Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 januari 2023, 19:23   #31
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djerro123 Bekijk bericht
Hierbij de update na 3 maanden. Ik ben ondertussen begonnen met Essengen 6 Plus, met name voor mijn kruin streek. Ze hebben daar een beetje gepland, hoop dat ik het een beetje dichter krijg (naar acceptabel level) in een maand of 5. We gaan het zien, het spul zelf kwam prima binnen met Fedex (duurde een weekje ofzo).

Al met al niet ontevreden maar ook niet laaiend enthousiast. Met name de dichtheid is nog ver te zoeken, maar het is ook pas drie maanden en ik zie bij andere regelmatig pas later echt de dichtheid toenemen, dus ik hou gewoon goede hoop! Ik doe nog geen haarproduct erin (wax of gel oid), dat probeer ik ook wel zo lang mogelijk uit te stellen.

Ben overigens geknipt rond de kerst! Heel voorzichtig, alleen de zijkanten weer even egaal maken. Ging prima, maar op ontvangstgebied heb ik niet geknipt (durf ik nog niet). Gevoel van de hoofdhuid komt ook steeds meer terug merk ik trouwens.
Gevoel van de hoofdhuid komt steeds meer terug? Wow. Dat is heftig, die was bij mij al na 4 weken terug...
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2023, 09:48   #32
djerro123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 33
Geslacht:
Heftig? Ik lees juist bij heel veel ervaringen dat dit enkele maanden kan duren. Het is ook niet alsof het gevoelloos is, maar het voelde gewoon 'raar', beetje numb laat maar zeggen. Ervaar het helemaal niet als heftig, gewoon in lijn met wat er bij de kliniek al werd verteld eigenlijk.
djerro123 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2023, 11:19   #33
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djerro123 Bekijk bericht
Heftig? Ik lees juist bij heel veel ervaringen dat dit enkele maanden kan duren. Het is ook niet alsof het gevoelloos is, maar het voelde gewoon 'raar', beetje numb laat maar zeggen. Ervaar het helemaal niet als heftig, gewoon in lijn met wat er bij de kliniek al werd verteld eigenlijk.
Waarschijnlijk uit ik mij verkeerd of vat je het verkeerd op. Voor mij voelt het heftig omdat het bij mij (al) na 4 weken terug was (heftig snel dus blijkbaar). Dit is erg snel in vergelijking met jou. Ik concludeer verder niks over jouw situatie, dus daar doel ik met die term heftig ook niet op.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2023, 11:53   #34
djerro123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Waarschijnlijk uit ik mij verkeerd of vat je het verkeerd op. Voor mij voelt het heftig omdat het bij mij (al) na 4 weken terug was (heftig snel dus blijkbaar). Dit is erg snel in vergelijking met jou. Ik concludeer verder niks over jouw situatie, dus daar doel ik met die term heftig ook niet op.
Ah check, vatte het inderdaad op een verkeerde manier op, excuses!
djerro123 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2023, 10:52   #35
djerro123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 33
Geslacht:
Tussentijdse update

Toch even tussentijdse update, want afgelopen maand is het hard gegaan. Ik heb een foto bijgevoegd waarop rechts vandaag is, en links van een maand geleden (30 december). Toen ik het zo naast elkaar zag, zag ik pas de progressie echt goed. Klein beetje vertekend omdat het rechts nog een heel klein beetje nat is (echt minimaal overigens), zit geen product in anders dan Essengen 6 en een spray die je van Cosmedica krijgt (maar dat droogt gewoon op, dat zie je niet meer op de foto, al enkele uren daarvoor aangebracht).

Over twee weken zit ik op 4 maanden, de rechter foto is dus van 3.5 maanden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot 2023-02-03 at 10.48.30.jpg‎ (150,5 KB, 187x gelezen)
djerro123 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2023, 18:38   #36
djerro123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 33
Geslacht:
Update na 4 maanden

Normaal neem ik mijn foto's op vrijdagen, maar vandaag ben ik naar de kapper geweest en is er weer een stukje af. Mijn eerste 'echte' kappersbeurt, is allemaal wel goed gegaan moet ik zeggen. Doordat er weer een stukje af is gehaald, kan je wel beter de dichtheidtoename beoordelen tussen maand 3 en maand 4. Zie bijgaande foto (links is 3 maanden, rechts is 4 maanden).

Ik gebruik nu Essengen 6, nog steeds de shampoo van Cosmedica en wat vitamine pillen. Die vitamine pillen zijn bijna op, ik denk dat ik daarmee ga stoppen. De shampoo heb ik nog ruim dus daar blijf ik wel even mee doorgaan.

Al met al had ik ondertussen wel wat meer dichtheid verwacht. Ze hebben behoorlijk wat gezet, maar ik heb het idee dat het niet echt super heeft aangeslagen. Ik denk wel dat het beter is dan vóór de HT (ook volgens de SO). Aan de andere kant, het is pas 4 maanden geleden en de reis is dus nog 8 maanden lang. Maar ja, ongeduldig en zo.

Toen ik bij de kapper zat en ze de spiegel omhoog deed, dacht ik wel gelijk 'oh ja dat moet ik ook wel echt nog gaan laten doen' toen ik de kruin zag. Dat is iets wat op zijn vroegst in 2024 gaat gebeuren, dus het finale besluit is nog niet genomen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg links_3m_rechts_4m.jpg‎ (77,3 KB, 146x gelezen)
djerro123 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2023, 15:20   #37
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Er zijn uitzonderingen, maar vanaf maand 3-4 begint het pas.
Zoals ik op de foto's kan beoordelen, heb je ook fijn haar, dus zal je niet direct het beste zichtbare resultaat hebben.

Geduld. Pas na 6 - 8 maanden kan je beoordelen wat er wel en niet aangeslagen heeft.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2023, 20:31   #38
djerro123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 33
Geslacht:
Update 5 maanden

Hierbij update na 5 maanden (met links de foto van 4maanden ter vergelijk). Voorop lijkt wel voller te worden (kreeg ook meerdere complimenten afgelopen twee weken toevallig), achter niet echt (de omliggende haren zijn langer, maar op de kruin zelf lijkt niet super veel te gebeuren). Ik zit nu op 2.5 maanden Essengen6+. Gebruik om de dag nog de shampoo die ik van Cosmedica gekregen heb.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 4mnd_links_5mnd_rechts.jpg‎ (150,7 KB, 111x gelezen)
djerro123 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
5000 grafts, 5200 grafts, cosmedica


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.