Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 mei 2010, 14:13   #1
Jojo76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Berichten: 84
Question Guhl antiroos of Ketoconazol

Hallo allemaal.

Sinds een aantal weken gebruik ik de rozemarijn antiroos-shampoo van Guhl omdat ik wilde stoppen met de Ketoconazol. Echter krijg ik hier weer meer schilfertjes van. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Ik neem aan dat ik niet altijd de Ketoconazol shampoo van de huisarts kan blijven gebruiken? Ik heb hier zelf wel het meeste baat bij maar dan toch... Wie kan mij adviseren?

Verder blijf ik sukkelen met het seb. eczeem in mijn gezicht. Misschien toch eens een doorverwijzing naar een dermatoloog gaan vragen ook.
__________________
Groetjes Jolanda

Dermolin - 2x in de week
Nog wel iets kleine, droge schilfertjes maar al bijna 2 jaar geen Seb. eczeem meer gehad
Jojo76 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 21:24   #2
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Nou Ketoconazol is net zo effectief als piroctone olamine wat in guhl anti-roos shampoo zit. Dat maak ik althans op uit deze studie!
Nudging hair shedding by antidandruff shampoos. A comparison of 1% ketoconazole, 1% piroctone olamine and 1% zinc pyrithione formulations.

Verdere discussie vind je hier op haarweb.

Ketoconazol shampoo kan je ook in 1% variant krijgen en die is net zo effectief als de 2% versie en gewoon te koop in de winkel (Rooscure).
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 21:34   #3
Jojo76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore Bekijk bericht
Nou Ketoconazol is net zo effectief als piroctone olamine wat in guhl anti-roos shampoo zit. Dat maak ik althans op uit deze studie!
Nudging hair shedding by antidandruff shampoos. A comparison of 1% ketoconazole, 1% piroctone olamine and 1% zinc pyrithione formulations.

Verdere discussie vind je hier op haarweb.

Ketoconazol shampoo kan je ook in 1% variant krijgen en die is net zo effectief als de 2% versie en gewoon te koop in de winkel (Rooscure).
Rooscure heb ik al geprobeerd maar daar krijg ik stug en plakkerig haar van dus dat gebruik ik niet meer. Ik zal het andere eens lezen wat je doorgeeft.
__________________
Groetjes Jolanda

Dermolin - 2x in de week
Nog wel iets kleine, droge schilfertjes maar al bijna 2 jaar geen Seb. eczeem meer gehad
Jojo76 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 22:03   #4
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jojo76 Bekijk bericht
Rooscure heb ik al geprobeerd maar daar krijg ik stug en plakkerig haar van dus dat gebruik ik niet meer. Ik zal het andere eens lezen wat je doorgeeft.
Ik gebruik zelf guhl anti roos en het werkt niet helemaal optimaal want ik moet echt om de 3 dagen mijn haar wassen anders krijg ik weer roos.... Rooscure is alleen iets te bruut voor mijn hoofdhuid daar krijg ik alleen maar jeuk van.
Het is lastig een goede shampoo te vinden die je ook op de lange termijn kunt blijven gebruiken! Succes
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 22:10   #5
RAAFIE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 290
Geslacht:
Ik gebruik voor plekjes in me gezicht Loprox creme wat erg goed werkt.
Voor me haar gebruik ik een normale shampoo ( kerastase ) .
Als ik last krijg van schilfertjes was ik weer even met stieprox shampoo.
Zit zelfde ingredient in die loprox creme bevat ciclopirox.
Dagelijkse creme ( vitamine E creme bij de tuinen ) .

Hoop dat ik je hiermee geholpen heb .
__________________
Sinds maart 2010 : finasteride 1mg.
gestopt 2012 : met finasteride teveel bijwerkingen
FUE HT juni 2010 : 1880 grafts Prohairclinic.

FUE CT HT september 2017 : 2300 grafts Hairworld Istanbul
RAAFIE is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2010, 11:25   #6
Jojo76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Berichten: 84
Bedankt voor de reacties.

Ik denk toch dat ik vandaag mijn haar nog een keer ga wassen met de Ketoconazol. Ik wil gewoon die schilfertjes weg hebben. Ik was het voor met Dermolin die mij altijd goed bevallen is.
__________________
Groetjes Jolanda

Dermolin - 2x in de week
Nog wel iets kleine, droge schilfertjes maar al bijna 2 jaar geen Seb. eczeem meer gehad
Jojo76 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2010, 12:28   #7
RAAFIE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 290
Geslacht:
Is het SE is het droge roos of is het een droge hoofdhuid..heb je het een keer laten onderzoeken?
Als je een droge hoofdhuid hebt of icm een gist kan ketoconazol ook de situatie erger maken....
__________________
Sinds maart 2010 : finasteride 1mg.
gestopt 2012 : met finasteride teveel bijwerkingen
FUE HT juni 2010 : 1880 grafts Prohairclinic.

FUE CT HT september 2017 : 2300 grafts Hairworld Istanbul
RAAFIE is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2010, 12:46   #8
Jojo76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RAAFIE Bekijk bericht
Is het SE is het droge roos of is het een droge hoofdhuid..heb je het een keer laten onderzoeken?
Als je een droge hoofdhuid hebt of icm een gist kan ketoconazol ook de situatie erger maken....
Ik heb vorig jaar augustus (als ik het me goed herinner) SE gehad volgens mijn huisarts en heb daar toen Denorex RX en Ketoconazol voor gehad. Een tijdje terug ben ik voor iets anders bij de huisarts geweest en heb toen gevraagd of ze naar mijn hoofdhuid wilde kijken en ze zei dat het er rustig uit zag. Toen gebruikte ik al een tijdje Dermolin shampoo en dat beviel goed. Sinds die tijd vraag ik mijn vriend hoe het er voor staat omdat ik het zelf niet kan zien (zit op mijn achterhoofd) en van de week zei hij weer dat er veel schilfertjes zaten. Toen had ik het gewassen met de Guhl shampoo.

Na het wassen heb ik ongeveer na 2 dagen weer vet haar (vette hoofdhuid) dus ik ga er vanuit dat ik geen droge hoofdhuid heb. Ik ga er vanuit dat het "droge" roos is. Heb verder ook geen klachten van veel jeuk of haaruitval.
__________________
Groetjes Jolanda

Dermolin - 2x in de week
Nog wel iets kleine, droge schilfertjes maar al bijna 2 jaar geen Seb. eczeem meer gehad
Jojo76 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 12:47   #9
RAAFIE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 290
Geslacht:
Ik denk niet dat de huisarts met blote oog kan zien wat jij hebt of wel?
Ergens zelf vanuit gaan kan je misschien doen maar weet je het dan zeker ?
__________________
Sinds maart 2010 : finasteride 1mg.
gestopt 2012 : met finasteride teveel bijwerkingen
FUE HT juni 2010 : 1880 grafts Prohairclinic.

FUE CT HT september 2017 : 2300 grafts Hairworld Istanbul
RAAFIE is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 12:59   #10
Jojo76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RAAFIE Bekijk bericht
Ik denk niet dat de huisarts met blote oog kan zien wat jij hebt of wel?
Ergens zelf vanuit gaan kan je misschien doen maar weet je het dan zeker ?
Ze zei toen (en dat was vorig jaar augustus) dat ik een rode hoofdhuid had en gele vettige schilfers en dat was SE volgens haar. Volgens mijn vriend zag hij niks bijzonders op mijn hoofd, behalve wat schilfertjes maar die heb ik altijd al gehad en de kapster is ook niks opgevallen want voor die tijd ben ik nog bij de kapper geweest. Ik had toen op dat moment wel haaruitval maar ik denk dat dat kwam door mijn highlights die ik toen had (nu niet meer). Die klitten toen ontzettend en daardoor had ik veel haar in mijn borstel zitten. Heb toen een hele mikmak aan shampoos en lotions mee gekregen. De lotion heb ik maar 1x gebruikt want ik werd niet vrolijk van de mogelijke bijwerkingen enz. De Denorex en Ketoconazol heb ik wel gebruikt en met de Denorex ben ik inmiddels al een hele tijd gestopt. De Keto gebruik ik dus als mijn vriend weer zegt dat ik veel schilfertjes heb maar misschien is dat dus niet eens nodig?
__________________
Groetjes Jolanda

Dermolin - 2x in de week
Nog wel iets kleine, droge schilfertjes maar al bijna 2 jaar geen Seb. eczeem meer gehad
Jojo76 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ketoconazol gebruiken wanneer je adviesnodig Medicijnen/haargroeimiddelen 2 3 maart 2007 16:16
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.