Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 februari 2006, 01:40   #61
FZappa
HaarWeb lid
 
FZappa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2006
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ycelik
Grijs haar ? , dat zou ik dus niet super erg vinden.
Ik bedoel oke ik snap jullie best wat zal een meisje denken van een jongen van 20 met grijs haar.
Maar het kan net zo goed een ander effect hebben en de meisjes kunnen je juist sexier daardoor vinden , richard gere berust hier heel erg op (denk ik).
En een bos grijs haar is mooier dan een kale kop met zijkanten pikzwart
Goh, dat je richard gere aanhaalt als voorbeeld, vind ik héél goed van je, daar dacht ik ook aan, heb eens een film van hem gezien, wat een prachtige man is dat.
Duitsenberg en Gerard Cox hadden ook zo'n grijze kop met véél haar.
__________________
Op mijn oudere leeftijd, nog steeds vol lang haar
FZappa is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2006, 14:22   #62
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indodani
ok mensen, nu ben ik het echt spuugzat! Ik ben op het moment 22 en heb echt veel grijze haren op mijn kop!!ik heb van nature zwart haar dus misschine valt het extra op. maar het rare is dat ik alleen op 1 plek veel grijze haren heb en dat is ongeveer midden op mijn hoofd waar mijn scheiding normaal loopt. Ik knip het altijd weg (niet uitrekken) en nog zie ik veel grijze haren. krijg ik er steeds meer of hoe zit dat. eerst dacht ik dat ik maar 4 had, toen werden het er ineens 10 en nu lijkt het wel zeker stuk of 20!! ik kan toch niet blijven knippen want als het er steeds meer worden kan ik net zo goed alles kort scheren. ik trek ook nooit mijn haren uit dus het kan daar niet aan liggen dat ik meer krijg. ik ben aan het denken mijn haren te verven. hebben meer mesne hie rook last van en zeker op zo een vroege leeftijd??
Hey Indodani,

Ik heb jouw berichten gelezen en ik vermoed dat ik hetzelfde probleem heb als jij. Mijn moeder is Indo en mn vader Nederlands. Ik ben begin 20 en krijg steeds meer grijze haren op mn hoofd. Verder heb ik ontzettend veel last van haaruitval en heb ik mn dikke bos donkere haren zien slinken naar en dunne doorzichtige boel. En dat terwijl kaalheid vrijwel niet in mn familie voorkomt. Verder voel ik vaak op mn hoofdhuid een soort talgbolletjes en aan veel haren die uitvallen zit ook een wit talbolletje. Volgens de huisarts heb ik seborroisch eczeem op mn behaarde hoofdhuid bovenop... Ik heb nu ketoconazol shampoo meegekregen. Maar dat helpt niet echt, dus ik ben nog op zoek naar iets beters.

En Boris zei
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris
Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die dat hebben. Ben jij toevallig (half) indonesisch Tiuri, want zij zijn dat wel.
die kent ook al Indo's die er last van hebben..
Toeval?
En wat is de oplossing?

Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 april 2007 om 10:43
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2007, 11:55   #63
lotsahair
HaarWeb lid
 
lotsahair's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2003
Berichten: 105
grijs haar

Weet niet of dit de juiste plaats is voor deze vraag ;
Krijg een aantal grijze haren , wat is een goed middel om deze
grijze haren te kleuren , maw een niet agressief goedje .
__________________
42 jaar

3 x STRIP haartransplantaties (2x Laser Aesthetic en 1x TransHair)
1 x FUE (Feriduni 2014)
lotsahair is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2007, 12:13   #64
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Er is al veel over geschreven op dit forum. Zelf ben ik al jarenlang zeer tevreden over de kleurshampoo Gühl Ultramild zonder ammonia.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2007, 14:24   #65
lotsahair
HaarWeb lid
 
lotsahair's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2003
Berichten: 105
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Er is al veel over geschreven op dit forum. Zelf ben ik al jarenlang zeer tevreden over de kleurshampoo Gühl Ultramild zonder ammonia.
en hoe vaak moet je dat gebruiken?
__________________
42 jaar

3 x STRIP haartransplantaties (2x Laser Aesthetic en 1x TransHair)
1 x FUE (Feriduni 2014)
lotsahair is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2007, 15:19   #66
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dat ligt er aan hoe vaak je je haar wast. Hoe vaker je wast en hoe agressiever de shampoo, des te sneller was je de kleur er uit. Ik moet 't ongeveer na een maand herhalen. De gekleurde haren vervagen weer langzaam, zodat je niet die lelijke uitgroei krijgt zoals bij gewone verf.

Overigens bestaat het uit 2 componenten die je met elkaar moet mengen; als 't eenmaal gemengd is, moet je 't ook gebruiken en kun je 't niet bewaren. Ik heb echter heel weinig nodig; daarom heb ik alle lege flesjes bewaard, zodat ik een nieuwe verpakking onvermengd kan verdelen over die oude (goed uitgespoelde) flesjes; op deze manier kost 't me 3 euro per maand.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2007, 21:35   #67
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Er staat trouwens wel een foutje in de gebruiksaanwijzing: dat je het er de 1e keer moet aanbrengen op droog ongewassen haar...... Nou, als je haar vettig is, werkt die kleuring echt niet!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2007, 11:46   #68
dezcend
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2006
Berichten: 51
Ik gebruik zelf Renature van Schwartzkof, moet je wel een paar dagen achter elkaar aanbrengen, tis geen verf dus geen uitgroei of opeens andere kleur haar.. t middel werkt in de haar van binnen uit.. , nadeel wel dat je het dus 4 dagen achter elkaar ff moet gebruiken, dan ben je wel ff van je grijze haar af...
dezcend is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2007, 14:06   #69
JingleW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2007
Berichten: 3
ik heb zelf rood haar en vanaf mijn 20e zie ik steeds meer losse spierwitte haren... andere begint 't nu ook al op te vallen... (ook meiden)

opzich hoeft mijn haar nog niet VOLLEDIG geverft te wroden, omdat ik nog niet helemaal grijs ben, en 't dus maar losse haren zijn. Maar wat kan ik dan het beste doen?

welk middel etc? Ik heb natuurlijk een lastige haarkleur. als ik pikzwart haar had, was 't miss nog makkelijker geweest om snel te verven. Bij rood haar valt 't gelijk op...

what to do??
JingleW is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2007, 15:48   #70
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Bij mij op men werk is er een kerel van 24 ...die is al zo grijs als een 80 jarige .
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2007, 17:45   #71
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JingleW Bekijk bericht
ik heb zelf rood haar en vanaf mijn 20e zie ik steeds meer losse spierwitte haren... andere begint 't nu ook al op te vallen... (ook meiden)

opzich hoeft mijn haar nog niet VOLLEDIG geverft te wroden, omdat ik nog niet helemaal grijs ben, en 't dus maar losse haren zijn. Maar wat kan ik dan het beste doen?

welk middel etc? Ik heb natuurlijk een lastige haarkleur. als ik pikzwart haar had, was 't miss nog makkelijker geweest om snel te verven. Bij rood haar valt 't gelijk op...

what to do??
Ik ben ook niet volledig grijs, 't gaat maar om een paar haren. Als ik veel haar zou hebben, zou ik die grijze er gewoon uittrekken, maar ik heb weinig haar en ben daar dus zuinig mee. De Gühl Ultramilde kleurshampoo is dus geen verf! en bevalt prima.
Ik koop steeds de kleur die het dichtst bij mijn originele haarkleur komt, waardoor de originele haren niet donkerder worden, maar de grijze haren wel. Voor jou zou ik dus precies hetzelfde adviseren: zoek de kleur die het meest bij jouw natuurlijke haarkleur ligt. Ontvet je haar met shampoo, droog het enigszins, breng de gel aan met de bijgeleverde plastic handschoenen en laat de kleurshampoo 20 minuten inwerken voordat je het grondig met lauw water uitspoelt. Föhnen en het resultaat beoordelen; als de grijze haren ietsje lichter zijn dan de andere haren, geeft dat juist een heel natuurlijk effekt.
Vind je dat echter niet mooi, dan wacht je even 3 weken voordat je het nogmaals gaat proberen, maar dan met 30 minuten inwerktijd.
Bewaar de oude flesjes, zodat je de helft van een nieuwe verpakking vantevoren kunt overgieten in de oude -schoongemaakte- flesjes. Meestal heb je namelijk helemaal niet zoveel nodig als de fabrikant graag zou willen!

Succes!

Laatst gewijzigd door Hanna; 31 maart 2007 om 17:48
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2007, 17:13   #72
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Vooral niet treuren over grijs haar. Mag wel, maar is echt niet nodig. Zoek vrienden die je helemaal accepteren zoals je bent. Dat is wel belangrijk. En accepteeer ook hun beperkingen.

De makkelijkste, goedkoopste, gezondste en hipste oplossing tegen grijs haar is de tondeuze. Je kunt jezelf daarmee elke week helemaal kaalscheren of korte stekeltjes maken. Dan lijkt het haar eerder blond dan grijs. Een zonnig gezicht erbij en klaar ben je.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2007, 00:01   #73
DHT?NEE!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 7
Ik heb ook grijze haren. Vooral bij de slapen. Daarnaast begint de borsthaar langzaam ook en ook de baard.
Borsthaar en baard maakt niet veel uit, die ziet niemand. Maar hoofdhaar kleur ik wel. Waarom? Het ziet er iets frisser en jonger uit. Dit is met name handig voor sollicitatiegesprekken. Je grijze haren vallen dan zeker op.
Ik heb ze ooit laten verven bij de kapper, maar dat doe ik nooit meer. Het laat een blauwe gloed achter.
Nu gebruik ik Just for Men. Het is prima spul. Het dekt alleen de grijze haren, ik breng het aan met een tandenborstel, laat het 5 minuten inwerken en daarna wassen ( er zit ook een shampoo in). Bij het uitspoelen blijven de grijze haren zwart, de rest spoel je weg. Het laat weinig zwarte vlekken achter, dus ik hoef geen handschoenen te dragen. Als het weer uitgroeit doe je het gewon overnieuw. Een doosje kost maar 9 euro. Prima spul.
DHT?NEE! is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2009, 13:53   #74
xela
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2009
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHT?NEE! Bekijk bericht
..Nu gebruik ik Just for Men. Het is prima spul.
Excuses voor het 'resurecten' van zo'n oude thread maar kon via de search functie niets vinden
over "Just for men" haarverf.

Zelf (48 jaar en grijs) gebruik ik Just for Men ook al jaren naar tevredenheid.
Wat ik mij altijd heb afgevraagd is waarom je het in ongewassen (dus vette kop) moet aanbrengen?
Ter bescherming van de hoofdhuid misschien?

Graag zou ik ook willen weten of het gebruik van dit soort produkten AGA kaalheid versnellen of dat het niets uitmaakt?
xela is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2009, 14:10   #75
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xela Bekijk bericht
Zelf (48 jaar en grijs) gebruik ik Just for Men ook al jaren naar tevredenheid.
Wat ik mij altijd heb afgevraagd is waarom je het in ongewassen (dus vette kop) moet aanbrengen?
Ter bescherming van de hoofdhuid misschien?

Graag zou ik ook willen weten of het gebruik van dit soort produkten AGA kaalheid versnellen of dat het niets uitmaakt?
Geen idee waarom je het op ongewassen haar moet aanbrengen. Ik kan maar 2 zaken verzinnen. Zoals je zegt, misschien om te zorgen dat je hoofdhuid niet onbeschermd is, maar misschien is het ook om te zorgen dat het niet diep in de haarschubben doordringt. Ik vind het een beetje geheimzinnig.

Voor AGA zal het niks nadeligs doen. Het zou natuurlijk wel de kwaliteit van je haar nadelig kunnen beïnvloeden, waardoor de situatie erger lijkt, maar dat herstelt zich dan wel als je ermee stopt. Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat dit middel zo'n nadelige werking heeft.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Echt Haar Of Synthetisch/Cyberhaar Salvamia Haarwerken 13 31 december 2006 10:51
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Haarwerken FAQ Webmaster Haarwerken 0 15 augustus 2005 11:08
Dan maar zonder haar Janne AA - Algemeen 4 1 maart 2005 17:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.