Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juni 2004, 01:57   #1
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Unhappy Litteken... problemen voor het leven?

Ik denk dat het volgende nog niet aan bod gekomen is en ik vroeg me eigenlijk af of ik de enige ben die het volgende ondervind...:

Heb 2 HT's laten uitvoeren (samen zo'n 3300 grafts) wat uiteraard een vrij groot litteken met zich meebrengt...
Wanneer ik nu 2 jaar later op mijn achterhoofd wil steunen (bijvoorbeeld door op de rug te slapen of bij het leunen met je hoofd in een sofa) dan is dat bijna onhoudbaar! Niet dat het echt pijn doet, maar het is zeer oncomfortabel. Ik kan het eigenlijk geen 5 minuten volhouden. Het is precies alsof ik niet voldoende steunpunten meer heb, zodat dit zeer onaangenaam aanvoelt. Wanneer ik volledig horizontaal lig bijvoorbeeld heb ik totaal geen steun meer onder het litteken en de nek.

Ik begin mij daaraan de laatste tijd alsmaar meer te ergeren, vooral omdat dit een probleem is die ik gans mijn leven zal meedragen. Het haarprobleem zal ooit wel eens opgelost raken (veronderstel ik), maar dit onaangenoem gevoel niet, vrees ik.

Zijn er nog forum-leden die dit herkennen, en zoja, zou hier een oplossing voor bestaan? Ik had al gedacht om eens naar de kinesist te gaan, maar vrees dat dit weinig zal uithalen.

N.B.: De gewaarwording (gevoel) boven het litteken is bij mij nog steeds niet teruggekeerd - nochtans had men mij beloofd dat de zenuwen na een jaar terug aan elkaar zouden gegroeid zijn en dat ik terug alles zou voelen na die periode. Niet dus...
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 22:45   #2
lotsahair
HaarWeb lid
 
lotsahair's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2003
Berichten: 105
nee Francis ,

niet echt last van , merk wel dat het gewoon
wat strakker zit , maar ik kan er gewoon op liggen .
__________________
42 jaar

3 x STRIP haartransplantaties (2x Laser Aesthetic en 1x TransHair)
1 x FUE (Feriduni 2014)
lotsahair is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 16:36   #3
Frans K
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2003
Berichten: 179
wat je ook kan doen Francis is Mederma gebruiken of Neosporin

kijk eens op www.skinstore.com

daar maak je litteken soepeler mee , dan voelt het niet zo, ik gebruik het ook voor op een plek op m'n knie, is super spul

Frans
__________________
0,5 mg dutasteride (1 of 2 x per week) vanaf 14 mei 2006

eventueel Lasercomb en behandeling GHO in de toekomst

uiteindelijk geen medicatie meer
Frans K is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2004, 01:00   #4
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
En nog 2 bijkomend vraagjes:
- Hebben ze bij jou ook van oor tot oor gesneden (waarschijnlijk wel, maar soms nemen ze twee reepjes boven elkaar weg om te vermijden dat ze tot aan de oren moeten snijden)?
- Kan jij nog met je onderkin tot aan de borstkas? Ik kon dat vroeger wel, maar nu kan ik er niet meer bij omdat ik enkele centimeters te kort kom...

Tja, het vervelendste is uiteraard dat ik er niet meer op kan liggen en steunen. Mijn kapper denkt dat ze misschien bepaalde onderdelen zouden geraakt hebben bij het snijden dat ze zogezegd niet mochten raken. Maar ik dacht altijd dat snijden achteraan in het hoofd gemakkelijk was vermits ze bijna zo goed als op het bot werken.
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2004, 15:56   #5
lotsahair
HaarWeb lid
 
lotsahair's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2003
Berichten: 105
bijna , ongeveer 5 cm vanaf het oor ,
en ja , kan nog steeds met kin mijn borst
aanraken , no problem .
Voel me alleen in het geheel iets strakker in
het gezicht , soort facelift gevoel denk ik.
__________________
42 jaar

3 x STRIP haartransplantaties (2x Laser Aesthetic en 1x TransHair)
1 x FUE (Feriduni 2014)
lotsahair is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2004, 16:53   #6
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Hallo Francis,

Zeer vervelend voor je. Het enige waar ik last van heb is een klein 'hoekje' van m'n litteken. Deze is na de behandeling een beetje ontstoken geweest. Hier heb ik af en toe nog weleens last van, maar dat is zeer zelden.

Voor de rest voelt m'n achterhoofd weer exact hetzelfde als voor de behandeling. Bij mij hebben ze van oor tot oor gesneden. En ik kan met gemak met m'n kin bij m'n borst komen.

Ik hoop voor je dat er iets is wat je ongemakken kan verzachten.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zonder haarwerk door het leven: Op weg naar een positiever lichaamsbeeld Grover TTM - Algemeen 6 17 april 2006 11:00
Eigenlijk heel mijn leven Oilily TTM - Algemeen 3 24 mei 2002 20:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.