Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 13 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 29 januari 2007, 00:47   #496
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
ik heb nu ook Saw Palmetto - Supreme Nutrition, hopen dat dit meer doet dan de resultaten van fina tot nu toe.
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2007, 21:24   #497
GooSkills
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 1
hallo mensen, ik heb even een vraag over saw palmetto:
Zijn er toevallig mensen die behoorlijk aan krachttraining doen en tegelijkertijd saw palmetto gebruiken? Zoja, hebben jullie echt gemerkt dat je spiergroei sterk achteruit ging?

En wat denken jullie van dit gedachtenspinsel:
Saw palmetto is een kruid, en is dus NIET te pattenteren door pharmaceutische bedrijven. Ik ben ervan overtuigd dat er daardoor weinig doorslaggevende onderzoeken naar dit kruid worden gedaan. Aangezien de pharmaceutische industrie alleen gericht is op grote winsten maken, hebben ze hier dus absoluut niets aan. Ieder bedrijf zou dit dus mogen verkopen, waardoor er een erg grote concurrentie kan komen etc.....

Daarom denk ik dat fina/duta nog steeds als de ultieme oplossingen worden aangeprezen. Ik weet dat de werking van saw palmetto afhankelijk is van de hormoonhuishouding van de persoon zelf, en duta/fina voor een grotere doelgroep toegepast kunnen worden. Dus is het niet beter dat dit product eerst wordt aangeraden, aangezien het minder bijwerkingen heeft? Stel dat het goed aanslaat, dan hoef je niet aan gelijk aan de 'zwaardere' oplossingen......toch?

bvd
GooSkills is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2007, 21:29   #498
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Natuurlijke producten zijn vaak veel minder sterk als chemishe middellen. Als je Saw Palmetto tegenover Finasteride zet, wint Finasteride dik. Je hebt wel gelijk dat er niet veel studies naar SP zijn gedaan, maar dit komt ook doordat het niet echt de moeite waarde is. Als je haaruitval wilt aanpakken, kun je het beste beginnen met Finasteride. Je hebt een grote kans dat je succes krijgt zonder bijwerkingen. Ik denk zelf dat SP wel iets tegen haaruitval kan doen, maar heel gering.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2007, 15:33   #499
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Dit las ik ergens :

Bohemeria Nipononivea
Recent studies have shown that the extract of Nipononivea have strong anti-dht effects, probably stronger than Paw palmetto.

Kent er iemand dit supplement al ? .Lijkt me allezins beter dan Alopesan etc.. en vooral goedkoper.

K-Max anti-dht hairloss supplement

Each capsule of K-max supplement contains:
Serenoa repens extract 100 mg (40% fatty acids)
Bohemeria Nipononivea extract 100 mg
Green Tea extract 90 mg (50% poliphenols)
Urtica diotica root extract 28,25 mg
Urtica diotica micronized 28,25 mg
Vitamin E 5 mg
Zinc 53,5 mg

http://www.hairshopeurope.com/shop/d...cat=8&path=1,8

Laatst gewijzigd door Dundee; 27 februari 2007 om 15:45
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2007, 00:58   #500
ibbi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2006
Berichten: 75
Alopesan vs. Capi Plus

Hoi,

Mijn haren worden steeds maar dunner en vallen steeds sneller uit. Ik wil daar graag wat aan doen, maar dan het liefst met natuurlijke producten zonder bijwerkingen. Voor DHT-blokkeren is Saw Palmetto dan de aangewezen keus (toch?). Uit m'n vooronderzoek blijken Alopesan400 en CapiPlus de beste kandidaten hiervoor te zijn.

Op een aantal websites wordt (door gebruikers) geclaimd dat CapiPlus een veel sterker en beter effect dan Alopesan400 heeft. Ik weet niet of ik dit moet geloven, omdat Alopesan400 een meer 'gevestigde' reputatie heeft.

Vandaar de vraag aan jullie: Heeft iemand met Alopesan400 of CapiPlus gewerkt? Wat zijn de resultaten? En mocht je hebben kunnen vergelijken, welke van de 2 raad je aan? (Of iets geheel anders...?)

Thanks!
ibbi is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2007, 09:36   #501
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Finasteride...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2007, 20:24   #502
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ibbi Bekijk bericht
Hoi,

Mijn haren worden steeds maar dunner en vallen steeds sneller uit. Ik wil daar graag wat aan doen, maar dan het liefst met natuurlijke producten zonder bijwerkingen. Voor DHT-blokkeren is Saw Palmetto dan de aangewezen keus (toch?). Uit m'n vooronderzoek blijken Alopesan400 en CapiPlus de beste kandidaten hiervoor te zijn.

Op een aantal websites wordt (door gebruikers) geclaimd dat CapiPlus een veel sterker en beter effect dan Alopesan400 heeft. Ik weet niet of ik dit moet geloven, omdat Alopesan400 een meer 'gevestigde' reputatie heeft.

Vandaar de vraag aan jullie: Heeft iemand met Alopesan400 of CapiPlus gewerkt? Wat zijn de resultaten? En mocht je hebben kunnen vergelijken, welke van de 2 raad je aan? (Of iets geheel anders...?)

Thanks!
Capiplus en Alopesan is net hetzelfde ,alleen moet je bij Alopesan 2 x 1 capsule per innemen ,terwijl je bij Capiplus 2 x 2 capsules moet innemen per dag ,en die zijn dan nog eens een stuk groter..... logisch dat het dan een sterker effect heeft ,als je een dubbele dosis inneemt. Op de potten staat het adres van Hans Bolder.....vraag me nog altijd af of hij dat zelf in elkaar laten prutsen heeft ??.........zo word je slapend rijk natuurlijk
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2007, 11:37   #503
Hobbes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 33
Is er niemand die iets meer kan zeggen over K-Max (waar Dundee het over had)?
Hobbes is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2007, 11:46   #504
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Niet kopen, omdat er te weinig inzit om effectief te zijn en de ingredienten zijn niet bewezen om ook maar iets te doen tegen haaruitval. Er zijn trouwens wel aanwijzingen dat ze iets tegen AGA kunnen doen. Er zit o.a Saw Palmetto, Nettle (Root) en Groene thee in. Als je deze wilt gebruiken kun je ze beter in hogere concentraties kopen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2007, 18:27   #505
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Ja die doseringen zijn veel te laag 100mg ?? ,van saw palmetto bv moet je al minstens 320mg binnenkrijgen (ik neem zelfs 750mg)......beter zelf iets samenstellen ,en alles los + uitgebreider ,kun je het percentage zelf bepalen .Heb ik ook gedaan en bij mij werkt dat perfect ,gewoon totaal geen haarverlies meer.

Laatst gewijzigd door Dundee; 1 maart 2007 om 21:38
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2007, 21:12   #506
bonzaikris
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2007
Berichten: 11
ik heb hier nu veel gelezen van dit topic, maar niet alles omdat het 34 pagina's zijn, nu is mijn vraag heeft het nu al bij mensen geholpen of niet? Want ik zie possitieve en andere reacties, want eerlijk gezegd ik ben 21 en zou ik dan al wel finasteride pakken?


MM mss zou ik finasteride en Saw Palmetto samen moete pakken, omdat ik lees dat finasterida vooral type 2 aanpakt en dus maar even (jaartjes) zou werken omdat type1 dan type 2 zou overnemen of herstellen fzo ... en dat Saw Palmetto vooral op type 1 werkt (+ sexlust nog meer aanwakkert :p ) of is dit te veel van het goede? en word het slecht

Laatst gewijzigd door bonzaikris; 14 maart 2007 om 21:32 Reden: iets vergeten iets belangrijks
bonzaikris is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 02:38   #507
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Mijn haaruitval is 0% met Saw Palmetto ,en ben er best blij mee dat het voor mij werkt (misschien omdat ik sterk reageer op bepaalde middelen).Ik neem wel 750mg per dag. In het begin bevorderde het wel meer de sexlust ja ..maar na 3 weken slikken ,was het juist omgekeerd...dus vermindering van libido.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 17:51   #508
bonzaikris
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2007
Berichten: 11
750 hoeveel zijn er dat dan?
bonzaikris is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 18:11   #509
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
dat zijn 2 capsulles, verschilt per saw palmetto aanbieder.
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 18:18   #510
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Zijn capsules van 550 mg ,ik neem 1,5 capsule ,is eigenlijk nog iets meer (825mg). Je kan die niet doorbreken > zijn Gelatine capsules .Ik heb me aan de apotheek zo lege capsules gevraagt ,kost niet veel ,en als ik bestelt heb , verdeel ik de helfd van de capules in een halve ,zodat ik dan steeds 1,5 cap kan nemen ....is maar een klein werkje ,en 2 caps nemen lijkt me net iets teveel . Deze gebruik ik > Saw Palmetto Supreme Nutrition > http://www.perfectbody.nl/ .Is best goedkoop...en als het werkt ,wat moet je nog meer hebben
Dundee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[saw palmetto] Bijwerkingen Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 286 3 augustus 2018 13:26
[saw palmetto] Topical Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 35 25 juli 2007 09:29
[saw palmetto] Hoe kom ik eraan? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 72 22 juli 2007 13:56
[saw palmetto] Invloed op sportieve prestaties jeandubois Medicijnen/haargroeimiddelen 10 10 september 2006 01:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.