Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 10 juli 2010, 07:53   #1
goalz1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 4
Haar geleidelijk aan donkerder maken

Hé,

ik ben een jongen en heb vroeger altijd heel erg blond haar gehad. Zachtjes aan is dat haar vanzelf wat donkerder geworden. Ben nu 16 en heb donkerblond haar. Maar ik heb het liever wat donkerder aangezien ik dat zelf mooier vind. Nou lijkt verven mij geen optie aangezien je al gauw als homo wordt aangezien (mensen weten toch wel dat ik niet zo'n donker haar heb) maar is er geen manier om het geleidelijk aan donkerder te maken, zodat het lijkt alsof het vanzelf gaat?

Alvast bedankt!
goalz1 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2010, 09:52   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja hoor, dat is zeker mogelijk. Je kiest gewoon eerst een kleurshampoo die ietsje donkerder is dan je eigen haarkleur en koopt daarna b.v. om het half jaar een tint donkerder.
Deze milde kleurshampoo is na ca. 8 shampoobeurten vervaagd en moet dan herhaald worden, maar geeft een zeer natuurlijk resultaat:
http://www.guhl.nl/nederlands/produc...eurnuances.asp
Dus, hoe minder je je haren met shampoo wast, des te langer blijft de kleur er in. Het haar uitspoelen met water zonder shampoo, kan wel vaak.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2010, 14:22   #3
goalz1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 4
Maar dan zien anderen het eigenlijk toch meteen heel goed als ik het gewassen heb? Het moet zo zijn dat het eigenlijk steeds donkerder wordt net zoals ik vroeger lichtblond haar had en nu donkerblond..
goalz1 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2010, 14:28   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je mag je haren best wassen en ook wel met shampoo. Als dan na b.v. 8 shampoobeurten de kleur begint te vervagen, moet je eventjes opnieuw zo'n kleuring doen, duurt alles bij elkaar een kwartiertje tot maximaal een half uur.

Het voordeel van deze soort kleuring is, dat je geen lelijke uitgroei bij de haarwortels krijgt zoals met echte haarverf (die trouwens ook nog erg agressief is voor hoofdhuid en haren).
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2010, 22:56   #5
goalz1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 4
Ik bedoelde eigenlijk na de wasbeurt met de kleurshampoo. Is het verschil dan in één keer duidelijk te merken?

En daarna met andere shampoo wassen neem ik aan, niet met die kleurshampoo?
goalz1 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2010, 12:17   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Inderdaad, "kleurshampoo" is geen gewone shampoo en het resultaat is na de behandeling meteen zichtbaar. Hoe langer je het spul hebt laten inwerken, des te meer resultaat, wat betekent dat je het de eerste keer beter slechts 10 minuten kunt laten inwerken, dan uitspoelen, drogen en kijken of de kleur je bevalt. Vind je het dan niet goed genoeg, doe je 2 weken later een volgende kleurbeurt met een inwerktijd van 20 minuten; het maximum is 30 minuten.
De overige dagen gebruik je gewone shampoo om je haren te wassen, maar doe dat niet zo vaak, want dan is de kleuring eerder er uit gewassen en bovendien is het veelvuldig met shampoo wassen, niet gezond voor hoofdhuid en haren.
Bewaar de lege flesjes van de kleurshampoo, zodat je de nieuwe flesjes voor de helft kunt overgieten in de oude flesjes; bij een kortharig (mannen)kapsel heb je namelijk aan een halve verpakking meer dan genoeg.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2010, 14:34   #7
goalz1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 4
Hm dat was een beetje het probleem, je ziet dan meteen dat ik mijn haarkleur opzettelijk veranderd heb en dat wordt nogal gauw als homo gezien... Is er geen manier om het donkerder te maken, maar waarbij je niet meteen ziet dat ik het van de ene op de andere dag veranderd heb?
goalz1 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2010, 14:50   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nee, je ziet er niets of nauwelijks iets van als je nu een tint kiest die ietsjepietsje donkerder is dan je eigen haar en dat spul slechts b.v. 10 minuten laat inwerken.
Als je donkerblond haar hebt, kies je b.v. de kleur lichtbruin.
Misschien word je dan zelfs kwaad en zegt: die kleurshampoo werkt niet!
Maar dan laat je dezelfde kleur de volgende keer 20 minuten inwerken.

Anderzijds, als je vindt dat de kleur te donker is geworden, kun je die er weer uitspoelen met een aantal (gewone) shampoobeurten waarbij je die shampoo zo lang mogelijk laat inwerken. Dat is het voordeel van kleurshampoo, integenstelling tot echte haarverf, want die krijg je er niet meer uit.

Overigens, in de zomer verbleekt ieders haar door de zon, dus wat dat betreft, kun je het kleuren beter uitstellen tot de herfst.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 11 juli 2010 om 19:12
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2010, 19:42   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Nee, je ziet er niets of nauwelijks iets van als je nu een tint kiest die ietsjepietsje donkerder is dan je eigen haar en dat spul slechts b.v. 10 minuten laat inwerken.
Als je donkerblond haar hebt, kies je b.v. de kleur lichtbruin.
Misschien word je dan zelfs kwaad en zegt: die kleurshampoo werkt niet!
Maar dan laat je dezelfde kleur de volgende keer 20 minuten inwerken.

Anderzijds, als je vindt dat de kleur te donker is geworden, kun je die er weer uitspoelen met een aantal (gewone) shampoobeurten waarbij je die shampoo zo lang mogelijk laat inwerken. Dat is het voordeel van kleurshampoo, integenstelling tot echte haarverf, want die krijg je er niet meer uit.

Overigens, in de zomer verbleekt ieders haar door de zon, dus wat dat betreft, kun je het kleuren beter uitstellen tot de herfst.
Heel zinnig advies, Hanna, met een beetje handigheid kan Goalz1 zelf bepalen hoe snel hij donkerder wil worden ... kan ie net doen of het gewoon een natuurlijk proces is en niet een soort homoneiging van zijn kant

Maaruh, die kleurshampoo, geeft dat je haren geen oranje kleur na een paar wasbeurten?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2010, 23:29   #10
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht

Maaruh, die kleurshampoo, geeft dat je haren geen oranje kleur na een paar wasbeurten?
Nou, na de uitslag van vanavond hoef je daar niet meer bang voor te zijn ....
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2010, 23:52   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Maaruh, die kleurshampoo, geeft dat je haren geen oranje kleur na een paar wasbeurten?
Dat is bij mijn donkere bioharen noch pruikenharen ooit gebeurd met Guhl Ultra Mild, maar ik kan natuurlijk niet garanderen dat 't bij lichtere haarkleuren en andere "verf"-tinten niet zou kunnen gebeuren.
Mocht dat wel gebeuren, dan kun je de ongewenste kleur er met shampoo tamelijk snel uitwassen en bij een eventueel volgend experiment een andere tint kiezen.
Let wel op dat ik schrijf over Guhl Ultra Mild en niet die andere varianten die er direct met een beetje shampoo na een dag of avond(feestje) of een week weer helemaal uitgespoeld kunnen worden.

O ja, en doe een kleuring altijd boven een wastafel, niet onder de douche, want anders krijg je de hele douche vol met spetters.
En leg handdoeken, badkleedjes e.d. aan de kant, want als de kleurstof op textiel komt, krijg je het er (gek genoeg) nooit meer uit.
Smeer ook maar een beetje vettigheid (vaseline ofzo) langs de haarlijn op de huid en op de rand van de oren, om de vlekken op de huid er later makkelijk af te kunnen vegen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 12 juli 2010 om 11:51
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2010, 15:41   #12
Anoniem87
Banned user
 
Anoniem87's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2009
Berichten: 277
Hoe goed zijn die kleurenshampoo's?

Ik heb donkerbruin haar en als ik er water en gel in doet is het donkerder. Ik zou graag zwart haar willen. Kun je dit resultaat ook bereiken met kleurshampoo's

Ik heb een keertje mijn haar zwart geverfd met peroxide stof maar dat is schadelijk.
Anoniem87 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2010, 15:49   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Haren kleuren met kleurshampoo of permanente haarverf, is nooit gezond, maar kleurshampoo is minder schadelijk en uitwasbaar.
Guhl Ultramilde Kleurshampoo is na ca. 8 shampoobeurten vervaagd.
Van donkerbruin naar zwart is simpel, 10 minuten inwerktijd is misschien al genoeg.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2010, 19:46   #14
Anoniem87
Banned user
 
Anoniem87's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2009
Berichten: 277
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Haren kleuren met kleurshampoo of permanente haarverf, is nooit gezond, maar kleurshampoo is minder schadelijk en uitwasbaar.
Guhl Ultramilde Kleurshampoo is na ca. 8 shampoobeurten vervaagd.
Van donkerbruin naar zwart is simpel, 10 minuten inwerktijd is misschien al genoeg.
Welk product kun je mij aanraden Hanna? Ik heb dit nog nooit geprobeerd.

Hoezo is dit schadelijk zit er in deze shampoo's ook waterstofperoxide?
Anoniem87 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2010, 14:11   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem87 Bekijk bericht
Welk product kun je mij aanraden Hanna? Ik heb dit nog nooit geprobeerd.

Hoezo is dit schadelijk zit er in deze shampoo's ook waterstofperoxide?
Ja, je hebt waterstofperoxide of ammonia nodig, maar ammonia stinkt.
Het woord "kleurshampoo" is bedrieglijk, want 't is geen shampoo.
Guhl Ultramilde Kleurshampoo bevalt mij al jarenlang prima, zowel voor mijn bioharen als pruikenharen. Just For Men is dacht ik een soortgelijk produkt.
Het is geen permanente verf, dus een echte blunder kun je er niet mee maken; een eventueel foute kleur is na 6-8 shampoobeurten al vervaagd.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Latisse/lumigan - Het nieuwe haargroeimiddel? wboy Overige behandelingen 32 20 februari 2010 13:02
Haarwerken Stappenplan Webmaster Haarwerken 0 11 oktober 2009 15:41
Moet ik me zorgen maken? Anoniempje045 AGA - Algemeen 8 30 januari 2008 13:16
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Mijn verhaal: ben 18-jarige jongen! devries Haarwerken 12 12 februari 2006 23:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.