Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juli 2009, 18:26   #16
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
@ hyperdrive

Ben benieuwd wat de resultaat gaat worden.
Opzicht klopt die dieet wel, want ik denk al enkele jaren dat er een verband is tussen chocolade, melk producten & pittige kruiden, dat het extra schilfers aanmaakt.
Vooral bij pittige kruiden begint mijn hoofdhuid te kriebelen.
Succes ermee in iedergeval, ik laat nog weten wat de dermatoloog gaat zeggen over mijn huidproblemen (maandag).
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2009, 22:36   #17
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Ok, waar was ik

Oja, maandag ben ik naar de dermatoloog geweest..
Hij keek eerst mijn achterhoofd na waar ik soort van acne heb (al 4/5 jaar) en zei dat het sterk geïnfecteerd was (na al het krabben, bloeden, geloof ik dat best ja).
Hij schreef hiervoor minocycline (antibiotica).
Verder keek hij naar mijn hoofdhuid die licht rood van kleur is en schilfers heeft.
Hij zei dat ik richting de psoriasis zat en niet seb.
Ik kreeg een nieuw middel geschreven dat pas op de markt is gekomen genaamd "Xamiol".
Volgens de dermatoloog zou dit zalf goed zijn werk moeten doen om mijn schilfers en roodheid weg te halen en samen met de antibiotica zou mijn geïnfecteerde acne in mijn nek ook verdwijnen.
Ik kreeg ook een folder mee waarin uitgelegd werd wat Psoriasis nou precies is (ik wist het merendeels al wat het inhield maargoed).

Alleen heb ik nu nog geen duidelijke beeld waarom mijn haren flink difuus zijn uitgedund.
Zelf denk ik dat het door de schilfers komt.
Vooral op plaatsen waar vrij grote en dikke schilfers bevonden is het haar dunner.
Ik heb toen destijds die schilfers los lopen pulken met een tandenstoker en toen kwamen er altijd wel haren mee.
Waarschijnlijk krijgen mijn haren door de plakkaten schilfers niet voldoende zuurstof waardoor het haar zwakker wordt en sneller los laat.
Anders verkeren de haren kwa gezondheid wel in een goede situatie.
De uitgevallen haartjes zijn zwart van kleur en hebben aan het uiteinde een doorzichtig/wit bolletje (na het loskrabben van de schilfer die de bolletje overlapt).
Verder is er niemand kaal in mijn familie als ik kijk naar mijn omen van moederkant (van vaderkant heb ik geen omen).
Mannelijke inhammen hebben ze wel, tussen nw1 & nw2.
Ook mijn vader is niet kaal en mijn moeder ook niet.
Na een bloedtest van haaruitval waren alle punten waar ik op was getest goed.
De dokter trok meerdere malen aan stukken haar om mijn haarzakjes na te kijken en de haren zaten volgens haar sterk in de haarzakjes.

Dus ik weet eigenlijk niet 100% zeker, weet iemand misschien hoe ik dit kan testen?

Vandaag ben ik trouwens begonnen met mijn antibiotica kuur en Xamiol zalf (ik doe 5g per 2 dagen, je mag ook maar 100g per week).
Ik heb rustig met mijn vinger de zalf gedipt op mijn hoofdhuid.
Na een half uur zie je dat schilfers zichtbaar beginnen te worden die gehecht zijn aan de hoofdhuid.
Ik probeerde een los te pulken met een tandenstoker, maar die zat vast joh! niet normaal, ik trok meteen 7 haartjes mee (uiteindelijk was die schilfer wel los).

Kent iemand misschien een iets die de schilfers kan verzachten zodat ik die rustig kan los pulken.
Anders gaan er haren mee als de schilfer in zijn harde en klevende fase zit wanneer ik het los wil maken?

Ik ga morgen mijn haren uitwassen met Dermolin (is dit een goede keuze?).
Een nacht laten inwerken werd aanbevolen in de bijsluiter.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2009, 02:19   #18
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het is beter de schilfers los te weken met slaolie, olijfolie of amandelolie. Minstens enkele uren laten inwerken, dan komen de schilfers vanzelf los.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2009, 14:54   #19
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Het is beter de schilfers los te weken met slaolie, olijfolie of amandelolie. Minstens enkele uren laten inwerken, dan komen de schilfers vanzelf los.
Olijfolie is een drama om het eruit te krijgen, maar amandelolie is inderdaad erg fijn (gebruik ik nu ongeveer een maand).
Alleen ik weet niet of het slim is amandelolie samen met die Xamiol zalf te gebruiken.
Wat denk jij?
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2009, 16:06   #20
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem Bekijk bericht
Olijfolie is een drama om het eruit te krijgen, maar amandelolie is inderdaad erg fijn (gebruik ik nu ongeveer een maand).
Alleen ik weet niet of het slim is amandelolie samen met die Xamiol zalf te gebruiken.
Wat denk jij?
Hoe bedoel je? Je wast die amandelolie er weer uit, waarbij je dus ook zoveel mogelijk schilfers wegwast en de huid lekker schoon is. Daarna kun je er zalf op gaan smeren.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2009, 15:21   #21
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hoe bedoel je? Je wast die amandelolie er weer uit, waarbij je dus ook zoveel mogelijk schilfers wegwast en de huid lekker schoon is. Daarna kun je er zalf op gaan smeren.
Als ik mijn haren eerst met lauw/warm water nat maak en dan amandel olie ga aanbrengen en dan een uur laten intrekken, dan gaan ze er inderdaad makkelijk los.
Ofja, als je gebruik maakt van een tandenstoker, dan wel ja

Die Xamiol heb ik nu 2x aangebracht en ik moet zeggen dat mijn jeuk 75% is verminderd.
Ik moet van de dermatoloog minimaal 6 weken gebruiken voor zichtbaar effect, maar opzicht zie ik nu al zichtbare effect.
Ik volg wel precies de voorschriften, niet meer & niet minder!

Hopende dat Xamiol ook degelijke effect gaat bieden tegen schilfering & lichte roodheid tot er een oplossing zal zijn voor Psoriasis.

Hyperdrive hoe gaat jou accupunctuur behandeling eigenlijk?
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2009, 23:30   #22
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Vandaag ging ik weer mijn haar verkorten met tondeuse, maar toen ik met dat ding over mijn hoofdhuid ging kwam er schilfers/plakkaten los, echt niet normaal veel.
Vooral boven op mijn hoofdhuid, echt niet normaal veel, ik schrok heel erg en kwam toen pas eigenlijk echt achter hoe serieus en erg psoriasis wel niet is.
En dan in droge fase, dat spul is vettig als wat, maar wel erg hard, pas na het wassen met warm water werd het zachter en na het wassen met dermolin werd het oorsmeer.
Om die schilfers/plakkaten te verwijderen kosten het me echt anderhalf uur met tandenstoker en het kosten me ook heel wat haren die loslieten.
Dat deed me erg veel verdriet en op dat moment had ik het liefst dat ik sliep en nooit meer wakker werd in deze nachtmerrie.

Ik ga morgen al mijn haren weghalen met tondeuse, het boeit me niet meer.
Ookal heb acne/puisten op sommige gebieden achter in mijn hoofd.
Ik streef niet meer naar een gezonde volle bos haar, maar naar een gezonde hoofdhuid waarbij die schilfers niet met grote lagen terugkeren.
Mensen die AGA leiden, serieus, Psoriasis wil je niet hebben, zeker niet, want je beland echt in een hel.
Ook al leid ik niet aan AGA, dan is Psoriasis datgene wat mijn haar in een slechte conditie doet verkeren en laat uitvallen.

Ook ga ik morgen niet naar werk, bekijk het.

Hopende dat ze gauw iets vinden, want zo wil ik niet leven, ik zie mijn einde al nabij zo, serieus.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2009, 02:33   #23
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem Bekijk bericht
Vandaag ging ik weer mijn haar verkorten met tondeuse, maar toen ik met dat ding over mijn hoofdhuid ging kwam er schilfers/plakkaten los, echt niet normaal veel.
Vooral boven op mijn hoofdhuid, echt niet normaal veel, ik schrok heel erg en kwam toen pas eigenlijk echt achter hoe serieus en erg psoriasis wel niet is.
En dan in droge fase, dat spul is vettig als wat, maar wel erg hard, pas na het wassen met warm water werd het zachter en na het wassen met dermolin werd het oorsmeer.
Om die schilfers/plakkaten te verwijderen kosten het me echt anderhalf uur met tandenstoker en het kosten me ook heel wat haren die loslieten.
Dat deed me erg veel verdriet en op dat moment had ik het liefst dat ik sliep en nooit meer wakker werd in deze nachtmerrie.

Ik ga morgen al mijn haren weghalen met tondeuse, het boeit me niet meer.
Ookal heb acne/puisten op sommige gebieden achter in mijn hoofd.
Ik streef niet meer naar een gezonde volle bos haar, maar naar een gezonde hoofdhuid waarbij die schilfers niet met grote lagen terugkeren.
Mensen die AGA leiden, serieus, Psoriasis wil je niet hebben, zeker niet, want je beland echt in een hel.
Ook al leid ik niet aan AGA, dan is Psoriasis datgene wat mijn haar in een slechte conditie doet verkeren en laat uitvallen.

Ook ga ik morgen niet naar werk, bekijk het.

Hopende dat ze gauw iets vinden, want zo wil ik niet leven, ik zie mijn einde al nabij zo, serieus.
Sterkte en hopelijk kijk je er morgen weer wat positiever tegenaan!!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2009, 02:48   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem Bekijk bericht
Als ik mijn haren eerst met lauw/warm water nat maak en dan amandel olie ga aanbrengen en dan een uur laten intrekken, dan gaan ze er inderdaad makkelijk los.
Ofja, als je gebruik maakt van een tandenstoker, dan wel ja
Een uurtje is niet lang genoeg. Moet zo lang mogelijk, liefst een hele ochtend of hele avond. Daarna alles uitspoelen met shampoo en warm water.

Sterkte!



.

Laatst gewijzigd door Hanna; 24 juli 2009 om 03:41
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2009, 11:37   #25
hyperdrive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2009
Berichten: 16
Even een klein updatetje over mijn 'gedoe'.

Ik heb het acupunctuur 3 dagen geprobeerd, maar vond het moeilijk om zo weinig te eten.
Vooral omdat ik fanatiek aan het fitnessen ben, is het voor mij noodzakelijk om (veel) vis + melkproducten te eten.
Ik heb besloten om de acupunctuur even stop te zetten, en in de winter er fanatiek mee bezig te gaan. In de winter moet ik toch op een soort van dieet, dus dan komt het me beter uit.

Ik ben laatst nog bij de huisarts geweest en die vertelde dat het hoogstwaarschijnlijk geen SEB was. Ze denkt dat het "Pityriasis virsicolor" is, en voor mijn gevoel heeft ze wel gelijk. Als ik uren in de zon heb gelegen zijn de vlekken wit gekleurd. Als ik in de winter een vrij bleke huid heb, zijn het rode vlekken. Waarom ik haaruitval heb gehad weet ik niet. Ik heb wel jaren lang erg last van roos gehad. Echt dikke plakken. Ik denk dat dat veel invloed heeft gehad op mijn haargroei.

Wel heb ik nu op de 1 of andere manier het gevoel dat mijn haaruitval onder controle heb. Als ik gedoucht heb, en ik droog me af, vind ik meestal 1 tot 5 (soms niks) haren terug in m'n handdoek. Vroeger waren dit er minimaal 10. Als ik mijn haren kam vind ik meestal geen haren terug in m'n kam. Dat was vroeger wel anders. Ik heb nu weinig last van roos. Ook dat was vroeger wel anders. Hoe het komt? Ik denk omdat ik nu gezond leef + de juiste shampoo's heb gevonden. Ik douche me bijna dagelijks. De ene dag gebruik ik Resdan Medicinale Anti-Roos Shampoo, de andere dag gebruik ik Eucerin pH5 Shampoo. (je kunt de shampoo's gewoon in de winkel kopen). Ook slik ik nu vitamine & visolie capsules/pilletjes. Met name het shampoo heeft een goede werking op mn haaruitval voor mijn gevoel.
hyperdrive is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 22:07   #26
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
@ hyperdrive

En niet vergeten, ook volkoren eierkoek, dat zorgt voor een extra energie boost

Wel goed dat je de juiste middelen hebt gevonden, de een is er langer bezig als de ander om de juiste shampoo te vinden.

&

Hanna
Ambo

Hyperdrive

Bedankt voor jullie steun, erg lief van jullie :-)


Met mij gaat het trouwens goed nu.
Wanneer ik mijn reply terug lees van enkele dagen terug, schrik ik zelf.
Was ik echt zo erg over de rooie?
Nu ik mijn haren heb gemillimeterd is Xamiol aanbrengen 10x effectiever geworden en zon opname ook 10x beter.
I feel good, hopende dat ik de volgende keer wanneer mijn schilfering weer erg wordt positief reageren ipv me eigen in de grond te stampen met negativiteit
Er bestaat gewoon een verband tussen hoe ik voel/denk en de conditie van mijn hoofdhuid.
Ik denk zelfs als ik in 100% zelfvertrouwen en in een goede zin zou verkeren, dat ik zelfs mijn probleem zou kunnen herstellen.
Alleen heb ik geen access tot die eigenschappen, ofja nog niet, ik moet denk ik boeken enzo erover lezen.

Weet iemand misschien of schilfering erger wordt door walnoten / hazelnoten?
Want de afgelopen weken at ik elke ochtend een handje met walnoten en hazelnoten.
Jammer dat het nog niet bekend is of voeding een rol speelt bij schilfering
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 22:10   #27
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Iedereeen heeft wel eens de balen van zijn eigen problemen.

Maar probeer er niet in te blijven hangen, dat noemen ze namelijk een depressie...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 22:17   #28
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Iedereeen heeft wel eens de balen van zijn eigen problemen.

Maar probeer er niet in te blijven hangen, dat noemen ze namelijk een depressie...
Ik heb dat een keer eerder gehad, maar dat was 6 jaar geleden om een relatie wat stuk ging.
Was zelf even helemaal vergeten hoe ik ermee moest omgaan op zo een moment.
Maar nu gaat het goed, ik kan weer een boek lezen en begrijpen wat ik heb gelezen.
Dat zou ik die dag zeker niet hebben gekunt, echt niet
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2009, 22:39   #29
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Update: ik moet morgen terug naar de dermatoloog.
Ik denk dat hij gaat kijken hoe mijn hoofdhuid eraan toe is.
Nu ik Xamiol 2½ week gebruik zie ik positieve effecten op mijn hoofdhuid.
De schilfering is verminderd en de jeuk is zo goed als weg.
Ook de roodheid is sterk verminderd, maar de echte resultaten zal ik pas na 4 weken zien.

Ik zit ook veel onder de zon en dat heeft ook echt een genezend werking.
De zon valt direct op mijn hoofdhuid, omdat ik mijn haren gemillimeterd heb.

Ben benieuwd wat de dermatoloog morgen gaat zeggen
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2009, 23:38   #30
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Update: ik was dus vandaag weer naar de dermatoloog.
Hij keek even achter in mijn hoofd naar die geïnfecteerde acne gedeelte.
Hij vond het kleiner zijn geworden en dat ik gewoon door moest gaan met die antibiotica (heb nog 40 pillen).
Ook moest ik de laatste 10 pillen van antibiotika afbouwen, dus 1 dag wel en 1 dag niet.
Verder had hij amper mijn hoofdhuid nagekeken hoe het ermee ging, ik maakte het hem duidelijk met woorden
Ik dacht echt van: ja leuk dat je er vertrouwen in hebt, hij zal wel denken het is toch chronisch.
Met mijn hoofdhuid gaat het goed, die ziet vollop zon en voelt lekker soepel aan.
Ook haaruitval is drastisch afgenomen.
Eerst vond ik boven de 15 haren op mijn kussen, vanochtend maar 2.
Ook bij het wassen (ik was altijd boven wasbak zodat ik overzicht heb) vallen er hooguit 10 / 20.

Ik vroeg aan de dermatoloog nog een keer of psoriasis de reden was van mijn haar uitdunning.
Hij zei dat komt omdat je veel testosteron in je lichaam hebt (hoewel uit test bleek dat die gehalte goed was dus gemiddeld).
Hij zei als je haargroei op je arm hebt, borsthaar, been haar & baardgroei is het vaak zo dat haar op je hoofd minder is.
Ik zei van: ja, maar ik heb geen erfelijke achtergrond van haaruitval, dan hoor ik toch niet gevoelig te zijn voor testosteron?
Hij zei: het hoeft niet altijd erfelijk te zijn.
Ik dacht:

Hij zei: je kan finasteride proberen als je wilt.
Ik zei: nee dank je.
Hij zei: nee, doen we niet he.
Ik dacht: %@#$% ! en keek hem zo aan

Weetje waar ik niet tegen kan, onduidelijkheid.
De dokter zegt er is niks mis met je haarzakjes ik denk dat het aan jou psoriasis ligt.
En de dermatoloog zegt weer iets anders.
Hij had het niet eens over AGA ofzo, hij sprak telkens over testosteron.

Ik plaats binnekort wel foto's zodat jullie mee kunnen beslissen
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Seborroïsch eczeem Tiuri AGA - Algemeen 1580 26 juli 2020 02:11
lichte seborroisch eczeem justin22 AGA - Algemeen 4 26 mei 2009 15:12
Azijn deppen tegen (seborroïsch) eczeem, droogheid, schimmelinfecties en puistjes theo sluis Overige (haar)discussies - Algemeen 9 28 januari 2008 15:51
Eczeem en Haaruitval ... snoeteke Haarproblemen bij vrouwen 7 23 augustus 2006 21:54
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.