Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 maart 2012, 14:25   #1
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Voeding en haaruitval

Ik zit steeds te denken, welk voedsel is nou haaruitvalbevorderend? oftewel slecht voor je haar?

En welk voedsel is nou goed voor je haar, oftewel AGA en andere haaruitvaloorzaken tegengaand?

Ik eet heel heel veel pindas, en is dat goed of slecht voor je haar? Noten schijnen toch goed te zijn ,heb ik vaak gelezen?
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2012, 15:39   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door )Remco Bekijk bericht
Ik zit steeds te denken, welk voedsel is nou haaruitvalbevorderend? oftewel slecht voor je haar?

En welk voedsel is nou goed voor je haar, oftewel AGA en andere haaruitvaloorzaken tegengaand?

Ik eet heel heel veel pindas, en is dat goed of slecht voor je haar? Noten schijnen toch goed te zijn ,heb ik vaak gelezen?
Het effect van voedsel op AGA is absoluut minimaal.

Je moet heel erg slecht eten wil je haar er daadwerkelijk onder lijden. Zelfs drugsverslaafden, zwervers en anorexiapatiënten verliezen maar zelden hun haar door tekorten.

Eet gewoon gezond. Heel veel van iets is overigens zelden gezond. Eet divers.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2012, 21:16   #3
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Misschien kan je door tekorten niet veel verliezen, maar door bepaalde dingen te eten wel meer haar verliezen. Bijvoorbeeld door veel slecht vlees met antibiotica en hormonen. Kan zijn dat bijv. vegetarier worden beter is voor je haar, maar dat weet ik zo niet. Die types hebben meestal wel mooi weelderig haar
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2012, 21:28   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Misschien kan je door tekorten niet veel verliezen, maar door bepaalde dingen te eten wel meer haar verliezen. Bijvoorbeeld door veel slecht vlees met antibiotica en hormonen. Kan zijn dat bijv. vegetarier worden beter is voor je haar, maar dat weet ik zo niet. Die types hebben meestal wel mooi weelderig haar
Voedsel doet er echt niet zo veel toe, je lichaam weet met het meeste wel raad en eer het bij je haar is ... er wordt door sommige partijen veel te gretig ingespeeld op angsten voor 'hormonen' en 'antibiotica'.

Vegetarisme en vooral veganisme is eerder een risico. Heel bewuste vegetariërs en veganisten hebben er geen last van, die zorgen dat ze alle belangrijke stoffen uit een plantaardig dieet binnen krijgen. Maar sommige principiële pubermeisjes denken dat ze gewoon kunnen eten wat ze altijd aten, minus vlees en dergelijke ... en dan komen ze in problemen en haaruitval en broze nagels is dan een regelmatig gezien verschijnsel.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2012, 09:24   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
I disagree.
Je bent wat je eet..

Als je AGA hebt, heb je AGA en kun je hier weinig aan veranderen. Ik denk echter dat een goede voeding hier flink verandering in kan brengen.
Probleem is dat er vele theorieeen zijn over wat goed en slecht is. De 1 heet het over verzuring, de andere over verhoogte DHT etc...Dus het is lastig om te bedenken wat je nu echt zou moeten eten.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2012, 09:35   #6
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Ik denk dat een gematigd voedingpatroon goed is. Van alles wat en niet teveel. Ik denk dat vegetarier zijn ook heel goed is voor je lichaam. Vlees is vaak rotzooi met veel vet er in. Voeding heeft zeker wel invloed op je, het kan je slecht laten voelen (30 dagen Mac docu) en uiteraard dik maken waardoor je ook niet prettiger voelt.
In Z-amerika is een stam die bladeren eet waardoor het DHT verlaagd wordt. Er is daar geen Aga
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2012, 09:51   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
I disagree.
Je bent wat je eet..

Als je AGA hebt, heb je AGA en kun je hier weinig aan veranderen. Ik denk echter dat een goede voeding hier flink verandering in kan brengen.
Probleem is dat er vele theorieeen zijn over wat goed en slecht is. De 1 heet het over verzuring, de andere over verhoogte DHT etc...Dus het is lastig om te bedenken wat je nu echt zou moeten eten.
Zie het als religies, ieder heeft zijn waarheid en allemaal vinden ze hun waarheid waarderder dan de anderen.

Mijn gedachte bij voeding is dat je je moet matigen en goed gevarieerd moet eten. Verder is het menselijk organisme is echt fantastisch in het scheiden van noodzakelijke en overbodige zaken en is eigenlijk alleen een chronisch tekort aan iets een ernstig probleem.

Mijn 'waarheid' is dat AGA gewoon genetisch bepaald is en dat je kunt eten (of niet eten) wat je wilt, maar dat je hooguit de kwaliteit van je haar beïnvloedt en niet de uitval.

Enne, Noob, nu de naam en het leefgebied van die stam nog! Dan kunnen we het amazonegebied daar gaan plunderen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2012, 22:19   #8
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Meer over voeding en haaruitval:

http://www.mannen-gezondheid.com/nie...aaruitval.html
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2012, 22:55   #9
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Ik denk dat een gematigd voedingpatroon goed is. Van alles wat en niet teveel. Ik denk dat vegetarier zijn ook heel goed is voor je lichaam. Vlees is vaak rotzooi met veel vet er in. Voeding heeft zeker wel invloed op je, het kan je slecht laten voelen (30 dagen Mac docu) en uiteraard dik maken waardoor je ook niet prettiger voelt.
In Z-amerika is een stam die bladeren eet waardoor het DHT verlaagd wordt. Er is daar geen Aga
90% van de westerse bevolking heeft een volledig verstoord beeld van wat goed en slechte voeding is.. Vet is niet hetgene dat slecht voor je is, koolhydraten zijn de boosdoener. Door de jaren heen zijn wij steeds meer koolhydraten gaan eten. Brood als basis voor je voeding is echt een schandalige ontwikkeling.

Je moet denken dat wij duizenden jaren zijn ge-evolueerd...en duizenden jaren hebben wij weinig koolhydraten gegeten, maar meer eiwitten en meer vetten (denk aan vlees, groentes en noten). Een dieet dat hier meer in zou passen zou een stuk beter voor ons zijn.. (dan wil ik nog niet praten over snelle suikers of frisdranken!)

Bovenstaande had niks met AGA-te maken..maar het verbaasd mij hoe slecht velen zijn geïnformeerd over voeding. (daarmee niet gezegd dat IK er wel veel van weet )
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.