Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 oktober 2007, 21:20   #16
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Smile negroide mensen en electrisch ontharen

Electrisch ontharen is niet van deze zijn. Is een middeleeuws martelwerktuig. Je kunt het wel heel beperkt inzetten als er bijvoorbeeld 2 of 3 haartjes wegmoeten en het is alleen veilig als je echt weet wat je doet getuige de dames die rondlopen met allemaal zwarte permanente plekjes.

Negroide mensen kunnen niet door een laser behandeld worden maar wel door een VPL en CMP apparaat mits men weet wat je doet. Ik heb een vriendin die behandeld wordt en zij is een mixs van een Surninaamse vader (bosneger) en een bijna blanke Arubaanse. Dat gaat goed maar je moet dus een apparaat hebben dat traploos instelbaar is voor wat betreft vermogen. Je moet het wel eerst laten testen op een plekje wat niet vervelend is.

gr

lanny




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laser vrouw Bekijk bericht
Beste Hanna,

Op dit moment is er helaas geen geschikte laser op de markt om mensen te behandelen met blonde, rode of grijze haren.
Dit komt omdat een ontharingslaser alleen reageert op pigment en deze kleuren bevatten geen of nauwelijks pigment.

Ook mensen met een getinte huidskleur zijn moeilijker te behandelen aangezien de laser dan reageert op de huiskleur en niet op de haren.
Het kan wel maar dan moeten de haren wel zwart en dik zijn.
Negroïde mensen kunnen helaas niet behandeld worden maar mensen van bijvoorbeeld Turkse afkomst wel.

Het beste resultaat is te behalen bij mensen met een blanke huid en donkere haren.
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2007, 13:06   #17
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Electrisch ontharen is niet van deze zijn. Is een middeleeuws martelwerktuig. Je kunt het wel heel beperkt inzetten als er bijvoorbeeld 2 of 3 haartjes wegmoeten en het is alleen veilig als je echt weet wat je doet getuige de dames die rondlopen met allemaal zwarte permanente plekjes.

Negroide mensen kunnen niet door een laser behandeld worden maar wel door een VPL en CMP apparaat mits men weet wat je doet. Ik heb een vriendin die behandeld wordt en zij is een mixs van een Surninaamse vader (bosneger) en een bijna blanke Arubaanse. Dat gaat goed maar je moet dus een apparaat hebben dat traploos instelbaar is voor wat betreft vermogen. Je moet het wel eerst laten testen op een plekje wat niet vervelend is.

gr

lanny
Elektrisch epileren is enkel geschikt indien het om een klein oppervlak gaat die neit te dicht behaard is en de huid niet gevoelig is (mensen met allergieen of probleemhuid, couperose, ..., komen hiervoor niet echt in aanmerking).

Het nadeel van epilar system is dat het ook niet zaligmakend is, ik vind de resultaten erg mager, en bij mij nog geen enkel resultaat zelfs na 7 keer behandeld te zijn.

Resultaat, voor mensen met blonde haren of donkere huid, bestaat er buiten voorgaande methodes, geen enkele behandeling die afdoende uitsluitsel geeft en effectief voor iedereen werkt, helaas,... Zodra dat wel zo is ben ik de eerste om het jullie te vertellen, uit te proberen, e'n uit te juichen, maar vooralsnog betwijfel ik of dat er uberhaupt ooit gaat komen.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2007, 11:29   #18
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Voor mensen met een donkere huid loopt er op dit moment een test in Amsterdam als er nieuws is horen jullie dat.
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2007, 14:02   #19
Roos80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2007
Berichten: 22
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Mess / Hanna / Laservouwtje



Lasers werken goed als alle parameters perfect zijn. Een goede IPL / VPL / CMP kan ook werken als alle parameters niet perfect zijn. Lasers hebben meestal voldoende joules zoals het laservrouwtje terecht schrijft. En alleen de goede IPL / VPL / CMP systemen kunnen meekomen (minimaal 50 joules) daarvan heb ik ergens anders al een lijstje gemaakt wat zeker niet uit puttend is en als mensen ook goede apparaten kennen vul de lijst dat aan.

Blonde mensen kunnen wel behandeld worden als de haarwortels maar donker zijn dat doe je door proefshots te maken en kijken of het werkt een goede kliniek vraagt daar geen geld voor !

Lanny

Hallo Lanny,

Gemiddeld zitten haarwortels 4 mm diep in de huid de blonde kleur van een haar is gelijk aan het oppervlak van de huid dus heeft een laser of lichtflits behandeling nog geen zin want die werken niet in de huid.

Mijn man heeft donkere haren maar ook veel blonde op zijn rug maar een paar blonde haren hebben donkere haar wordtels (zag ik na het harsen op de strip).
Hij heeft verschillende behandelingen gehad zowel met IPL als met laser maar allemaal geen resultaat op de BLONDE haren.
Geloof niet wat de behandelaars beweren want het werkt niet!

Helaas is er dus nog niets wat hier wel tegen werkt want ook aan blonde haren kunnen mensen zich er storen .

Groetjes Roos.
Roos80 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2007, 14:10   #20
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
blonde haren

Roos,

Ik heb geen blonde haren dus ik heb het probleem ook niet. Maar ik weet wel dat de haarwortel en de haar niet dezelfde kleur hoeven te hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos80 Bekijk bericht
Hallo Lanny,

Gemiddeld zitten haarwortels 4 mm diep in de huid de blonde kleur van een haar is gelijk aan het oppervlak van de huid dus heeft een laser of lichtflits behandeling nog geen zin want die werken niet in de huid.

Mijn man heeft donkere haren maar ook veel blonde op zijn rug maar een paar blonde haren hebben donkere haar wordtels (zag ik na het harsen op de strip).
Hij heeft verschillende behandelingen gehad zowel met IPL als met laser maar allemaal geen resultaat op de BLONDE haren.
Geloof niet wat de behandelaars beweren want het werkt niet!

Helaas is er dus nog niets wat hier wel tegen werkt want ook aan blonde haren kunnen mensen zich er storen .

Groetjes Roos.
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2007, 14:53   #21
Roos80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2007
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Roos,

Ik heb geen blonde haren dus ik heb het probleem ook niet. Maar ik weet wel dat de haarwortel en de haar niet dezelfde kleur hoeven te hebben.
Hoe kan een laser of flits techniek dan bij de haarwortels komen?
De energie wordt immers geleid door pigment en dat zit niet in blonde haren en haar wordtels zitten veel te diep.

Begrijp me niet verkeerd ik zou graag geloven dat het kan maar in praktijk werkt het niet!
Roos80 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2007, 16:20   #22
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
haarwortels

Haarwortels eindigen op 3 to 4 mm onder de huid, je kunt er vanuit gaan dat als je goed scheert, de haren weg zijn en het eind of het begin van de haarwortel behandeld kan worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos80 Bekijk bericht
Hoe kan een laser of flits techniek dan bij de haarwortels komen?
De energie wordt immers geleid door pigment en dat zit niet in blonde haren en haar wordtels zitten veel te diep.

Begrijp me niet verkeerd ik zou graag geloven dat het kan maar in praktijk werkt het niet!
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2007, 17:54   #23
Roos80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2007
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Haarwortels eindigen op 3 to 4 mm onder de huid, je kunt er vanuit gaan dat als je goed scheert, de haren weg zijn en het eind of het begin van de haarwortel behandeld kan worden.
Hallo Lanny,

Al scheer ik nog zo goed de haarwortel is niet gelijk aan het oppervlak van de huid dus het feit blijft dat je geen blonde haren kunt behandelen ook niet wanneer de haarwortels donker zijn.

Dit is ook duidelijk te zien op foto's (in bijvoorbeeld anatomie boeken) van de doorsnede van de huid lagen met haren.

In praktijk is het wel gebleken dat het niet werkt want bij mijn man staan al zijn blonde haren er nog, ook die met een donkere haarwortel.

Dus die haren moeten we helaas blijven harsen want electrisch epileren is onbegonnen werk.

Groetjes Roos
Roos80 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2007, 21:14   #24
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
haarwortel

Roos,

Op welke diepte begint de haarwortel?

gr

Lanny?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos80 Bekijk bericht
Hallo Lanny,

Al scheer ik nog zo goed de haarwortel is niet gelijk aan het oppervlak van de huid dus het feit blijft dat je geen blonde haren kunt behandelen ook niet wanneer de haarwortels donker zijn.

Dit is ook duidelijk te zien op foto's (in bijvoorbeeld anatomie boeken) van de doorsnede van de huid lagen met haren.

In praktijk is het wel gebleken dat het niet werkt want bij mijn man staan al zijn blonde haren er nog, ook die met een donkere haarwortel.

Dus die haren moeten we helaas blijven harsen want electrisch epileren is onbegonnen werk.

Groetjes Roos
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2007, 21:57   #25
Roos80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2007
Berichten: 22
Diepte haarwortel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Roos,

Op welke diepte begint de haarwortel?

gr

Lanny?

Hallo Lanny,

Ik heb een anatomie boek thuis waar een foto in staat met de doorsnede van de huid en een haar.
Er staat bij dat haarwortels gemiddeld 4 milimeter diep zitten, volgens die foto zouden haarwortels beginnen bij 3 mm en eindigen op ongeveer 4 mm.

Nu zitten niet alle haren natuurlijk even diep maar wel altijd dieper dan 2 mm onder de huid waardoor het onmogelijk is om met laser of IPL ze te kunnen behandelen wanneer de haren blond zijn en de wortel donker.

Groetjes Roos
Roos80 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2007, 22:33   #26
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
haarwortel

Als je de haar scheert, komt het licht van de laser en of ipl vpl cmp van een goed apparaat minimaal 3 mm diep dus het zou moeten kunnen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos80 Bekijk bericht
Hallo Lanny,

Ik heb een anatomie boek thuis waar een foto in staat met de doorsnede van de huid en een haar.
Er staat bij dat haarwortels gemiddeld 4 milimeter diep zitten, volgens die foto zouden haarwortels beginnen bij 3 mm en eindigen op ongeveer 4 mm.

Nu zitten niet alle haren natuurlijk even diep maar wel altijd dieper dan 2 mm onder de huid waardoor het onmogelijk is om met laser of IPL ze te kunnen behandelen wanneer de haren blond zijn en de wortel donker.

Groetjes Roos
lanny is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verschil laser en flitslampen Diana Hirsutisme - Behandelingen 44 23 augustus 2012 22:41
[Kliniek]Laser Aesthetic Chris Chirurgische behandelingen 122 28 februari 2008 11:21
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.