Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Camouflage

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 augustus 2012, 23:55   #1
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Couvre i.c.m. Toppik

Ik gebruik met tevredenheid al enige tijd Toppik voor mijn kruin. Zelfs bij aanraking met water blijft het redelijk zitten, maar niet eeuwig natuurlijk. Ik zoek daarom iets dat ik bij het zwemmen additioneel kan gebruiken. Ik heb gelezen dat Couvre watervast is. Is dit middel goed te combineren met Toppik en belangrijker nog, oogt het natuurlijk en is het ook echt redelijk watervast (ook bij zwembadwater - chloor dus)?

Bedankt!
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2012, 01:09   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ik betwijfel of er een middel bestaat dat bestendig is tegen chloor..Het is toch een vrij agressief (schoonmaak) middel.

Je zult dan eerder aan permanente dingen moeten denken, zoals tattoo puntjes o.i.d.... maar dat is zeker niet hetzelfde effect als toppik teweeg kan brengen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2012, 10:49   #3
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Ja, daar was ik ook al bang voor inderdaad. Maar misschien is het algemeen gezien wel een beter middel tegen water dan Toppik alleen. Alleen is het wel plamuur in optima forma ... Dat vind ik dan wel minder. Het zou dan enkel en alleen voor het zwemmen zijn.

Medische pigmentatie heb ik al eens over nagedacht, maar de ellende die je krijgt als de kleur niet goed lukt ofzo ... Ik heb er genoeg over gelezen.
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2012, 11:21   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
mmm ja. Ben ook benieuwd. Als je iets goeds bedenkt hoor ik het graag
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2012, 16:50   #5
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
mmm ja. Ben ook benieuwd. Als je iets goeds bedenkt hoor ik het graag
Zit te denken om een tube te bestellen voor testdoeleinden. Ik zou het in ieder geval nooit dagelijks gebruiken. Als ik zover ben, dan laat ik wel weten in hoeverre het heeft geholpen.

Zelfde geldt als ik een andere (goede) oplossing heb gevonden.
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2012, 23:23   #6
jokeadema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2012
Locatie: heerenveen
Berichten: 22
couvre i.c.m. topic

ik begrijp niet precies wat je bedoelt bedoel je met topic een soort lijm?
zo ja dan kun je eens gosht bond proberen ze zeggen dat je daar mee kunt zwemmen niet te vaak natuurlijk

ik zwem niet dus ja ik weet het niet of het kan

ik heb mijn haarwerk op mijn hoofd gelijmd bevalt mij prima

maar je kunt altijd info vragen over gosht bond lijm

hoop je wat geholpen te hebben
jokeadema is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2012, 09:07   #7
lab
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2011
Berichten: 14
Couvre is geschikt om mee te zwemmen. Ik ken geen product dat watervaster is. Dus zeker het proberen waard. Chloor is inderdaad redelijk agressief. Het zal er niet meteen uitspoelen hoor, maar de houdbaarheid is minder.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen als je het gaat proberen.
lab is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2012, 12:01   #8
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
@jokeadema: ik denk dat je refereert naar een haarwerk. Dat is niet het geval, Toppik en Couvre zijn haarverdikkers. Oftewel, die kun je topisch aanbrengen op de delen waar het kalend is. Voorwaarde is dat je wel wat haar moet hebben. Toppik zijn keratinevezels, die gaan om je haar zitten waardoor je een vollere structuur creeert. Mooi spul, maar beperkt waterbestendig.

@lab: ik heb inmiddels een tube besteld, binnenkort ga ik het testen.
Ben benieuwd!
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2012, 21:35   #9
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Couvre getest!

Laatst heb ik Couvre gekocht speciaal voor situaties zoals zwemmen.
Aanvankelijk was ik wat sceptisch over de camouflagemogelijkheden van dit product, maar ik moet zeggen dat het werkt. Persoonlijk vind ik het alleen geen fijne manier van aanbrengen, Toppik heeft zeker mijn voorkeur.

Hoe dan ook, voor het zwemmen is het een prima middel! Ik heb vrij intensief in zee gezwommen, me absoluut niet ingehouden en het bleef er gewoon op zitten. Het zwembad (chloor) moet ik nog testen, dat zal wel minder watervast zijn denk ik. Maar voor de strandgangers onder ons, prima te doen als je in zee gaat zwemmen!
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2012, 22:33   #10
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Wow okey, super. Bedankt voor de update.
Kun je misschien wat meer vertellen over het aanbrengen? Op internet staat alleen 'dat het werkt' maar niet hoe etc. Is het een creme die je op je huid smeert? Is het gewoon dat je huid bruin word waardoor je haar voller lijkt? Of moet het aan huidig haar hechten?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2012, 19:00   #11
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Wow okey, super. Bedankt voor de update.
Kun je misschien wat meer vertellen over het aanbrengen? Op internet staat alleen 'dat het werkt' maar niet hoe etc. Is het een creme die je op je huid smeert? Is het gewoon dat je huid bruin word waardoor je haar voller lijkt? Of moet het aan huidig haar hechten?
Het is ook geen wondermiddel natuurlijk, op een gegeven moment zal het ongetwijfeld vervagen, maar het is veel watervaster dan Toppik.

Het middel is niet meer en niet minder dan huidplamuur. A la foundation dus, het geeft een kleurtje aan je hoofdhuid. Je neemt een kleur die overeenkomt met je haarkleur en masseert/wrijft de dikke creme op je hoofdhuid (niet je haar dus). Zodra de kalende plek genoeg is gecamoufleert, dan kam je je haren er overheen. Mijn vriendin vond het er verder natuurlijk uitzien, niet gek ofzo. Het werkt prima dus, maar Toppik maakt je haar wel voller.

Ik heb trouwens eerst even geoefend op mijn hand met het smeren van Couvre, dan heb je gelijk een idee hoe het dekt. Ik had er ook zo'n sponsje bij om het aan te brengen, maar die vond ik vrij slecht werken. Ik heb het dus met mijn vingertoppen ingemasseerd.
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2012, 20:08   #12
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Tjah als je genoeg toppik aanbrengt gaat het ook op je hoofdhuid zitten waardoor deze verkleurt..maar dat ziet er dus verschrikkelijk uit in fel (zon)licht. Couvre moet dit effect dus ook hebben, dus werkt dan alleen effectief bij hele lichte uitdunning waar je nog niet goed doorheen kunt kijken..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2012, 20:37   #13
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Tjah als je genoeg toppik aanbrengt gaat het ook op je hoofdhuid zitten waardoor deze verkleurt..maar dat ziet er dus verschrikkelijk uit in fel (zon)licht. Couvre moet dit effect dus ook hebben, dus werkt dan alleen effectief bij hele lichte uitdunning waar je nog niet goed doorheen kunt kijken..
Toch niet helemaal, want Toppik zijn vezels, heel ander spul dus. En met andere eigenschappen. Ik bedoel, als je zelfbruinende creme smeert, dan verkleurt dat toch ook niet? Ik zou het persoonlijk niet voor Toppik vervangen, maar voor zwemmen kan het best handig zijn. Verder zou ik het niet voor kaalheid bij de haargrens en iets hoger gebruiken, enkel voor de kruin. Anders ziet het er typisch uit lijkt me ... Je moet sowieso wel wat haar hebben, want bij weinig haar werkt het niet denk ik.

Laatst gewijzigd door sonico; 27 augustus 2012 om 20:39
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2012, 16:38   #14
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Hier toch behoorlijke haarverlies én couvré

__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2012, 21:29   #15
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Het blijft een commerciele weergave, maar dit is wel zo ongeveer de minimale hoeveelheid haar dat vereist is, schat ik zo in. Ik kan me niet voorstellen dat er bij nog minder haar sprake is van een natuurlijke dekking ...
sonico is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.