Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 april 2012, 14:26   #1
Passiebloem
HaarWeb lid
 
Passiebloem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2010
Berichten: 11
Gespleten haarpuntjes

Hoi iedereen,

Hoe kan ik gespleten haarpuntjes voorkomen. Want daar heb ik veel last van ook al knip ik ze weg lijken ze gewoon weer te splijten.
Word er gek van.
Met welke shampoo of zo iets kan ik mijn haar wassen.
Of wat moet ik veel van eten om dat te voorkomen.
Heeft iemand advies of tips?

Graag hoor ik het want ben echt ten einde raad.

Liefs
Passiebloem
Passiebloem is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2012, 11:10   #2
Passiebloem
HaarWeb lid
 
Passiebloem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2010
Berichten: 11
Heeft niemand tips voor mij of antwoord op mijn vragen?
Passiebloem is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2012, 14:14   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het gebruik van een goede conditioner zou moeten helpen..Daarnaast kun je proberen extra 'voeding' te krijgen in je haarpunten met bijvoorbeeld kokosolie..

Overigens zit je op een haarforum waar veel mensen last hebben van (ernstige) haaruitval. Praten over 'ten einde raad' bij gespleten haarpunten valt niet perse goed.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2012, 22:15   #4
Passiebloem
HaarWeb lid
 
Passiebloem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2010
Berichten: 11
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Ik heb er zelf geen ervaring mee,

Overigens zit je op een haarforum waar veel mensen last hebben van (ernstige) haaruitval. Praten over 'ten einde raad' bij gespleten haarpunten valt niet perse goed.
Ik zou dan de bovenstaande conclusie dan voor je houden als je toch geen ervaring mee hebt.
Je weet niet eens hoe frustrerend het is. En dan komt er nog meer dingen bij kijken. Jij kan je blijkbaar echt niet inleven. Pas als jij ervaring mee hebt dat je haren altijd splijten enz ook al doe je er voor jouw gevoel alles aan. Dus kapot gaat en dan komt erbij dat ik ook nog een andere probleem bij hebt.
Maar ja ik stel me aan toch? is jouw conclusie? Ik zou gewoon even je nonsens opmerkingen voor je houden.
Je snap er geen moer van hoe het voor anderen, (andere haar problemen kan zijn)
Dat is me duidelijk!

Laat iedereen die moeite hebben met mijn gevoel ten einde raad zijn met mijn haar maar mijn een bericht schrijven.
Het slaat echt nergens op dat jij dingen vergelijkt. Zonder zelf ervaring te hebben.
Trouwens ieder gevoel mag er naar mijn mening zijn.

nog wel bedank voor je moeite om iets te schrijven.
Passiebloem
Passiebloem is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2012, 22:42   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
OK. Een roosje voor jou, rare passiebloem.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2012, 23:14   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik begrijp dat het heel vervelend is wanneer er 22 uur na het plaatsen van een vraag nog steeds geen reacties zijn, Passiebloem. Maar ik begrijp dan niet zo goed waarom je, wanneer dan dZinee toch reageert met mogelijke tips, dat jij dan alleen maar reageert op zijn zijdelings gemaakt opmerking.

dZinee trekt helemaal geen conclusie, hij merkt alleen maar iets op. Een soort feedback waar je volgens mij je voordeel mee zou kunnen doen.

Voor mij is een probleem een probleem als iemand het als een probleem ervaart. Zelfs als ik het probleem helemaal geen probleem zou vinden, of helemaal geen groot probleem. Ik besef dat, dZinee bij mijn weten ook, maar niet iedereen denkt zo.

We zien dat op het forum wel eens met jongens die merken dat ze een volwassen haarlijn beginnen te krijgen. Prachtige bossen haar, inhammen die amper die naam waardig zijn, voor een kalende medemens tonen zij plaatjes om stinkend jaloers op te worden. Komt zo'n jongen binnen met een wanhopig verhaal over al de problemen die hij ermee ervaart, dan kan hij op maar weinig bijval en goede tips rekenen. Komt hij binnen met 'ik besef dat mijn probleem vergeleken met die van anderen hier misschien niet zo erg lijkt, maar ik heb het er echt moeilijk mee', dan komen de reacties veel sneller los.

Dan je probleem. Je zou supplementen kunnen proberen met kerateen, zink, selenium en andere zaken die je haren sterker kunnen maken. Je moet dan wel beseffen dat het een zaak van lange adem wordt. Als je haarlengte nu gemiddeld 15 centimeter is, dan gaat er zeker een jaar overheen voor het sterkere haar is aangegroeid tot waar het op dit moment splijt. 1 tot 1,5 cm per maand.

Verder kun je eens te raden gaan bij mensen met verstand van zaken over shampoo's, conditioners, verzorgende oliën, haarmaskers. Ook het soort borstel dat je gebruikt kan belangrijk zijn. En je slaapgewoonten. Met heel lang haar moet je echt rekening houden bij het slapen. Wel/niet opbinden, wel/niet afdekken, materiaal van je kussensloop, niet met nat haar naar bed. En met verzorgingsgewoonten ... föhnen, stijlen. Zon is ook slecht, chloorwater ook.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2012, 17:53   #7
Passiebloem
HaarWeb lid
 
Passiebloem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2010
Berichten: 11
Hoi,

Hoe moet ik iemands reactie serieus nemen, als die persoon door zo'n laatste opmerking in zijn eerste bericht te zetten mij dus schijnbaar helemaal niet serieus neemt.
Dan kan die wel een tip geven, maar kom dan niet bepaald over he.
En hij vind blijkbaar dat ik mij aanstel (zo komt het over)
Er zijn altijd wel ergere problemen. Mensen die kanker hebben die hoor je ook niet zeuren dat hun haar uitvalt bv die vechten immers voor hun leven.

Maar bedankt voor tips.
Ik ga wel langs de kapper of drogisterij

Groet, van een idd rare Passiebloem
Passiebloem is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2012, 22:33   #8
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Gespleten haarpunten kunnen alleen maar door een kapper met een schaar worden weggeknipt, er bestaat geen shampoo of ander huismiddeltje tegen. Wel kun je haarsplijten voorkomen of verminderen door het gebruik van de juiste kammen en borstels en het minderen van het gebruik van stijl en krultangen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2012, 21:26   #9
sileail
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2012
Berichten: 1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Passiebloem Bekijk bericht
Hoi iedereen,

Hoe kan ik gespleten haarpuntjes voorkomen. Want daar heb ik veel last van ook al knip ik ze weg lijken ze gewoon weer te splijten.
Word er gek van.
Met welke shampoo of zo iets kan ik mijn haar wassen.
Of wat moet ik veel van eten om dat te voorkomen.
Heeft iemand advies of tips?

Graag hoor ik het want ben echt ten einde raad.

Liefs
Passiebloem
Hi passiebloem! ii heb precies tzelde probleem.. ik heb mijn lang haar een maand geleden moeten 3 cm moeten knijpen ivm gespleten punten en daarna nogmaals want die waren nog niet weg =( ik had ze best lang.
Ik heb best dun haar dus ik denk dat t daardoor komt. Ma ik heb wat tips gezien op youtube en daar ben ik mee bezig want ik wil lang gezond haar hebben en natuurlijk met meer volume..
Een van de tips is nooit slapen met je haar los want het vrijven met de kussen kunt je haarplist oorzaken. Olijfolie (virgen) voordat je je gaat douchen een uur of twee laten intreken en wassen met law water naar de koude kant. Nooit te haar kamen als ie nat zijn, want die zijn ze op zijn gevoelste en kunnen ze afbreken. Slaap altijd of met een france braid of met een pony tail hoe hoger hoe beter.
Als je haren droog zijn gebruik iets van olie.. of iets nu marocaanse olie of cocos olie maar iets licht. Was je haar niet zo vaak een x per 3 a 4 dagen want je natuurlijker scalp olies kunnen niet naar je puntjes terecht om ze te herstelen. Gebruik noooiiiiitttttt shampoo op je hele haar. Alleen bij je hoofdhuid want daar wordt het meeste vet en conditioner in de punten.
Haar maskers zijn ook erg goed voorje haar. Het maakt niet zoveel uit uit wat voor shampoo je gebruik ma wel haarmaskers, want die zorgen ervoor dat je haar niet uitdroog en je minder splitsends hebt. Als je je haar langer wilt laten grooien zols mij geval dan heb ik ook andere goede tips voor je. Tot zover wens ik je veel succes en als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.
sileail is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.