Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 30 april 2016, 14:43   #1
A321
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2016
Berichten: 57
Geslacht:
[Mijn ervaring] Foligain Minoxidil 5% lotion

Hallo,

Een aantal weken geleden ben ik begonnen met het gebruiken van Foligain Minoxidil 5% lotion. Voor ik dit begon deed ik al research op internet, en om een duidelijke beoordeling te vinden moest ik toch diep in topics en sites zoeken. Een vermoeiende en onoverzichtelijke klus waardoor ik door de bomen het bos niet meer zag. Topicstarters die na een maand stoppen over hun huidige situatie wat betreft hun haar, ik heb er genoeg zien langskomen. Uiteraard zijn er ook erg duidelijke beoordelingen, maar het kunnen er wat mij betreft niet genoeg zijn. Ik weet hoe erg het is om haar te verliezen en dat er dus behoefte is naar ervaringen over Minoxidil 5%. Op deze manier wil ik graag mijn steentje bijdragen.

Ik wil hier maandelijks een update geven hoe het er met mijn haar voor staat.

Product: Foligain Minoxidil 5% lotion
Begonnen: 1 april 2016
Geslacht: Man
Leeftijd: 24


-----MAAND 1-----


Ik ben nu een maand bezig met Minoxidil 5% lotion. Ik probeer het 's ochtends en 's avonds op vaste tijden te gebruiken. Qua resultaat kan ik nog niets omdat dit pas zichtbaar zal zijn na ongeveer 4 maanden.

Waar ik het wel over kan hebben zijn de bijwerkingen tot nu toe.

Extra haaruitval
Ik las veel dat andere personen extreme toename aan haaruitval merken. Ik zelf merk hier niet iets 'extreems' aan. Het haar valt inderdaad nog steeds uit, maar of dit zo enorm meer is dan vóór ik met Minoxidil begon kan ik eigenlijk niet zeggen.

Duizeligheid
De eerste keer Minoxidil voelde ik me alsof iemand met een hamer op me hoofd had geslagen. Erg duizelig en last van soort wazige vlekjes voor me ogen. Dit werd bij dag 2 al minder en sinds dag 3 heb ik hier tot heden geen last meer van.

Roos/huidschilvers/opgedroogde Minoxidil?
Ik merkte vrijwel direct dat wanneer de lotion opdroogde ik soort witte stukjes in mijn haar kreeg. Ik kan dit nog steeds niet plaatsen als roos, hoofdhuidschilvers of dat het gewoon opgedroogde Minoxidil is. Erg vervelend omdat het duidelijk zichtbaar is. Zelfs na het wassen van mijn haar is het soms nog zichtbaar. Hierdoor vind ik het lastig om op vaste momenten (voor het werk en voor het slapen) de lotion te gebruiken. Als ik een vergadering heb sla ik 's ochtends toch liever even over en gebruik ik de lotion zodra ik thuiskom. Ik weet niet in welke mate deze onregelmatige tijden van gebruik het resultaat beïnvloeden.

Irritatie
Af en toe heb ik een geïrriteerde hoofdhuid nadat ik Minoxidil heb gebruikt. Ik heb hier nog geen patroon wat betreft douchen of iets gevonden. De ene dag irriteert het en de andere dag niet.


Dit is dus eigenlijk gaande wat betreft de eerste maand. Als jullie nog vragen of aanvullingen hebben, twijfel niet om dat hier te vragen. Ik voeg het toe bij het bovenstaande verhaal om alles overzichtelijk te houden.

Groeten,

A321
A321 is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.