Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 13 september 2004, 13:53   #286
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
jennifer, het is niet zo dat talg zich een weg baant door je huid opzoek naar een plek die niet door rooscure wordt aangepakt, die paar pukkeltjes zijn waarschijnlijk het gevolg van vet eten, stress of iets anders, ik zou gewoon op de normale wijze ( 2x per week) rooscure gebruiken. Na 2 pukkels is er namenlijk geen enkel verband te leggen.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 17:19   #287
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Ja, dank je pizzacat, ik zal wel te snel zijn met m,n conclusies. 'kGa het zeker weer proberen.
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 16:05   #288
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Laurens, ik weet dat ik je de laatste tijd oproep om veel dingen te testen, maar ook nu raad ik je aan om een stop van 2 - 3 weken te proberen.

Voor alle ketoconazolofielen: ik val het product NIET aan, maar het meest essentiele aspect van je regimen is ongezouten zelfkritiek, en geen medicinaal of anderszins middel...
Beste sonofsam,
In de strijd tegen AGA is er wat mij betreft geen koe heilig, zelfs ketoconazol niet. Als dat nodig blijkt mag deze van mij dan ook zo geslacht en opgediend worden. Ik vind het ook heel fijn dat jij actief meepost op het forum (eindelijk eens een frisse wind!) en dat je met ons meedenkt. Je advies om tijdelijk te stoppen met ketoconazol neem ik dan ook wel serieus.
Echter, voordat ik zoiets doe moet ik wel een argumentatie hebben. Ketoconazol is als een van de weinige haargroeimiddelen goed wetenschappelijk onderzocht en daarmee is keihard aangetoond dat het gewoon goede zaken doet, zoals hier te lezen is. Bovendien wordt het door veel personen (mijzelf incluis) zonder problemen verdragen.
Daar komt bij dat het op dit forum en op de Amerikaanse forums bulkt van de positieve ervaringen met deze shampoo.
Ten slotte stop ik er niet graag mee omdat ik een Rooscure-a-holic ben geworden. Ik vind het echt een zalige shampoo en er is voor mij geen betere start van de dag dan een warme douche met de geur van Rooscure . Ik heb ook totaal geen klachten van bijwerkingen o.i.d.

Wat tijdelijk stoppen met ketoconazol mij kan opleveren is me dus niet geheel duidelijk. Ik wil graag de situatie van de wetenschappelijke onderzoeken die het succes van keto hebben aangetoond zo goed mogelijk nabootsen, en een interruptie van mijn kuur past daar vooralsnog niet tussen.

Maar nogmaals: als iemand met goede argumenten kan beargumenteren dat het nuttig is eventjes te stoppen met keto, zal ik de laatste zijn die dit advies in de wind zal slaan.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 16:30   #289
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj

Maar nogmaals: als iemand met goede argumenten kan beargumenteren dat het nuttig is eventjes te stoppen met keto, zal ik de laatste zijn die dit advies in de wind zal slaan.
Beste Laurensj,

Ook ik ben me bewust van de vele positieve reacties die op ketoconazol zijn gelanceerd op verschillende fora.

Dat doet echter niet af aan het feit dat in Rooscure 99% andere middelen zitten (naast 1% ketoconazol). Mensen met Alopecia Androgenetica hebben weinig "speelruimte" (zoals ik dat noem) voor hun zwakkere haren. Als in een shampoo bijv. alcohol zit of bijv. een ander agressief bestandsdeel, dan kan dat een verraderlijk effect hebben op je haar. Ketoconazol versus "De Rest van het Product". Ik weet dat op het pakje Rooscure staat "milde shampoo", maar mild is een relatief begrip. Misschien is het mild voor mensen voor wie dit product in eerste instantie gemaakt is, mensen met roos en zonder haarverlies. Mildheid is dus relatief.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat een tijdelijke evaluatie-stop nooit kwaad kan. Het doel van stoppen is kijken of het haarverlies toeneemt (evaluatie: "weer beginnen met Rooscure") of dat het haarverlies afneemt (evaluatie: "Rooscure is misschien toch niet zo goed als dat de meeste mensen denken").

Conclusie: gebruik de factor "tijd" als diagnosticum...voor jezelf.

Groet,
Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 16:34   #290
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
op zich logisch verhaal, daar wil ik wel tegenoverzetten dat ik toch een paar keer per week mijn haarwil wassen. Ik zal dus een ander shampoo gebruiken, die hoogstwaarschijnlijk ook ongeveer 99% dezelfde 'reststoffen' bevat, dus dan ben je feitelijk niks verder.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 16:38   #291
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
op zich logisch verhaal, daar wil ik wel tegenoverzetten dat ik toch een paar keer per week mijn haarwil wassen. Ik zal dus een ander shampoo gebruiken, die hoogstwaarschijnlijk ook ongeveer 99% dezelfde 'reststoffen' bevat, dus dan ben je feitelijk niks verder.
Nee, je moet geen enkele shampoo gebruiken! Gewoon warm water. Je haar gaat er echt niet van stinken ofzo. Ik gebruik al langer dan een jaar geen shampoo...
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 16:40   #292
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Nee, je moet geen enkele shampoo gebruiken! Gewoon warm water. Je haar gaat er echt niet van stinken ofzo. Ik gebruik al langer dan een jaar geen shampoo...
Als het allemaal zo goed helpt, wat doe jij hier dan op dit forum? Ik neem aan dat jij nu geen last meer hebt van AGA? Je hebt anders wel een behoorlijk regime.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 16:46   #293
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
SonofSam, er is ook al eerder een draadje geweest over je haar niet met shampoo wassen, het schijnt dat je eerst door een paar vervcelende weken heen moet en dat je hoofdhuid zich weer in balans krijgt. Mijn haar is na een halve week echter al zo vettig dat ik niet kan wachten het te wassen.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 13:00   #294
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
SonofSam, er is ook al eerder een draadje geweest over je haar niet met shampoo wassen, het schijnt dat je eerst door een paar vervcelende weken heen moet en dat je hoofdhuid zich weer in balans krijgt. Mijn haar is na een halve week echter al 0zo vettig dat ik niet kan wachten het te wassen.
Deze thread gaat over het wel of niet wassen van haar:
[NOOIT je haar wassen?]
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 15 september 2004 om 14:10
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 14:28   #295
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat een tijdelijke evaluatie-stop nooit kwaad kan. Het doel van stoppen is kijken of het haarverlies toeneemt (evaluatie: "weer beginnen met Rooscure") of dat het haarverlies afneemt (evaluatie: "Rooscure is misschien toch niet zo goed als dat de meeste mensen denken").
Ik sluit me aan bij deze post van pizzacat. Daar wil ik aan toevoegen dat een evaluatiestop voor mij in ieder geval niet nuttig zal zijn. Om te evalueren of mijn haarverlies toe- of afneemt na het stoppen van rooscure zal ik mijn haren moeten gaan tellen. Hoewel sommigen op dit forum zich wel aan deze in mijn ogen onmogelijke taak wagen, ga ik niet beginnen aan deze sisyfusarbeid. Want:

In conclusion: don't count hairs
In terms of understanding hair loss, the nature of shed hair and the rate of shedding is not very important, although it may be disturbing to see. Shedding is natural, everyone sheds hair daily whether affected by hair loss or not. You can shed up to 100 scalp hairs a day without having any scalp hair loss. A few people may shed more than this but still not develop baldness. To understand the development of hair loss the main factor to consider is the rate of hair growth and replacement, not so much the rate of shedding. Some people have a high rate of shedding but also a high rate of hair growth. The result is no net loss of hair on the scalp. Some people have a low rate of hair shedding and a low hair regrowth rate. The result is similarly no alopecia development. The problem comes when someone sheds hair at a faster rate than it is replaced. This is the scenario where baldness develops. You can have a normal or even a low shed rate and still develop baldness. If the hair is being shed faster than it regrows then alopecia will develop. So the amount hair shed each day/week/month is a poor diagnostic indicator of hair loss. To define alopecia you must look at what is left on the scalp. That is where it counts.

[bron]

De echte graadmeter of een middel werkt of niet is dus niet af te meten aan hoeveel haren uitvallen, maar aan hoeveel haren er op mijn hoofd zitten. En ik vind het te riskant om te stoppen en kijken of mijn haargrens terugwijkt, dat wil ik namelijk niet
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 14:42   #296
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Precies, de enige manier om te testen of het stoppen met Rooscure een toename van haaruitval impliceert is langdurig stoppen. De vraag is: wil je dit riskeren, want de kans bestaat dan natuurlijk (als de haaruitval dan sneller gaat), dat je haarlijn sneller verder trekt en enkel onder de noemer van "kijken hoe het uitpakt" vind ik dat niet bepaald prettig voor mijn gevoel. Dan zou ik mijzelf wel tegen mijn kop kunnen slaan en zeggen "was ik nu maar nooit gestopt".
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 14:42   #297
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Beste Laurensj,

Je hoeft geen haren te gaan tellen, maar je zou kunnen kijken of je kapsel / haar beter aanvoelt, meer volume heeft, beter dekkend is etc.

Het is schier onmogelijk om haaruitval te graderen, dat besef ik. Maar het is niet onmogelijk om je huidige kapsel te beoordelen.

Wat Pizzacat betreft: ik begrijp zijn standpunt maar al te goed. Iedereen wil zijn haar kunnen "schoonmaken". Ikzelf gebruik geen shampoo's meer. Helemaal niets op dit moment. Ik douche elke ochtend en laat warm water mijn haar / hoofdhuid reinigen. Mijn haar stinkt niet en ik merk dat mijn haar er wel deglijk enigszins baat bij heeft gehad bij mijn conservatieve beleid.

Wees kritisch, dat is alles wat ik zeg...

Sam

P.S. Haarmannetje: je kan altijd opnieuw beginnen met ketoconazol...

Laatst gewijzigd door sonofsam; 15 september 2004 om 14:51
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 14:48   #298
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
sonofsam, maar waarom moet dat dan getest worden doormiddel van het stoppen met Rooscure? Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met Rooscure, dus ik kan het net zo goed vanuit dat perspectief beoordelen. Rooscure maakt mijn haar zachter en voller (cosmetisch uiteraard in eerste instantie).
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 15:01   #299
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
P.S. Haarmannetje: je kan altijd opnieuw beginnen met ketoconazol...
Ja, dan is het al te laat. Bij AGA is het serieus: beter voorkomen dan genezen. Waarom zou ik stoppen terwijl het zo lekker gaat?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 15:04   #300
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
sonofsam, maar waarom moet dat dan getest worden doormiddel van het stoppen met Rooscure? Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met Rooscure, dus ik kan het net zo goed vanuit dat perspectief beoordelen. Rooscure maakt mijn haar zachter en voller (cosmetisch uiteraard in eerste instantie).
Mijn advies geldt ook met name voor mensen die al langdurig het middel gebruiken...en waarbij het meer een gewoonte is geworden.

Zijn er ook mensen die alleen Rooscure / Nizoral gebruiken en verder niets?

Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 21:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 13:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.