Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 oktober 2010, 09:27   #1
michielu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 4
Heeft iemand ervaring met Calosol

Goede morgen,

Ik ben nieuw hier, maar lees al een tijdje mee. Sinds ongeveer een jaar heb ik alopecia en sinds ongeveer 8 maanden helemaal geen haar meer op mijn lijf.

Na wat bezoeken aan de dermatoloog en wat andere alternatieve dingen geprobeerd te hebben heb ik nu Calosol besteld.
Heeft iemand hier ervaring mee ? het is niet in Nederland verkrijgbaar maar wel via de website te bestellen. Ik heb nu eerst voor alleen mijn wenkbrauwen besteld en ben benieuwd of het helpt.

Zal het zeker laten weten, maar was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt voor de reacties..
Michiel
michielu is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2010, 15:57   #2
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Joh, wat rot voor je!
Maar volledig haarverlies is volgens mij alopecia areata.
Daar kunnen ze je in dat geval in de rubriek op dit forum die daarover gaat beter over adviseren.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2010, 16:03   #3
michielu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 4
uh ja best rot ja .. dat kan je wel stellen..

Alopecia universalis heet het toch als alles weg is. Is trouwens best heel snel gegaan bij mij weet niet hoe het bij andere gaat die niks meer over hebben maar bij mij is alles binnen ong 4 maanden verdwenen..

ben nu wel erg benieuwd naar dit middel ga ff kijken of het helpt anders maar weer wat anders proberen.. kan het toch niet zo maar accepteren zonder iets te doen.

thanks voor je reactie.. heb jij ook helemaal geen haar meer ?
michielu is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2010, 20:19   #4
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
en het werd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michielu Bekijk bericht
thanks voor je reactie.. heb jij ook helemaal geen haar meer ?
Gelukkig wel!
De levensduur van mijn haren werd korter en korter, en daardoor dus ook m'n haar. Ik had het halflang en zonder naar de kapper te zijn geweest was het in twee jaar tijd kort. Daarnaast had ik veel diffuus haarverlies en het werd zielig dun.
Maar met Minoxidil (dat levensduurverlengend werkt voor je haar) ziet het er weer (voor zolang het duurt) weer heel mooi uit en wordt het zelfs weer langer en beslist dikker.

Van jouw situatie weet ik helaas niets. Is het een hormonen kwestie? Minoxidil laat verdwenen haar meestal niet terugkomen, en ik heb geen idee of Finasteride wat voor je kan doen.
Misschien zijn er hier forumgangers bij die er meer van weten.
Wenkbrauwen kun je ook mbv de "streepjesmethode" laten tatoeeren (permanente make-up)

Veel succes en sterkte!
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)

Laatst gewijzigd door Lokje64; 13 oktober 2010 om 20:25
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2010, 21:53   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lokje64 Bekijk bericht
Van jouw situatie weet ik helaas niets. Is het een hormonen kwestie?
Nee, alopecia areata is een auto-immuunziekte.
Overigens kan wel geprobeerd worden met minoxidil-lotion nieuwe groei van hoofdharen (en ook wenkbrauwen) te stimuleren.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2010, 22:35   #6
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Hallo Michiel,
Welkom op Haarweb! Universalis is een variant van Alopecia Areata. Ik zal deze discussie voor je verplaatsen naar dat forum, zodat je reacties kunt krijgen van lotgenoten met dezelfde aandoening...
Bij mij was al mijn haar trouwens ook vrij snel weg, ook binnen een paar maanden. Ik heb alleen geen ervaring met het middel dat je noemde.
Groeten,
Martijn
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2010, 15:08   #7
arie120
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 6
Hey Michiel,

Ik heb al jaren last van alopecia areata en ben vaak op zoek naar een middel dat lijkt te werken.
Nu las ik je bericht op haarweb over calosol en ik ben erg benieuwd hoe het bij je werkt?

Groeten Arjan
arie120 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2010, 10:11   #8
michielu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 4
He Arjan,

Ik ben nu 3 weken aan het smeren ongeveer en alleen mijn wenkbrauwen. De kleur van de huid veranderd wel iets maar verder nog niet echt resultaat. Er stond dat het 3 tot 6 maanden kon duren voordat het resultaat oplevert dus ben erg benieuwd.

Erg veel hoop heb ik er nog niet op maar ja wie weet. Ik zal het zeker laten weten hier.

Gr,
Michiel
michielu is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2010, 17:43   #9
arie120
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 6
Hey Michiel,

Bedankt voor je reactie
Hoop dat het gauw aanslaat voor je.

Ik heb zelf ook al wel vanalles op de plekken gesmeerd maar helaas niks met echt resultaat.
Het gekke is juist dat wanneer ik het helemaal gehad heb met een bepaald middel smeren en dus bij mezelf denk van "schijt eraan". Het meestal sneller aangroeid.

groetjes Arjan
arie120 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2010, 09:04   #10
michielu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 4
He Arjan,

Heb jij ook helemaal geen haar meer ? Bij mij is nu alles weg en heb nog nooit gemerkt dat er iets terug groeit dus vandaar dat ik weinig hoop nog heb.

gr
Michiel
michielu is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2010, 19:41   #11
arie120
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 6
Hey Michiel,

Nee ik heb nog wel haar..... inmiddels wel afgeschoren dat wel, dus wel een glad koppie.
Snap dat je dan weinig hoop meer hebt hoor. Lijkt me echt verschrikkelijk als alles weg is.
Ik heb ongeveer sinds mijn 8e alopecia areata. Begon met een klein plekje en in mijn puberteit had het er misschien beter helemaal af kunnen zijn. Ik had toen namelijk behoorlijk grote plekken (zo groot als mijn hand) dus ja haar bovenop langer laten groeien en vervolgens overal overeenheen kammen enzo wat dus eigenlijk niet ging.

Toen ik ongeveer 16 was kreeg ik ineens mijn haren weer terug. Ik helemaal gelukkig natuurlijk dus vervolgens weer met een gerust hard naar de kapper enzo. Maar ik moet er wel bij zeggen dat het altijd wel in mijn lichaam is gebleven want ik merkte vaak kleine plekjes in mijn baardgroei enzo.
Op mijn 27e ongeveer kwamen er weer nieuwe plekjes op mijn hoofd en toen heb ik besloten om alles er maar af te halen. Wilde niet weer aan camoufleren en dergelijke beginnen.

Ik ben nu 32 en loop nog altijd met een geschoren koppie rond waar ik op zich best tevreden mee ben hoor maarja omdat het zo'n grillige ziekte is blijf ik toch altijd hopen dat er op de plekjes gewoon haar terug komt.

Waar bestel jij die calosol? En is dat niet super duur?

Groetjes Arjan
arie120 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bestellen via internet/ of wie weet wie grote voorraad heeft waterengel Haarwerken 24 10 december 2007 12:43
Wie heeft dit haarprobleem? Cleo Haarproblemen bij vrouwen 5 18 februari 2007 10:16
Erasmus MC (Dijkzicht); wie heeft ervaring met dermatologen uit dit ziekenhuis? meis_1980 AGA - Algemeen 2 20 november 2006 23:28
Een nieuweling die hulp nodig heeft .. kara AGA - Algemeen 1 5 augustus 2006 08:58
Heeft sex invloed op je haaruitval ??? Emilio AGA - Algemeen 1 24 april 2002 23:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.