Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 februari 2003, 20:32   #1
merryl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Berichten: 30
Zwemmen

Hey, ik ben een meisje van 14 en lijd ook aan trichotillomanie. Aan mijn wenkbrauwen. Momenteel lukt het wel om te stoppen, maar het heeft tijd nodig om ze terug te laten groeien, en het probleem is, "ik laat het niet opvallen door ze te camoufleren met een potlood", maar als we moeten gaan zwemmen met de klas, zullen ze het ontdekken. Moet ik het zeggen tegen mijn leraar lo of niet? weten jullie het soms?
merryl is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2003, 20:51   #2
okki
member
 
Geregistreerd: 25 januari 2003
Locatie: emmen
Berichten: 27
Vraag is of je goed met je leraar kunt opschieten, dat je hem of haar iets in vertrouwen kunt vertellen. Als dat zo is, misschien lucht het je wel op en kun je alsnog zelf bepalen of je wel of niet mee wilt met zwemmen.

Veel sterkte ermee en groetjes van Okki
okki is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2003, 21:05   #3
merryl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Berichten: 30
'k Kan gelukkig wel goed met hem opschieten, te goed eigenlijk, want het probleem is dat ik een oogje heb op hem, en hij dat ook weet, maar daarom vertel ik het hem juist niet zo graag...
merryl is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2003, 13:45   #4
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan Merryl.

Beste Merryl, allereerst welkom hier.
Goed van je dat je hier durft te schrijven.
Ik trek dan geen wenkbrauwharen, ik trek/trok hoofdhaar.
Wat jij vraagt, daar kan ik het volgende op zeggen.
Jij moet voor jezelf bepalen of je het wilt vertellen.
Misschien maak je je wel druk om niets, en valt het niemand op, of misschien valt het wel op maar zegt niemand er iets over.

Je kunt altijd nog een waterproof oogpotlood gebruiken.

Maar als je de behoefte hebt om het wel te zeggen, en het voelt goed, dan moet je het maar doen...
Dan hoef je daar niet meer over in te zitten, en het als een mogelijke last met je mee te dragen.
Is het de leraar waar je het meest over inzit?
Zal er wel mee te maken hebben met het feit dat je een oogje op hem hebt....

Zijn er in je omgeving meer mensen die weten van jouw ttm?
En hoe oud was je toen het bij jou begon?

En nog iets, wat je ook besluit te doen, laat a.u.b ttm je niet de leuke dingen in het leven ontnemen, in dit geval het zwemmen, want dat is toch heerlijk om te doen.
Ik heb het altijd fijn gevonden om te zwemmen, maar sinds ik een haarwerk draag, doe ik het nog maar heel weinig, helaas...

groetjes en succes, Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2003, 17:10   #5
okki
member
 
Geregistreerd: 25 januari 2003
Locatie: emmen
Berichten: 27
Ik sluit me bij Monique aan en hoop dat je eruit kunt komen voor jezelf.

Groetjes van Okki
okki is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2003, 19:20   #6
okki
member
 
Geregistreerd: 25 januari 2003
Locatie: emmen
Berichten: 27
Hoi Merryl,

Ik was ff benieuwd hoe het met je gaat en of je al een oplossing hebt kunnen vinden.

Heel veel groetjes,
Okki
okki is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2003, 19:42   #7
merryl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Berichten: 30
Hallo Okki,
Vorige donderdag moesten we normaal gaan zwemmen, maar er hadden er maar 5 van de 17 hun zwemgerief mee, dus zijn we niet gaan zwemmen, en hebben we gewoon in de klas gezeten. We moesten als vervangtaak op een blad schrijven hoe het komt dat we ons zwemgerief niet meehadden. Ik heb geschreven dat er een reden is waarom ik niet graag meezwem, en dat ik het hem volgende week ofzo zal zeggen. Maar k ga ni zeggen da'k die ziekte heb, maar gewoon da da door iets anders is.


Citaat:
Originally posted by okki
Hoi Merryl,

Ik was ff benieuwd hoe het met je gaat en of je al een oplossing hebt kunnen vinden.

Heel veel groetjes,
Okki
merryl is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2003, 18:24   #8
merryl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Berichten: 30
'k Heb het hem ondertussen al gezegd(ni da ik ttm heb, ma wel da van mijn wenkbrauwen, k heb hem wijsgemaakt da da kwam door te dicht een kaars te hangen). Hij vindt het dus geen goeie reden. Hij zegt da'k een doktersbriefke moet hebben. Wa moet ik nu doen? Hem de échte reden ga ik hem al niet zeggen, want hij ging normaal da van mijn wenkbrauwen ook tegen niemand zeggen, had hij beloofd, en hij heeft het tegen alle leerkrachten gezegd op de klassenraad...
merryl is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2003, 22:29   #9
Stefanie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2002
Locatie: Vledder
Berichten: 21
Merryl

Wat enorm rot voor je dat die leraar het nu aan alle leraren heeft verteld. Kan me voorstellen dat je nu bang bent dat iedereen op je wenkbrauwen gaat letten en daar zit je dus echt niet op tewachten.........
Ik ben Stefanie en heb ook ttm ( wenkbrauwen/wimpers )
Ik gebruik zelf nooit een potlood, ik heb het gevoel dat het, door een streepje tezetten, nog meer opvalt dat ik weinig wenkbrauwharen heb.
Ik snap je gevoel als geen ander maar neem van mij maar aan dat je het je klasgenootjes niet op zal vallen dat je geen wenkbrauwen hebt. Wijzelf letten wel op andermans wenkbrauwen maar mensen zonder ttm houden daar zich niet zo mee bezig. Meid, sterkte ermee. Hopelijk lukt het je om tegenieten van de leuke dingen.

Liefs van Stefanie
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg traan.jpg‎ (15,1 KB, 110x gelezen)
__________________
Stefanie
Stefanie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2003, 16:52   #10
merryl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Berichten: 30
Re: Merryl

Ma in de klas weten er een paar het ook, want iemand had het is gezien en gezegd tegen zijn vrienden. Ma 'k had een "beetje" uitgevlogen tegen hel en gezegd da hij daar geen zaken mee had,... en hij en zijn vrienden hebben er nemeer over gesproken en ni doorverteld. 'k Heb nu al 5 dagen geen last van ttm gehad, en als ik het kan volhouden(ben er zeker van van wel, 'k doe het voor mijn raportpunten van lo), zal ik waarschijnlijk na de paasvakantie kunnen meezwemmen, omdat ze toch tamelijk snel teruggroeien... Ik heb er dus nog 2 weken en 2 dagen voor... Misschien gaan we dan nog niet zwemmen de eerste keer, en dan heb ik in totaal nog 4 weken en een half, dus heb ik zeker nog tijd genoeg denk ik...
merryl is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.