Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 oktober 2009, 20:23   #1
Jolande
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2005
Berichten: 47
Question Kunnen haren vergeten te groeien?

Hoi allemaal,

Vroeger heb ik al eens intraveneus cortisonebehandeling gehad en nadien ook injecties en lotions smeren en zo. Maar was daar nu wat van afgestapt nadat ik 10 jaar alopecia heb maar de laatste tijd begin ik daar aan te twijfelen. Ik was ervan afgestapt omdat ik mijn gezondheid niet op het spel wou zetten door medicijnen en behandelingen maar nu dat ik na 16 maanden mijn haar nog niet volledig terug heb begin ik een beetje ongerust te worden.

Ik was volledig kaal in december 2007. ( terwijl ik voordien nooit eerder mijn haardos volledig was verloren )
In juni 2008 had ik alles terug.
Drie weken later begon het terug uit te vallen en werd ik weer bijna volledig kaal.

Nu; oktober 2009 is het nog steeds niet volledig teruggegroeid en het opvallende is dat dus enkel mijn zijflanken van mijn hoofd kaal lijken te blijven. Ik begin te vrezen dat het haar daar, door dikwijls uit te vallen de laatste jaren, nu volledig is vergeten van terug te groeien omdat het er amper gestaan heeft sinds 2006.
Kan het dat haren vergeten te groeien als je ze tussendoor is geen behandeling geeft?

Wie heeft er een woordje voor mij?

Groetjes,

Jolande
Jolande is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2009, 22:03   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Volgens mij hebben haarzakjes geen hersenen waarmee ze iets kunnen onthouden of vergeten.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2009, 21:00   #3
Jolande
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2005
Berichten: 47
Smile

Ik zal mijn vraag anders stellen...

Hoe komt het nu dat sommige mensen hun haar opeens niet meer terugkomt. Die hebben dan misschien een overgang gemaakt van AA naar een alopecia totalis of zo? Zo ja, kunnen zij dan niet voorkomen dat hun haar voor altijd weg blijft door bijvoorbeeld een behandeling te laten doen tegen AA?

Wat gebeurt er trouwens als je je haren verliest? Dan sterft de haarwortel af of zo? En dan is het haarzakje leeg? En bij iemand die dan kaal blijft verdwijnen de haarzakjes dan?
Het zijn misschien absurde vragen maar deze zijn misschien wel een antwoord op mijn vraag waar ik mee zit nl.
Komt mijn haar op de linkerzijkant en rechterzijkant nog terug?

Ach, wat een chaos is mijn berichtje geworden maar misschien kan er iemand mij helpen door de informatie te geven die ik nodig heb.
Ik weet ook wel dat haarzakjes geen hersenen hebben hoor...maar het was eerder figuurlijk bedoeld.

Jolande
Jolande is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2009, 21:32   #4
Jolande
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2005
Berichten: 47
antwoord gevonden

Hoi ik heb mijn antwoord gevonden op volgende site:
http://www.huidinfo.nl/alopeciaareata.html
waar ze het dus wel degelijk spreken over haarwortels die kunnen vergeten van haren te maken.

Daarmee weet ik ineens ook dat een behandeling in mijn geval nuttig zou zijn maar ik zie alleen nog niet welke behandeling dan?
Ik weet niet dewelke het minst schadelijk is voor je gezondheid.


Iemand een advies?
Jolande is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2009, 01:14   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik weet alleen dat areata vaak vanzelf geneest, maar dat ook vaak na een tijdje weer nieuwe kale plekken ontstaan en dat men vermoedt dat 't een auto-immuunziekte is.

Hier is de site van de vereniging: www.aapv.nl
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2009, 13:04   #6
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolande Bekijk bericht
Ik zal mijn vraag anders stellen...

Hoe komt het nu dat sommige mensen hun haar opeens niet meer terugkomt. Die hebben dan misschien een overgang gemaakt van AA naar een alopecia totalis of zo? Zo ja, kunnen zij dan niet voorkomen dat hun haar voor altijd weg blijft door bijvoorbeeld een behandeling te laten doen tegen AA?

Wat gebeurt er trouwens als je je haren verliest? Dan sterft de haarwortel af of zo? En dan is het haarzakje leeg? En bij iemand die dan kaal blijft verdwijnen de haarzakjes dan?
Het zijn misschien absurde vragen maar deze zijn misschien wel een antwoord op mijn vraag waar ik mee zit nl.
Komt mijn haar op de linkerzijkant en rechterzijkant nog terug?

Ach, wat een chaos is mijn berichtje geworden maar misschien kan er iemand mij helpen door de informatie te geven die ik nodig heb.
Ik weet ook wel dat haarzakjes geen hersenen hebben hoor...maar het was eerder figuurlijk bedoeld.

Jolande
Om je hoop te geven: ik ben AT/AU sinds jààààààààren. En mijn wenkbrauwen zijn zo goed als volledig (en echt vol en donker! Ik wist niet dat ik zulke volle wenkbrauwen had vroeger) teruggekomen na tien, twaalf jaar niks.

Onderwimpers zijn terug aan het komen, na 3 of 4 jaar. Bovenste wimpers zijn gelukkig nooit uitgevallen.
En ik zie zowaar op mijn hoofd een paar voorzichtige zwarte haren, ook na 10 of 15 jaar niks behalve heel miniem dons. Dus wie weet...geef de moed niet op, het kan altijd terugkomen.

Ik ben zo blij, maar echt o zo blij met m'n wenkbrauwen en wimpers, het ziet er allemaal veel natuurlijker uit, geen geknoei meer met make-up.
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2009, 13:07   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Geweldig Belle! Gefeliciteerd!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2009, 13:26   #8
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belle Bekijk bericht
Om je hoop te geven: ik ben AT/AU sinds jààààààààren. En mijn wenkbrauwen zijn zo goed als volledig (en echt vol en donker! Ik wist niet dat ik zulke volle wenkbrauwen had vroeger) teruggekomen na tien, twaalf jaar niks.

Onderwimpers zijn terug aan het komen, na 3 of 4 jaar. Bovenste wimpers zijn gelukkig nooit uitgevallen.
En ik zie zowaar op mijn hoofd een paar voorzichtige zwarte haren, ook na 10 of 15 jaar niks behalve heel miniem dons. Dus wie weet...geef de moed niet op, het kan altijd terugkomen.

Ik ben zo blij, maar echt o zo blij met m'n wenkbrauwen en wimpers, het ziet er allemaal veel natuurlijker uit, geen geknoei meer met make-up.
Van harte!!

Enig idee waardoor het nu pas weer is gaan groeien?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2009, 09:37   #9
Jolande
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2005
Berichten: 47
Ja, belle dat geeft me wel moed.
Kei leuk dat jou haren zijn teruggekomen na zo een lange tijd.
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Ambo nl. enig idee wat er zou kunnen gebeurd zijn dat je haren nu wel terug komen?
Jolande is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2009, 12:10   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Belle heeft met wonderolie succes geboekt,

zie: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=20090&#8
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ben man en trek ook mijn haren uit cc12 TTM - Algemeen 4 16 september 2008 11:58
hoeveel haren mag je verliezen bij het wassen??? HEIDIKEN Haarproblemen bij vrouwen 31 2 juli 2005 16:45
Nog iemand met haren met puntjes? Jente TTM - Algemeen 9 18 maart 2005 19:57
Ouders van kinderen met TTM biebop TTM bij kinderen 15 10 juli 2002 22:59
finasteride cees Medicijnen/haargroeimiddelen 8 24 mei 2002 18:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.