Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback

Reageren
 
Discussietools Weergave
Oud 2 november 2004, 17:54   #1
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Advertentie op haarweb?

Beste webmaster....hoewel FUE wordt gezien als een goede ontwikkeling op het gebied van HT was ik toch verbaasd over de advertentie van ProHairClinic.

Mooi dat die kliniek erkomt, maar dat kan toch ook in 2 zinnen worden uitgedrukt ipv een wervende tekst. Ik snap er eigenlijk niks van.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 17:17   #2
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik ben het met Pizzacat eens. Hoe kan het nu zijn dat advertenties niet worden getolereerd hier, terwijl Webmaster zelf met een advertentie komt?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 17:41   #3
Haarzoeker
HaarWeb lid
 
Haarzoeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 191
Pizzacat en Haarmannetje, jullie halen de woorden uit m''n mond. Belachlijk is dit!
Haarzoeker is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 18:18   #4
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Het klopt dat het eigenhandig plaatsen van advertenties volgens het reglement niet is toegestaan. Jullie zullen begrijpen dat door de groei van HaarWeb de kosten ook stijgen. Dit geld om het voortbestaan van Haarweb te kunnen bekostigen moet ergens vandaan komen. Advertenties zullen in de toekomst dan voor HaarWeb dan ook onmisbaar zijn. We rekenen op jullie begrip!
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 18:34   #5
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik snap dat er op een gegeven moment een prijskaartje ontstaat wanneer een website zoals HaarWeb zo ontzettend hard groeit. Maar zo zie je maar weer dat een nobel moraal wordt verdreven door economisch nut. Is het nu zo dat iedereen advertenties mag plaatsen? En kunnen we straks ook advertenties verwachten van dubieuze haarmiddeltjes?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 18:44   #6
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Het plaatsen van advertenties is niet kostenloos. Wanneer iemand/een bedrijf een advertentie wil plaatsen dan dient deze contact op te nemen met het management. Het eigenhandig plaatsen van advertenties is dus permanent niet toegestaan.

Voor wat betreft je vraag over de dubieuze haarmiddeltjes: het plaatsen van advertenties staat nog in de kinderschoenen. Hierover kunnen we dus niks concreets zeggen. Je kunt er vanuit gaan dat niet ieder middel/bedrijf zomaar in aanmerking komt voor plaatsing van een advertentie op HaarWeb. Dit omdat HaarWeb het welzijn van de leden hoog in het vaandel heeft staan. Reclame van 'middel XXX' zal hier op het eerste gezicht niet aan bij kunnen dragen om de bekende redenen.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2004, 17:18   #7
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Ik denk dat het verstandiger zou zijn geweest om donaties als optie toe te voegen, veel sites doen dat, wel met wisselend succes.
Sja mensen luister eens, een server waar duizenden mensen per maand op komen en een VBulletin-forum kost nou eenmaal geld. Met het geld dat er binnenkomt via advertenties kunnen we haarweb bekostigen en zelfs nog groter en beter maken, om zo nog meer lotgenoten te helpen.

Donaties invoeren is ook een goed idee maar opzich hoeft het toevoegen van reclames niet schadelijk te zijn, mits het goed gebeurt.

De advertentie heeft nu misschien n beetje een rare vorm, doordat het in een post van de webmaster staat en doordat het in een (sticky) thread staat. Dit moet je echter zien als wat kinderziektes: het zal allemaal wat worden verbeterd waardoor reclame op duidelijker afgebakende gebieden op het forum komt te staan. Overigens wordt nu ook al duidelijk aangegeven dat het hier RECLAME betreft.

De objectiviteit van de posts komt in geen geval in gevaar, dat weten we allemaal. HaarWeb is een objectieve vrijplaats waarin iedereen zijn/haar mening kan geven en waar reclameposts niet worden getolereerd. Ik denk dat dat wel duidelijk is geworden de afgelopen tijd. Het management heeft iedere keer snel en scherp opgetreden als geniepige reclamemakers het forum betraden.

Naast alle gewone threads blijven onderdelen als het Haarwoordenboekje en de M/H-FAQ natuurlijk ook gevrijwaard van iedere advertentie, dat moge duidelijk zijn.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 22 november 2004 om 12:43
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2005, 01:38   #8
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Reactie op advertentiemogelijkheden

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het jammer vind dat ik niet direct mijn mening kan geven op mededelingen van de webmaster, omdat de betreffende threads gesloten zijn.

Wat ik kwijt wil, is dat ik het een teleurstelling vind dat dit forum 'commerciëler' wordt door het nieuwe beleid omtrent advertentiemogelijkheden.

Hoe hard je het ook ontkent, naar mijn idee gaan reclame en onafhankelijkheid NOOIT samen.

Ik ben bang dat het steeds een stap verder gaat en dat na verloop der tijd ook producenten van haargroeimiddelen mogen adverteren op Haarweb.

Alsjeblieft, het belang van de leden staat toch voorop, niet het geld?

Laatst gewijzigd door Kretos; 9 september 2005 om 01:53
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2005, 12:02   #9
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hoi Kretos,

Ik denk wel dat HaarWeb heel erg onafhankelijk is, ondanks het feit dat het mogelijk is om erop te adverteren. Zoals je regelmatig kunt zien wordt iedereen die in de openbare threads reclame maakt, keihard aangepakt (recent voorbeeld). Alle mods, waaronder ikzelf, zijn ook constant bezig met het controleren van verdachte posts van leden. We doen er erg veel moeite voor om het openbare forum zo oncommercieel mogelijk te houden.

En als iemand een advertentieplaats wil kopen is dat gewoon een zakelijke transactie: advertentie wordt geleverd en geld wordt betaald, klaar. Verder is er geen enkel contact tussen het HaarWeb-management en de adverteerders.

En daarbij is het gewoon duidelijk dat iemand de server en de forumsoftware moet betalen. Op dit moment draait HaarWeb nog zwaar negatief: het kost veel meer dan het opbrengt, en de Webmaster is degene die dat allemaal zelf betaalt.

Het is ook prima als de leden een donatie geven of bijvoorbeeld een advertentieplaats opkopen om deze plekken "leeg" te houden. Jij kunt hier bijvoorbeeld zelf mee beginnen: op die manier zijn advertenties helemaal niet nodig. Dus als je je eraan stoort, maak dan een mooie donatie of koop een advertentieplaats op zou ik zeggen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2005, 01:32   #10
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hoezo wordt haarweb commercieler? Ik heb nog geen ad gezien.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2005, 01:34   #11
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Er staat er voor de tweede keer eentje in de Haarimplantatie-rubriek, en er is een klein bannertje helemaal onderaan de pagina gekomen. That's all.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2005, 02:07   #12
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ooooooooooooooooooh. Dan is er nog niets aan de hand.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2006, 00:01   #13
FearTheHair
SpitFire!
 
FearTheHair's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2006
Locatie: Home
Berichten: 76
Reclame op een onafhankelijk forum

Dit kan echt niet... een sticky met een vette advertentie van een haarkliniek in Turkye...

Ik had het idee dat dit forum vrij was van spam... maar helaas... 8-)

krijgen jullie er geld voor, forum is ook echt duur. Je betaalt je domeinnaam en eventueel wat webspace en voor zo' n 5 tot 10 € per maand heb je alles betaald...


Dit zuigt... en de advertente zelf ook al


DIT ZIJN TOTAAL VERSCHILLENDE MENSEN!!!

FearTheHair is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2006, 17:18   #14
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.153
Geslacht:
Hallo FearTheHair,

Misschien dat je voor 5 á 10 Euro pm een website hebt voor "dit is mijn cavia" maar met dit forum met meer dan 30.000 unieke bezoekers per maand redt je het echt niet. Tot nu toe is elk jaar, dat Haarweb bestaat, nog verliesgevend geweest.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2006, 23:45   #15
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
wie betaald het verlies dan?
is dat eigenlijk veel?
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
chat optie? pindakaas Archief: afgehandelde Suggesties 3 7 mei 2005 14:54
Jubileum: 5 mei 2004 - HaarWeb bestaat 3 jaar! Webmaster Mededelingen 2 5 mei 2004 18:13
Status update HaarWeb (v3.0.0): NIEUW HaarWeb Forum is in de lucht! Webmaster Mededelingen 7 19 april 2004 22:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.