Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 maart 2009, 17:20   #1
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Haarsituatie en karakter

Is er ook een verband tussen je haarstatus en iemands karakter?

Zijn mensen die erg snel aangebrand (boos of agressief) worden nou vaak mensen met dun haar of kalend?

En hebben mensen die dikke bossen haar hebben weing of geen last van opvliegendheid? En zijn zij een stuk relaxter en stressvrij in hun aard en omgang met anderen?

Heeft snel boos en agressief zijn te maken met hormonen (te veel testosteron DHT)?

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Veel dank.
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2009, 17:29   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.433
Geslacht:
Stress kan tot kaalheid leiden. Voor de rest betwijfel ik of iemands karakter enige invloed heeft op zijn haarstatus!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2009, 21:18   #3
Mind Your HAIR
Arts
 
Mind Your HAIR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 15
grappig dat je deze vraag stelt... mijn assistentes doen altijd voorspellingen nav hoe goed of hoe slecht het haar te prepareren is (bij een haartransplantatie natuurlijk). Een beweerde dat ze er iets over kon zeggen als ware het een soort van glazen bol
__________________
Cindy den Herder
haartransplantatie arts
Mind Your HAIR is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2009, 13:45   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.433
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mind Your HAIR Bekijk bericht
grappig dat je deze vraag stelt... mijn assistentes doen altijd voorspellingen nav hoe goed of hoe slecht het haar te prepareren is (bij een haartransplantatie natuurlijk). Een beweerde dat ze er iets over kon zeggen als ware het een soort van glazen bol
Zal een tandarts al naar gelang de status van iemands gebit uitspraken kunnen doen over het karakter van zijn patient? Ik geloof er helemaal niets van...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2009, 14:15   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Zal een tandarts al naar gelang de status van iemands gebit uitspraken kunnen doen over het karakter van zijn patient? Ik geloof er helemaal niets van...
De tandarts kan wel concluderen dat de patiënt te gemakzuchtig/ onverschillig/lammelendig is om zijn gebit fatsoenlijk te onderhouden.

Echter, agressief karakter> teveel testosteron> hormoongerelateerd haarverlies... lijkt logisch, maar klopt toch niet, want er bestaan behoorlijk agressieve mannen met een prachtige haardos tot op hoge leeftijd.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2009, 19:13   #6
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door )Remco Bekijk bericht
Is er ook een verband tussen je haarstatus en iemands karakter?

Zijn mensen die erg snel aangebrand (boos of agressief) worden nou vaak mensen met dun haar of kalend?

En hebben mensen die dikke bossen haar hebben weing of geen last van opvliegendheid? En zijn zij een stuk relaxter en stressvrij in hun aard en omgang met anderen?

Heeft snel boos en agressief zijn te maken met hormonen (te veel testosteron DHT)?

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Veel dank.
Volgens mij kun je dat net zo zeggen, maar feit is wel dat iemand met veel testosteron eerder aggressef gedrag vertoont dan iemand met weinig testosteron. DHT dat kaalheid veroorzaakt is weer een product van testostern. Het is echter niet zo dat een hoog testosteron gehalte altjd voor kaalheid zorgt. Er spelen meer factoren mee (gevoeligheid voor DHT bijvoorbeeld). Een samenhang mag echter wel degelijk worden verondersteld om bovenstaande reden, een vaste correlatie niet.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2009, 22:00   #7
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
Volgens mij kun je dat net zo zeggen, maar feit is wel dat iemand met veel testosteron eerder aggressef gedrag vertoont dan iemand met weinig testosteron. DHT dat kaalheid veroorzaakt is weer een product van testostern. Het is echter niet zo dat een hoog testosteron gehalte altjd voor kaalheid zorgt. Er spelen meer factoren mee (gevoeligheid voor DHT bijvoorbeeld). Een samenhang mag echter wel degelijk worden verondersteld om bovenstaande reden, een vaste correlatie niet.
Mijn gevoeligheid voor DHT moet wel meevallen denk ik want mijn haarsituatie is al jaren gelijk ,door de jaren heen natuurlijk dunner geworden maar de laatste 4 a 5 jaar niet kaler en slechter geworden terwijl ik toch pas anderhalf jaar aan de haargroeimiddelen zit.

En sinds die anderhalf jaar is het alleen maar verbeterd ondanks het snoepen ,roken en vrij veel alcohol drinken ,bijna elke avond een bacardi en een pilsje. En soms redelijk wat onrust en stress.

Mijn vraag is,

Bestaat er dan zoiets als dat het kaalwordingsproces vrijwel stopt of stagneert?
)Remco is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen met FUT-methode Limbo Chirurgische behandelingen 541 26 november 2009 20:00
Mijn haarsituatie, wat denken jullie? Rayton AGA - Algemeen 10 9 maart 2009 18:29
finasteride en spironolacton granny Haarproblemen bij vrouwen 32 6 maart 2009 14:09
Tijdscapsule, Logboek, deel je haarsituatie ycelik Medicijnen/haargroeimiddelen 11 18 augustus 2007 20:43
Update haarsituatie Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 4 25 november 2004 10:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.