Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 april 2016, 13:01   #1
SofieG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2016
Berichten: 1
Geslacht:
Kale plek.. Zie foto.. Alopecea Areata?

Vorige week wees m'n vriend me erop dat ik een kaal plekje op m'n hoofd heb. Het was me zelf nog niet opgevallen en heb geen flauw idee hoe lang het er al zit. Het zit iets naast m'n scheiding, boven op m'n hoofd. Ik heb boven op mn hoofd al zo lang als ik me kan herinneren een plek met grijs haar en de kale plek zit daarin. Zichtbare hoofdhuid bij m'n scheiding heb ik altijd al gehad.



Ik ben in 2012 van geslacht veranderd en ben na mijn geslachtsverandering preventief Finasteride gaan gebruiken. Haarproblemen had ik toen niet echt. In november vorig jaar zei mijn endocrinoloog dat ik kon stoppen met Finasteride. Ik vraag me nu af of dat een slecht idee was en wil zo snel mogelijk weer Finasteride gaan gebruiken. Just in case.. Volgens mij zit mijn kale plek niet op een plek waar mannelijke kaalheid normaal gezien het eerst optreedt, dus Alopecia Androgenetica lijkt me minder logisch? Ook omdat de kans vrij klein is dat Alopecia Androgenetica na de geslachtsveranderende operatie nog optreedt. En ik heb verder een hoofd vol haar. Ik heb wel een jeukende hoofdhuid, maar ik heb dat met name pas sinds ik de kale plek ontdekte..

Toevallig heb ik ook sinds november tot recent veel stress gehad en begin van het jaar merkte ik dat ik veel haren verloor. Door de stress of door te stoppen met Finasteride? Dat weet ik dus niet. Ik heb gelezen over Alopecia Areata en kan niet uitsluiten dat dat het niet is. Nu heb ik weer stress vanwege de kale plek.. En door me continu af te vragen of de oorzaak het stoppen met Finasteride is, de stress, of misschien zelfs slapen met een staart in. De kale plek zit aan de kant waar ik op slaap en misschien daardoor teveel spanning op de haren, maar misschien zou haaruitval met deze oorzaak diffuser geweest zijn en zou er niet echt een kale plek zijn ontstaan.

Wat zouden jullie hiervan denken? Kan dit Alopecea Areata zijn? Ik ben nog niet naar de huisarts geweest. Heb wel alweer een recept voor Finasteride geregeld.
SofieG is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2016, 16:29   #2
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Nou, ik kan er niet echt een kale plek in zien eigenlijk. Misschien een heel kleintje, naast je scheiding. Maar daar zou ik me niet te druk over maken, zo'n schattig klein plekje Het ziet er niet uit als een karakteristieke AA-plek voor zover ik weet. Ik dacht ook dat mijn eerste kale plek van (slapen met) een staart kwam. Maar dat was dus wel meteen meerdere vierkante centimeters. Stress als oorzaak brengt je in een Catch-22, want er is weinig zo stresserend als denken dat door stress je haar uitvalt en dan minder stress willen hebben, wat gegarandeerd niet lukt. Ik heb in mijn leven eerder veel ergere stress gehad dan in de jaren dat ik mijn haar allemaal kwijtraakte. Dus dat lijkt me geen waarschijnlijke oorzaak van (mijn) AA.

Kreeg je die finasteride met oog op bijwerkingen van je hormoonbehandeling of zo (ik weet hier niets van maar ben nieuwsgierig)?

Laatst gewijzigd door CarlaBosman; 21 april 2016 om 16:34 Reden: aanvulling
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.