Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 oktober 2008, 15:09   #1
cartel1905
Banned user
 
Geregistreerd: 2 oktober 2008
Berichten: 71
middel tegen ongewenste haargroei

ik ben 16 jaar en ik heb last van ongewenste haargroei,,maar wel anders,op me rug heb ik niks en borst ook niet zo veel buik ook niet ,benen wel behaard,maar plotseling zie ik laatste tijd lange haren uitsteken op me boven arm tussen al die kleine haartjes zie je paar lange haren tussenzitten ziet er wel lelijk uit ,maar zijn er niet zo veel en op me borst heb ik een lange haar ontekt is wel wit geworden maar was een hele lange ongeveer 10 cm lang maar je kon hem echt moelijk zien wel raar eigenlijk,ik ben bang dat ze gaan versprijden en ik wil daar iets tegen doen dat ik later niet meer krijg ,kan dat voordat ik te laat ben? ik heb ook gehoord van hormoonblokkers ofzo medicijnen??
is er iets mis met me hormonen of komt het ook door de kou dat je lichaam automtische haar produceerd om te verwarmen loop wel met tshirt vaak in de kou namelijk.
was trouwens vandaag naar huisarts gegaan om te laten checken ik zij van ik heb last van ongewenste haargroei ze wou niet verder helpen ze zij is normaal maar ik vind het niet normaal dat.
iemand enige idee??
kan iemand me alsjeblieft er mee helpen voor dat het te laat is?
cartel1905 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2008, 17:11   #2
cartel1905
Banned user
 
Geregistreerd: 2 oktober 2008
Berichten: 71
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cartel1905 Bekijk bericht
ik ben 16 jaar en ik heb last van ongewenste haargroei,,maar wel anders,op me rug heb ik niks en borst ook niet zo veel buik ook niet ,benen wel behaard,maar plotseling zie ik laatste tijd lange haren uitsteken op me boven arm tussen al die kleine haartjes zie je paar lange haren tussenzitten ziet er wel lelijk uit ,maar zijn er niet zo veel en op me borst heb ik een lange haar ontekt is wel wit geworden maar was een hele lange ongeveer 10 cm lang maar je kon hem echt moelijk zien wel raar eigenlijk,ik ben bang dat ze gaan versprijden en ik wil daar iets tegen doen dat ik later niet meer krijg ,kan dat voordat ik te laat ben? ik heb ook gehoord van hormoonblokkers ofzo medicijnen??
is er iets mis met me hormonen of komt het ook door de kou dat je lichaam automtische haar produceerd om te verwarmen loop wel met tshirt vaak in de kou namelijk en krijg sterkere haagroei.
was trouwens vandaag naar huisarts gegaan om te laten checken ik zij van ik heb last van ongewenste haargroei ze wou niet verder helpen ze zij is normaal maar ik vind het niet normaal dat.
iemand enige idee??
kan iemand me alsjeblieft er mee helpen voor dat het te laat is?
heb wat hier van site gevonden


De meest voorkomende oorzaken voor ongewenste of overmatige haargroei zijn:
• Veranderd Metabolisme van het mannelijke hormoon: De huid- en vetcellen in een
lichaam zijn in staat zwakke vormen van androgenen (mannelijke hormonen) om
te zetten in sterkere. Het Veranderd Metabolisme van het mannelijke hormoon
veroorzaakt versterkte haargroei wanneer de huid- en vetcellen het testosteron
omzetten in Di-Hydro-Testosteron (DHT).
• Verhoogde Productie van het mannelijke hormoon: De eierstokken produceren
testosteron als een onderdeel voor de normale ontwikkeling. Om dezelfde reden
produceren de bijnieren di-hydro-epiandrosterone sulfaat. Wanneer de eierstokken
of de bijnieren teveel van hun mannelijke geslachtshormonen gaan produceren,
kan dit zich uiten in zwaardere haargroei. De schuld ligt vaker bij de eierstokken
dan bij de bijnieren, maar er zijn diverse bekende gevallen waarin de bijnieren de
veroorzaker zijn.
• Verminderde binding van het mannelijke hormoon in de circulatie: De verhouding
en de hoeveelheid hormonen in het lichaam worden normaliter automatisch
geregeld en in balans gehouden. De lever produceert een stof genaamd Sex
Hormoon Bindend Globuline (SHBG) dat het testosteron bindt tot een inactieve
vorm. Oestrogenen (vrouwelijke hormonen) stimuleren de lever tot het maken van
SHBG dat op zijn beurt het aantal vrije mannelijke hormonen zal verminderen.
Mannelijke hormonen verminderen op hun beurt het SHBG in het bloed. Een
vermindering van oestrogenen zal ook een vermindering van SHBG ten gevolge
hebben, waardoor het aantal vrije mannelijke hormonen in het bloed zal
vermeerderen. En alleen de vrije mannelijke hormonen zijn biologisch gezien
levensvatbaar. Als er meer vrije mannelijke hormonen zijn, zal dit resulteren in een
zwaardere haargroei.
• Van buitenaf opgenomen mannelijke hormonen: Soms krijgt iemand medicijnen
voorgeschreven in de vorm van een hormoonpreparaat (menopauze, beter
seksleven, huidproblemen), voor de ontwikkeling van het lichaam (anabole
steroïden en boby-building supplementen), of als geboortebeperking (de pil),
maar deze producten kunnen allemaal overmatige haargroei veroorzaken. Zelfs
sommige hormoon bevattende huidcrèmes (tegen bepaalde aandoeningen zoals
eczeem) kunnen in de bloedsomloop worden opgenomen en sterkere haargroei
veroorzaken.
cartel1905 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2008, 21:07   #3
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag cartel, zie wat ik op je andere discussie heb gezet, let wel, wat hierboven staat geldt grotendeels voor een vrouwelijk lichaam(deze dingen staan her en der al op de site vermeld).

gezien je wanhopigheid zou ik naar een dermatoloog gaan en vragen of je beharing normaal is(want soms ben je er zo op gefocust dat je daardoor je beharing niet meer realistisch kunt bekijken), en zoniet, wat je eraan kunt doen, en in feite het enige wat je als man zijnde kunt doen is laseren of een dergelijke vorm van laser opteren, medicatie bestaat er niet voor een man, en creme's en dergelijke helpen niet. Maar nogmaals, zoals je waarschijnlijk al wel hebt knn lezen in een van mijn andere reacties, stress werkt enkel averechts!!!! dus probeer nu zo rustig mogelijk te blijven en jezelf zo min mogelijk op te jagen. Wat je huisarts vertelde klopt ook!!!
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2008, 21:10   #4
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag cartel, het kan echt zijn dat je je te veel blind staart op je beharing. ik wil niet beweren dat dat zo is, maar dit kan wel zo zijn. dus probeer een second opinion te vragen van vrienden of een dermatoloog, en ga zo na, of je idee erover werkelijk zo is, en je de zaken dus nuchter bekijkt of niet. Want geloof me, iedereen hier op het forum zal je kunnen vertellen dat, zodra je je erop focust, de haren werkelijk ziet groeien, haartje per haartje, en op den duur zie je enkel nog je eigen haren, begin je paranoia te worden, en voel je je zo belachelijk, terwijl een ander dit niet ziet, en dat puur omdat je je er zo op focust...
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2008, 22:07   #5
cartel1905
Banned user
 
Geregistreerd: 2 oktober 2008
Berichten: 71
ik was gistern naar huisarts geweest ze zegd dit en dat van die onzin dingen ze wil gewoon zeggen flikker op met andere woorden ze helpen je nooit dat haat ik,,ik wil iets hebben wat het beharing verminderd,,maandaag ga ik nog keer langs dan laat het ik het zien waar ongewenste haargroeien zijn,,maar kan er zo ie zo iets aangedaan worden??of zal ik gewoon naar ziekenhuis ofzo gaan om te informeren,,?
cartel1905 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2008, 14:31   #6
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
zucht, cartel, nogmaals, die huisarts heeft gelijk, er is niets aan te doen, er bestaat geen specifieke medicatie voor een man, dat is er simpelweg niet, dus het is niet zo dat ze je niet wil helpen, maar ze kan je gewoonweg eigenlijk niet echt helpen. maar, dat neemt niet weg dat je altijd eens langs kunt gaan voor een second opinion bij een dermatoloog, zoiets kan nooit kwaad he.
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Last van ongewenste haargroei cartel1905 Hirsutisme - Algemeen 33 7 juni 2015 23:49
welke methode tegen ongewenste haargroei is het beste?? kimaa Hirsutisme - Behandelingen 19 10 april 2010 16:59
Propecia: werkt dit middel ook tegen haaruitval op het voorhoofd? Sjembek Medicijnen/haargroeimiddelen 7 21 november 2007 22:49
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 26 september 2004 00:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.