt in de buurt) snel wat gegeten en kreeg ik te horen dat ik om 14.00 opgehaald zou worden de volgende dag. Dat zou dag 1 van mijn operatie zijn, dus ik was wat verbaasd. Bij het eten zag ik overigens dat ongeveer 70% van de gasten daar zaten voor een HT, en veel ook met een Cosmedica hoofdband om of ingezwachteld.

Hoe persoonlijk en attentative het hele voorbereidende proces voelde, zo massaal voelde het toen we aankwamen bij de kliniek. Met een busje met enkele anderen die daar ook voor een HT waren (veel Duitsers, opvallend genoeg). Ik had verwacht dat het meer een boetiek zou zijn, maar ik denk dat ze zo'n 12 operatiekamers hebben en het is dus ook vrij druk op de kliniek. Veel van de mensen die ik sprak, kozen voor Cosmedica specifiek voor Dr. Acar, en al die mensen waren behoorlijk teleurgesteld om erachter te komen dat deze beste man wat lijnen op je hoofd zet, en op dag twee nog even 2 minuten de operatiekamer op komt om te vragen of je lekker hebt geslapen.

Over het consult; dr Acar spreekt vloeiend Engels dus dat was prettig. Het is echt maar een gesprek van 5 minuten, en hij tekent een haarlijn voor je uit. Helaas was mijn kaalheid te veel om alles in een keer te doen (voor, boven en achter), en pas als je de foto's ziet zonder wax oid in je haar dan zie je pas hoe kaal je eigenlijk al bent. Besloten om eerst voorop te doen, en als ik ooit nog de kruin wil doen kan ik over een jaar terugkomen voor een tweede sessie. Dat was persoonlijk wel balen, ik keek echt uit naar een wat vollere kruin, maar aan de andere kant was het juist het confronterende vooraangezicht wat mij tot een HT deed overhalen.

Anyway, terug naar de eerste operatie dag. Je vult wat formulieren in, en je wordt rondgeleid van plek naar plek; foto's maken, consult met dr. Acar, weer foto's maken, kaalscheren, weer foto's maken, betaling doen. Daarna wordt je opgehaald en naar een operatiekamer gebracht. En dit was toch wel even het grote nadeel van naar Turkije gaan; de twee dames die de operatie deden (of iig het meeste van het werk, de incisies werden gemaakt door iemand anders volgens mij) konden vrij slecht Engels. Alleen de standaard interacties waren mogelijk. Ze praten constant en je hebt dus echt geen enkel idee what the hell is going on. Ik vond het echt bijzonder onprettig om eerlijk te zijn; je weet echt bij god niet wat er gaat gebeuren, wat ze aan het doen zijn, hoever ze zijn, niks.

Zoals ik al zei is het vrij massaal. De reden waarom wij om 14.00 pas werden opgehaald bij het het hotel, is omdat de eerste shift (dag 2 van de vorige lichting) om 07.00 begint. Er draaien dus twee shifts op een dag, fabriekswerk zou ik het willen noemen.

Ik zelf was pas om 23.00 klaar met mijn eerste operatie. Tijdens de operatie heb je geen enkel besef van tijd. Ik heb wel een paar keer gevraagd hoelang het nog duurde, maar aanvankelijk zei ze "3 hours" en dat was om 18.00. Tijdens de operatie kwam ook iemand van de receptie binnen, om te vertellen dat ik om 0700 weer opgehaald zou worden de volgende dag. Dat was flink vroeger dan ik had verwacht! Omdat ze met standaard schema's lijken te werken hadden ze deze info van te voren kunnen opgeven, want dan kan je er op in stellen. Ik heb slaap hard nodig, en een nacht van 6 uurtjes keek ik niet naar uit.

Het meest opmerkelijke vond ik wel dat er ineens een laptop met een of andere soap werd aangezet in de operatie kamer. Daar werd ik wel wat ongemakkelijk van, als in “hallo jullie concentreren je toch zeker wel op mijn hoofd?”. Ik heb er niks van gezegd (want 1 zij kunnen gebrekkig engels en 2 dat levert dan alleen maar frustratie beide kanten op, en dat wil je niet van iemand die bezig is met je HT), maar ik vond het echt hoogst opmerkelijk.

Er was een kleine pauze om te eten tussen het oogsten en het transplanteren, maar het eten was een bord koude rijst met wat stukken erop wat vlees was. Voor een plek wat er zo modern uitziet en waar je net bijna 4k hebt uitgegeven was dit toch echt wel enorm schraal. Met wat ketchup erbij had je iig nog iets wat smaakte naar ketchup haha, maar daar mogen ze echt fors op verbeteren.

Nadat ik om 23.00 in de wachtkamer was gedeponeerd, heb ik daar een half uur gewacht. Dat was niet fijn, zeker omdat ik mijn schaarse slaaptijd zag wegtikken. Iedereen die je aanspreekt spreekt om dat tijdstip geen Engels meer, en ik wilde graag iemand spreken om te kijken of mijn afspraak verlaat kon worden zodat ik wat langer kon slapen. Uiteindelijk kwam er een chauffeur, en zat ik met twee anderen in het busje terug naar het hotel, waar ik 23:50 oid aankwam. Snel naar bed!

De volgende dag liep voorspoediger; alhoewel we om 06:45 al vertrokken ipv 07:00, om vervolgens 45 minuten te moeten wachten in de kliniek. Als je al kort hebt geslapen voelt die 45 helemaal als genaaid worden want die had ik graag bij mijn slaap erbij gehad haha. Ik werd door dezelfde dames als dag 1 opgehaald, infuus werd weer aangelegd en we begonnen weer. Ik dacht slim te zijn geweest door dit keer mijn oortjes mee te nemen, en een luisterboek gedownload te hebben, maar die mag je niet in hebben tijdens de operatie helaas.

Weer dezelfde opvallendheden als de eerste dag: niemand vertelt wat ze gaan doen, wat er gebeurd en hoever we zijn. Soms zijn ze met zn drieën bezig, maar vaak met z’n tweeën. Je moet zelf goed vragen om water, want het zwaarste van alles is het urenlange liggen. De stoelen zijn comfortabel, maar elke positie is naar na een uur of 2. Vragen om water geeft de mogelijkheid even omhoog te komen en te strekken. Om 14:00 was het klaar, kreeg ik nog wat lunch (koude spaghetti met een tikkeltje pesto erdoorheen ofzo, ik ben blij dat ik van ketchup houd). Kreeg toen al mijn medicijnen mee en uitleg, en daarna in een busje terug naar het hotel. Dat was wel even fijn, rond 15:30 terug in het hotel zijn, want je bent toch echt moe van zo’n kort nachtje. Ik ben ook zeker een aantal keer inslaap gevallen tijdens de operatie.

Dan over pijn; de hele procedure is pijnloos. Ze schieten een soort pre-verdoving in, waardoor de verdovingsnaalden zelf minder pijn doen. Ik geloof best dat het helpt maar houd je zelf niet voor de gek; die naalden die voel je wel. Het deed mij denken aan het gevoel wanneer je met een bot scheerapparaat gaat scheren, maar ipv dat je haartje afknippen dat je haartjes er soms uitgetrokken worden. Het duurt maar kort en je kan er ook niet echt omheen natuurlijk. Maar des te blijer was ik dat ik echt niets heb gevoeld van de operatie zelf. Werkt goed dat spul! Ook ’s avonds in bed nergens last van, hoewel het lastig slapen is natuurlijk (je kan kiezen voor zo’n hoofdsteun en half recht op slapen, maar dat lukt mij gewoon niet). Ik heb iets in elkaar geknutseld zodat ik lig op mijn wang en oor, en niet met mijn hoofd op een kussen, zodat ik op mijn zij kan liggen. Vannacht heb ik zo weer 5 uurtjes geslapen, denk dat ik daar maar gewoon rekening mee moet houden voor de komende dagen.

Ik ben momenteel nog in Istanbul, ik heb zo mijn check-up (wond verzorging) en dan direct door naar het vliegveld. Tot nog toe is bijna elke rit met het busje minstens 30 minuten wachten geweest, dus hopelijk doen ze dat vandaag beter.

(Vliegen vanaf Schiphol was trouwens geen probleem; ik was er 4 uur van te voren maar was in 28 minuten van perron door de security heen).

Ik zal foto’s posten, maar eerst moet ik ze even blurren. Ik heb herinneringen in mijn telefoon gezet voor de komende dagen, dan komende weken en dan maanden om foto’s te maken om progressie te tracken.

Laatst gewijzigd door djerro123; 16 oktober 2022 om 05:38
djerro123 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2022, 09:42   #2
Duygu
Dirty Hairy
 
Geregistreerd: 5 februari 2010
Locatie: NL
Berichten: 36
Geslacht:
Dank voor je uitgebreide verhaal!

Wauw Djerro, wat een verhaal. Ik voel echt met je mee. Dit zijn toch de ervaringen die helpen juiste keuzes te maken.

Hoe gaat je nacontroles traject dan straks terug in Nederland, heb je daar beeld bij? Heel veel sterkte nog komende dagen.

Laatst gewijzigd door Duygu; 16 oktober 2022 om 11:04
Duygu is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2022, 11:12   #3
djerro123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 33
Geslacht:
Ik heb veel informatie en producten meegekregen en ze hebben wel echt heel duidelijk op geschreven hoe de komen dagen en daarna gaan verlopen. Met name aankomende week is natuurlijk een beetje spannend, daarna is het gewoon ritme van verschillende producten voor het eerste jaar. Na een week moet je foto’s sturen voor controle.

Grappig, zit nu op het vliegveld met een Nederlander die bij Esteworld is geweest, zijn ervaring was aanzienlijk anders/beter. Met name het communicatie deel; telkens kwam iemand vertellen (in het Nederlands) waar ze waren en wat er ging gebeuren. Ook de dames aan tafel konden goed Engels. Dat is toch wel echt anders dan Cosmedica.

Maar goed, uiteindelijk is alles goed gegaan dus wil ook niet te negatief klinken. Het gaat immers om het resultaat!
djerro123 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2022, 20:57   #4
djerro123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 33
Geslacht:
Hierbij de foto's.

Duygu, de nazorg is vrij prima geregeld moet ik zeggen. Ze zijn echt adequaat met reageren op whatsapp, en je kan alle vragen kwijt. Je krijgt ook duidelijke papieren mee met wat je kan verwachten de komende dagen/weken (ook met gebruikshandleidingen en YouTube filmpjes die ze zelf hebben gemaakt). De belangrijkste nacontrole is na een week, dan moet ik een rits foto's opsturen naar hen.

Vandaag mocht na twee dagen de hoofdband af. Ik moet zeggen dat mijn hoofd wel een champignon leek, zo bol stond het haha. Vandaag is al dat vocht weggetrokken (deels ook over mijn gezicht, waardoor ik bijvoorbeeld wat dikkere wang heb nu). Alles volgens plan.

Slapen is wel echt lastig; ik heb zo'n nekkussentje (zoals men in het vliegtuig heeft) maar ik slaap gewoon echt niet op mijn rug. Ik vouw dat ding dus op onder mijn wang en slaap dan op die manier een beetje, maar om het uur wordt ik wakker en moet ik omdraaien. De moeheid die hierbij komt kijken (door het slechte slapen) had ik mij wel op verkeken moet ik zeggen.

Verder geen pijn, beetje jeuk maar doable (als in, ik kan er vanaf blijven). Kijk uit naar over een week, nadat het voorzichtige er een beetje af is als de korsten weg zijn
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg HT_fotos_kliniek.jpg‎ (140,0 KB, 334x gelezen)
Bestandstype: jpg pre_transplantatie.jpg‎ (54,1 KB, 322x gelezen)
Bestandstype: jpg pre_transplantatie_boven.jpg‎ (145,0 KB, 373x gelezen)
Bestandstype: jpg HT_na_dag_twee.jpg‎ (74,8 KB, 353x gelezen)
djerro123 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2022, 21:04   #5
a9045u8bv
Superexpert ;-)
 
Geregistreerd: 11 juli 2021
Berichten: 44
Geslacht:
Bedankt voor het delen. Dat is een lange zit geweest. Nu duimen dat het hierna mee zit.
a9045u8bv is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2022, 07:56   #6
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Wow wat een verhaal!
Vervelend dat het ineens fabriekswerk lijkt waarbij je nog maar een nummertje bent.
Werd vooraf dan niet gecommuniceerd dat de arts zelf het werk niet zou doen? Dat is namelijk wel een flinke teleurstelling.

Maar op zich hebben ze wel een flinke kartelrand aan de voorkant, dus ik vermoed wel een goed resultaat.

Ben benieuwd naar je updates
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2022, 10:55   #7
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djerro123 Bekijk bericht
Ze praten constant en je hebt dus echt geen enkel idee what the hell is going on. Ik vond het echt bijzonder onprettig om eerlijk te zijn; je weet echt bij god niet wat er gaat gebeuren, wat ze aan het doen zijn, hoever ze zijn, niks.
Dit was precies zo bij Visus kliniek in Rotterdam. was voor mij ook erg onprettig dat er steeds gepraat en gelachen werd tijdens de behandeling.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2022, 10:58   #8
djerro123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaamhaartje Bekijk bericht
Wow wat een verhaal!
Vervelend dat het ineens fabriekswerk lijkt waarbij je nog maar een nummertje bent.
Werd vooraf dan niet gecommuniceerd dat de arts zelf het werk niet zou doen? Dat is namelijk wel een flinke teleurstelling.

Maar op zich hebben ze wel een flinke kartelrand aan de voorkant, dus ik vermoed wel een goed resultaat.

Ben benieuwd naar je updates

Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik niet het gevoel heb dat er slecht werk is geleverd hoor, integendeel. Dus ik wacht rustig het resultaat af, vooralsnog gaat alles goed. Vocht begint nu langzaam over mijn gezicht te zakken (zitten nu op dag 4) dus dat ziet er wel gek uit, maar heb al wat beter geslapen vannacht. Voor het eerst zonder nekkussen op mijn rug gelegen, nog wel met nekkussen onder mn wang gevouwen als ik op mijn zij wil liggen.
djerro123 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2022, 14:49   #9
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Fijn dat jeje verhaal met ons deelt.


Als je nu de keuze had, zou je dan weer naar turkije gaan? Het lijkt me inderdaad niet een fijn gevoel om als een nummertje behandelt te worden. Maar ik denk dat de prijs er ook naar is



Hoeveel graft hebben ze verplaatst naar de voorkant? En is je haaruitval stabiel en/of gebruik je medicatie?

Laatst gewijzigd door vortex; 19 oktober 2022 om 15:12
vortex is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2022, 15:26   #10
djerro123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vortex Bekijk bericht
Fijn dat jeje verhaal met ons deelt.


Als je nu de keuze had, zou je dan weer naar turkije gaan? Het lijkt me inderdaad niet een fijn gevoel om als een nummertje behandelt te worden. Maar ik denk dat de prijs er ook naar is



Hoeveel graft hebben ze verplaatst naar de voorkant? En is je haaruitval stabiel en/of gebruik je medicatie?
Als ik nu de keuze zou hebben gehad, dan zou ik zeker weer naar Turkije gaan maar weet niet of ik perse naar Cosmedica zou gaan eerlijk gezegd. Daarmee wil ik absoluut niet suggereren dat de kwaliteit slecht is of beter kan; ik denk alleen dat de ervaring voor Nederlanders beter kan zijn in andere klinieken. Cosmedica is gericht op de Duitse markt, Esteworld volgens mij gewoon meer op de NL markt. Maar de keuze voor Turkije an sich heb ik helemaal geen spijt van; de mensen zijn kundig, de faciliteiten super modern en schoon, en het prijskaartje is inderdaad de belangrijkste reden.

Ze hebben 5200 grafts geplaatst,, hoeveel daarvan precies aan de voorkant durf ik niet te zeggen (de dichtheid loopt af naar achter toe laat maar zeggen). Verder gebruik(te) ik geen medicatie, maar ga ik vanaf volgende week aan de FINASTERIDE, op aanraden van Cosmedica. Ik ga dat gewoon aankijken hoe dat is. Verder heb ik allerlei vitaminen, shampoo en foams meegekregen voor de komende 4 maanden. Mijn uitval was niet super stabiel denk ik; achterop werd de kaalheid niet veel erger maar voorop was de afgelopen twee jaar wel flink dunner geworden. Ik hoop dus ook dat dat wel tot een halt komt, maar ook dat gaan we meemaken
djerro123 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2022, 16:53   #11
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djerro123 Bekijk bericht
Als ik nu de keuze zou hebben gehad, dan zou ik zeker weer naar Turkije gaan maar weet niet of ik perse naar Cosmedica zou gaan eerlijk gezegd. Daarmee wil ik absoluut niet suggereren dat de kwaliteit slecht is of beter kan; ik denk alleen dat de ervaring voor Nederlanders beter kan zijn in andere klinieken. Cosmedica is gericht op de Duitse markt, Esteworld volgens mij gewoon meer op de NL markt. Maar de keuze voor Turkije an sich heb ik helemaal geen spijt van; de mensen zijn kundig, de faciliteiten super modern en schoon, en het prijskaartje is inderdaad de belangrijkste reden.

Ze hebben 5200 grafts geplaatst,, hoeveel daarvan precies aan de voorkant durf ik niet te zeggen (de dichtheid loopt af naar achter toe laat maar zeggen). Verder gebruik(te) ik geen medicatie, maar ga ik vanaf volgende week aan de FINASTERIDE, op aanraden van Cosmedica. Ik ga dat gewoon aankijken hoe dat is. Verder heb ik allerlei vitaminen, shampoo en foams meegekregen voor de komende 4 maanden. Mijn uitval was niet super stabiel denk ik; achterop werd de kaalheid niet veel erger maar voorop was de afgelopen twee jaar wel flink dunner geworden. Ik hoop dus ook dat dat wel tot een halt komt, maar ook dat gaan we meemaken

Dat is een flink aantal! Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat jij 2 behandeldagen hebt gehad. Volgens mij wordt in Turkije vaak alles op 1 dag gedaan, ook bij zulke grote aantallen (als je andere topics leest bijvoorbeeld). Hou ons op de hoogte en heel veel succes met alles
vortex is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2022, 22:32   #12
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Ik denk dat als hij in eerste instantie in de ochtend gepland was, dan was alles in 1 dag af geweest. Maar omdat hij de eerste dag pas in de middag behandeld kon worden, hadden ze twee dagen nodig.
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2022, 14:36   #13
djerro123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaamhaartje Bekijk bericht
Ik denk dat als hij in eerste instantie in de ochtend gepland was, dan was alles in 1 dag af geweest. Maar omdat hij de eerste dag pas in de middag behandeld kon worden, hadden ze twee dagen nodig.
Nou dat denk ik eigenlijk niet. Dit was hun standaard ritme volgens mij: 'sochtends van 0700 tot 1400 een tweede operatie van iemand, en vanaf 1500 tot ongeveer 2300 een eerste operatie van iemand. Ik had er niet aan moeten denken dat ze dit allemaal in 1 dag hadden gedaan, dat was echt een te lange zit geweest. Daarbij waren beide 'oogst' momenten ongeveer 2 tot 2:15 lang en het tranplanteren op de eerste dag ongeveer 4.5/5 uur en op de tweede dag 3.5 uur. Dat had uiteindelijk dus niet in 1 dag gepast, tenzij je een sessie doet van meer dan 12 uur exclusief pauzes.
djerro123 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2022, 14:43   #14
djerro123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 33
Geslacht:
Een update op dag 5:

Na twee dagen mocht de zweetband af en mijn hoofd leek wel een champignon haha. Dit was van te voren vertelt dus geen verassing, maar zag er wel apart uit. de twee dagen erna verliep al dit vocht naar beneden, dus dik gezicht/dikke ogen. Zag er ook gek uit maar in de lijn der verwachting.

Geen pijn verder echt. Ik moet 's ochtends schuim op het ontvangst gebied tappen, en met water eraf spoelen (niet met douche, uit een schenkbeker). Daarna met betadin 'shampoo' deppen op het ontvangst gebied en zacht inmasseren in donor gebied. Dat laatste voel je wel, dat brand behoorlijk achterop merk ik. Af en toe jeukt het maar valt me eigenlijk alles mee, met name jeukt het dan op ontvangst gebied.

Slapen gaat echt al veel beter. Ik slaap nu zonder nekkussen op mijn rug, of met nekkussen opgerold onder mn gezicht op een van mijn zijkanten.

Ik werk deze week nog wel vanuit huis, dus hoop dat de kortsen snel weggaan. Ik ben niet ontevreden over dit verloop; exact zoals ze bij Cosmedica hebben aangegeven dat het zou gaan verlopen tot dus ver. Vanochtend tevens mijn laatste medicijnen geslikt, nu enkel nog antibiotica en vanaf zondag beginnen aan Finasteride.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg HT_na_dag_vijf_voor_en_achter.jpg‎ (69,3 KB, 197x gelezen)

Laatst gewijzigd door djerro123; 21 oktober 2022 om 12:49
djerro123 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2022, 14:55   #15
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Hoe was het om in het vliegtuig te zitten met die bandages op het hoofd? Dat is voor mij altijd reden geweest om niet een operatie in Turkije te laten doen.
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
5000 grafts, 5200 grafts, cosmedica


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.