Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juli 2008, 16:05   #1
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Versnelde (gejaagde) hartslag en je haar.

Heeft een versnelde of gejaagde hartslag (hartkloppingen) geen of wel invloed op haaruitval?

Of is er geen verband tussen hartkloppingen en haaruitval ,oftewel krijg je er hopelijk geen slechtere haardos of haaruitval van?

Want ook met name als het warm weer is kun je vaak als je last van de warmte hebt last krijgen van een gejaagde hartslag.

Maar ook andere oorzaken kunnen de hartslag van slag brengen.

Wie heeft hier ervaring mee en wie kan mij hier meer over een en ander uitleggen?

Bij voorbaat dank. Want je hartslag kan je niet via een knop weer zacht of langzaam zetten want je kunt er niks aan doen,dus daarom hoop ik niet dat het invloed heeft op haaruitval en de conditie van je haar.
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 16:22   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Die gejaagde hartslag had je toch niet vóórdat je aan de minox begon?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 21:51   #3
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Nee volgens mij niet.

Maar het is vooral erg als ik last heb van warmte ,zoals vandaag.

Maar het is voor mij moeilijk om te stoppen met minox omdat het nu na 1 jaar gebruik toch al wat hergroei geeft ,waar ik natuurlijk al heel erg blij mee ben.
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2008, 00:44   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, dat begrijp ik best, maar toch is het niet gezond om door te gaan met minox als jouw hart er van overstuur raakt.

Ik denk dat 't voor jou beter is om over te stappen op een ander middel.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2008, 14:52   #5
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Maar wat ik wil weten is of een snelle onregelmatige zwaar bonkende hartslag (hyperventilatie) om maar een aantal voorbeelden te noemen ,van invloed is op je haartoestand ,wel effect (geen) effect wat betreft haaruitval?

Want bij de meeste mensen met hartritmestoornissen wordt een onrustig benauwend gevoel ervaren.

Wie kan mij er eindelijk meer over vertellen wat betreft invloed of (geen) invloed wat betreft hartkloppingen op je haar?

Enorm bedankt.
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2008, 16:21   #6
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door )Remco Bekijk bericht
Maar wat ik wil weten is of een snelle onregelmatige zwaar bonkende hartslag (hyperventilatie) om maar een aantal voorbeelden te noemen ,van invloed is op je haartoestand ,wel effect (geen) effect wat betreft haaruitval?

Want bij de meeste mensen met hartritmestoornissen wordt een onrustig benauwend gevoel ervaren.

Wie kan mij er eindelijk meer over vertellen wat betreft invloed of (geen) invloed wat betreft hartkloppingen op je haar?

Enorm bedankt.
De zware bonkende hartslag is meer een reactie op hyperventilatie.

Hyperventilatie is iets anders, maar om je vraag te beantwoorden. Het zal zeker geen bijdrage leveren (blijft toch een vorm van stress), maar daar is alles ook wel meegezegd. Je zal niet flink kaal worden als je je hele leven met hyperventilatie kampt en geen AGA in de genen hebt.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2008, 16:31   #7
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Af en toe heb ik pieken in mijn hartslag (dat mijn hart sneller gaat kloppen en dan krijg ik heel soms als gevolg daarvan, en had het dan daarvoor niet, een slecht gevoel in lichaam en geest. Ben dan meer vatbaar voor negatieve gedachten). Dit kan ik zodra het opkomt prima onderdrukken door langzaam te ademen. Dan is het eigenlijk altijd binnen een paar minuten voorbij.

Ik denk dat het bij mij een resultaat is van (enorme) stress die ik een tijd geleden had.

Misschien kun jij ook eens proberen om rustiger te ademen?
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2008, 16:41   #8
bombarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 321
Of ga eens naar je huisarts?
bombarie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe krijg ik mijn haar weer schoon? Golioth Overige (haar)discussies - Algemeen 10 9 mei 2012 17:25
Haarwerken FAQ (verouderde versie) - Feedback en suggesties Webmaster Haarwerken 28 24 april 2009 14:00
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 14:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.