Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 oktober 2004, 13:19   #1
Evi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 14
AA invloed op zwangerschap?

Hallo!

Ik ben nieuw hier en ik zou even een vraag willen stellen die mij da laatste tijd bezig houdt:

Ik heb AA totalis van toen ik 3 jaar was (ben nu 27) en 2 jaar geleden begint ook mijn schildklier het te begeven :s. De dokter heeft mij gezegd dat een auto imuumziekte zelden alleen voorkomt en dat mijn lichaam nu naast mijn haar ook mijn schildklier afstoot.
Ik heb hierdoor een beetje bang gekregen en denk vaak na over wat mijn lichaam nog zoals zou kunnen afstoten...
Mijn voornaamste zorg hierrond op dit moment is of de kans erin bestaat dat mijn lichaam bij een zwangerschap ook de foetus zou kunnen afstoten. Mijn vriend en ik denken immers meer en meer aan kinderen krijgen, maar ik zou hier graag wat meer info rond hebben.

Hopelijk kunnen jullie mij wijzer maken?

Groetjes Evi
Xxx...
Evi is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2004, 21:31   #2
jackie
HaarWeb lid
 
jackie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Locatie: noord brabant
Berichten: 47
Hallo Evi,

Ik heb jouw vraag gelezen, en ben nog eens gaan rondneuzen op internet. Maar kon niks zo snel vinden.

Wel weet ik dat ik nu een trotse moeder ben van een dochtertje van bijna 7. Ondanks de auto-immuunziektes die ik heb. Diabetes (suikerziekte) al bijna 25 jaar, Traag werkende schildklier, al 8 jaar en natuurlijk AA. (15 jaar geleden begonnen met een plekje en is ook weer hersteld en sinds 3 jaar heel veeeeeeeel kale plekken, en heb dus nu een pruik.

Met mijn suikerziekte ben ik toch gewoon zwanger geworden, en er is mij ook niks over verteld over afstoten van de vrucht. Het lijkt mij een heel ander afstotingsproces.
Maar ik ben geen dokter, dus ik weet het eigenlijk niet zo goed.

Groetjes Jackie
jackie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2004, 15:00   #3
Marit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Locatie: brabant
Berichten: 117
ben je niet bang dat je AA doorgeeft aan je kind?
Marit is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2004, 15:03   #4
jackie
HaarWeb lid
 
jackie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Locatie: noord brabant
Berichten: 47
Ja, maar ik kan daar nu niks aan veranderen.
En als ik me daar nu al druk over maak, dan maak ik me misschien druk over iets, waar ik toch geen invloed op heb. En stress is nadelig voor mijn bloedsuikers, exceem etc. Dus ik denk er niet teveel over na.

groetjes Jackie
jackie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2004, 14:29   #5
Evi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 14
Hoi,

Dat ik ook iets waar ik veel over nadenk en waar ik mij zorgen om maak. Wanneer mijn kind aa zou krijgen vrees ik dat ik het mijzelf kwalijk zou nemen. Anderzijds weet ik natuurlijk ook dat we dat niet in de hand hebben en er niets aan kunnen doen, moest het toch zover zijn. Het gaat mij in ieder geval niet tegenhouden om kinderen te krijgen . De kans dat je het niet doorgeeft is immers ook groot...

Groetjes
Evi is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2004, 22:46   #6
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
hojs

het is al lang geleden dat ik nog eens op haarweb ben geweest...maar op de vraag van de foetus die je lichaam misschien kan afstoten heb ik geen antwoord, maar ik heb wel een vraag i.v.m jou schildklier, wat is dat juist je schildklier, nu ik dit gelezen heb hbe ik ook wel een beetje schrik, kan dat kwaad dat die afgestoten wordt?? kun je mij hier misschien wat meer info oover geven....

dank!!!
liefs...

tinneke!!!
__________________
dikke smakkerds Tinneke

Don't lose hope!!
tinny is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2004, 18:48   #7
Evi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 14
Wink

hoi,

Dat mijn schildklier "afgestoten" wordt wil zeggen dat ze langzaam maar zeker aan het stilvallen is. Omdat je schildklier veel regelt in je lichaam (wat juist weet ik eerlijk gezegd ook nie zo goed maar het heeft te maken met je hormonen en metabolisme) kan je hierdoor verschillende klachten beginnen krijgen. een zeer zichtbaar gevolg van een te traag werkende schildklier is de toename van je lichaamsgewicht (bij een te snel werkende schildklier val je af). Je mag dan zoveel dieet volgen als je wil, het zal niet helpen bij een te traag werkende schildklier. Andere gevolgen zijn hoofdpijn, duizeligheid, weinig energie hebben, humeurwisselingen,...
MAAR dit alles is onder controle te houden met medicatie. Ik moet bvb om de paar maanden bloed later nemen en dan zien ze of mijn medicatie verhoogd moet worden of niet. De dokter heeft mij gezegd dat mijn schilmdklier steeds minder en minder zal werken en uiteindelijk stilvallen. Ook dan is dit nog perfect met medicatie te vervangen en moet ze niet operatief verwijderd worden. Je neemt dan eigenlijk het hormoon dat de schildklier normaal afgeeft in via een pilletje. Er zijn dus ergere dingen hé

Groetjes
Xxx
Evi is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2004, 11:45   #8
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
hojs evi,

bedankt voor uit te leggen wat er juist kan gebeuren als je lichaam de schildklier afstoot...nu moet ik me geen zorgen meer maken :-)

liefs...

tinnexxx
__________________
dikke smakkerds Tinneke

Don't lose hope!!
tinny is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2004, 16:39   #9
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
In mijn ervaring is een kinderwens 1000 maal groter dan het verdriet wat je van AA kan hebben. Ik ben nu zwanger en ben me er vaag van bewust dat ik het zou kunnen doorgeven maar voor mij is het nooit een reden geweest om geen kinderen te willen. Ikzelf heb ook erge eczeem en ik ben veel banger dat door te geven dan AA. Daar komt bij dat ik nu "voorbereid"ben als mn kindje later AA krijgt. Ik weet wat het is... In mijn familie ben ik de enige met AA dus toen ik hety kreeg wist niemand wat het was, hoe het ontstond enz. Dat lijkt mij persoonlijk erger omdat het dan compleet als een verrassing komt.

Zijn er hier echt mensen die vanwege hun haarproblemen geen kinderen zouden willen?
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2005, 16:44   #10
Evi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 14
Mij zal het in ieder geval niet tegenhouden!!!

Mijn vriend en ik hopen tegen de zomer in ons nieuw huisje te zitten en dan gaan we aan kindjes beginnen dus....
Dit neem natuurlijk niet weg dat ik er over nadenk en ik het erg zou vinden moest ik het doorgeven... Ik kan eigenlijk moeilijk inschatten hoe ik het zou opnemen...
Maar mijn kinderwens is dus ook groter dan mijn bezorgdheid om aa door te geven. Ik heb het, kan ermee leven en ben gelukkig dus...

Groetjes
Evi is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2005, 23:57   #11
Marit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Locatie: brabant
Berichten: 117
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saar
Zijn er hier echt mensen die vanwege hun haarproblemen geen kinderen zouden willen?
Ik heb nooit 'n kinderwens gehad, dus kan er natuurlijk niet helemaal objectief over oordelen, maar ik zou niemand een leven met aa gunnen (zo leuk vind ik 't zelf ook niet) dus om je eigen kind zoiets misschien aan te doen? 't Is en blijft altijd 'n gok en uiteraard is zowel kinderen nemen als geen kinderen nemen een keuze die gebaseerd is op egoistische motieven, dus kan wel begrijpen dat mensen met 'n enorme kinderwens die kinderwens boven 'n eventuele handicap van het kind stellen. Je kan altijd erger treffen dan aa tenslotte en er is mee te leven, al ondervind ik er best veel ellende van. (Allergisch geworden voor de meest milde plaktape, dus constant jeuk/branderig gevoel en tevens de veel te hoge kosten van die haarwerken die je ook in deze steeds duurder wordende tijd moet zien op te hoesten)
Marit is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2005, 16:03   #12
leontine
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2005
Berichten: 2
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marit
Ik heb nooit 'n kinderwens gehad, dus kan er natuurlijk niet helemaal objectief over oordelen, maar ik zou niemand een leven met aa gunnen (zo leuk vind ik 't zelf ook niet) dus om je eigen kind zoiets misschien aan te doen? 't Is en blijft altijd 'n gok en uiteraard is zowel kinderen nemen als geen kinderen nemen een keuze die gebaseerd is op egoistische motieven, dus kan wel begrijpen dat mensen met 'n enorme kinderwens die kinderwens boven 'n eventuele handicap van het kind stellen. Je kan altijd erger treffen dan aa tenslotte en er is mee te leven, al ondervind ik er best veel ellende van. (Allergisch geworden voor de meest milde plaktape, dus constant jeuk/branderig gevoel en tevens de veel te hoge kosten van die haarwerken die je ook in deze steeds duurder wordende tijd moet zien op te hoesten)
hallo
mijn naam is leontine en ik zou ook graag willen weten of aa invloed heeft op zwangerschap. heb vorige maand een miskraam gehad en wil weten of het daarmee te maken heeft ofdat het gewoon stomme pech was.
wie heeft hier een antwoord op?

leontine
leontine is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
AA en je amandelen nog hebben... leentje AA - Algemeen 7 1 november 2004 18:49
Propecia en zwangerschap ikke34 Medicijnen/haargroeimiddelen 24 15 augustus 2004 11:40
Dag lieve mensen, hier een heel lang verhaal van een meisje met AA Monique Haarproblemen bij vrouwen 4 24 oktober 2003 13:28
Hart in actie helpt iemand met AA Marloes AA - Algemeen 3 13 mei 2003 17:09
AA Wat nu? Ingrid AA - Algemeen 10 15 november 2002 14:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.