Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 februari 2014, 17:11   #1
Dvd85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2013
Berichten: 31
Na goed resultaat, terug richting af. Een shedding? Help?

Beste vrienden,

Sinds augustus 2013 (6,5 maand nu) gebruik ik finasteride, minoxidil en was ik mijn haar met de welbekende Revita shampoo. De reden hiervoor was dat ik kaal begon te worden en mij hier toch wel erg aan stoorde. Vooral 1 inham en ook wel over mijn gehele hoofd werd het ietsjes minder. De stoere woorden van 'ik millimeter het wel als ik kaal word' gingen niet meer op.

De eerste maanden (augustus, september) waren een hel. Alles begon uit te vallen en ik werd kaler dan ooit geweest. De maanden daarna zag ik korte haartjes terugkomen en zo begin November werd ik gek van geluk. Mijn haar was weer alsof ik nooit kaal geweest was. Ik vond de producten geweldig en was blij.

Vanaf begin januari dit jaar zie ik dat ik weer meer haar begin te verliezen en het haar wordt dunner en slap. De inham die voor het gebruik van de producten kaal werd, begint weer te ontstaan en over het geheel wordt het nu weer minder.

Ik heb niks aan mijn 'regime' veranderd. Heeft iemand een idee hoe dit komt? Of heeft iemand hier de zelfde ervaring? Is het een shedding of is het normaal dat er periodes van veel en zichtbaar haarverlies? Of hebben de producten maar gewoon een tijdelijke werking gehad?

Ik zal jullie op de hoogte houden en hoor graag reacties..

Groet
__________________
Finasteride 1,25
Minox 5 %
Revita Shampoo
Vitamine pillen
Dvd85 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2014, 17:33   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hallo en welkom op het forum,

ben je hiervoor ook al hier geweest?

Je bent wel meteen full-on gegaan, revita, minox en finasteride.
Opzich de perfecte combinatie, maar als je alles in 1x start kan ik me voorstellen dat dit wel impact heeft op je haar (en lichaam).

Alleen de mate die jij hier beschrijft is toch zelfzaam..Hergroei in een paar maanden is al vrijwel onmogelijk.. maar met jouw regime kan ik me er nog wel iets van voorstellen.

Sommige mensen hebben ook last van seizoends-gebonden haaruitval; dus wellicht speelt dat bij jou ook. Alle producten die je beschrijft zouden gewoon lange tijd effectief moeten blijven; dus dat lijkt me niet de issue. Kan wel zijn dat je lichaam in het begin moet wennen en zich nu heeft 'gebalanceerd'.

Je kunt ook denken aan andere veranderingen in je leven.. Meer stress? Slecht eten? Weinig slaap? Verkeerde douche-gewoontes ontwikkeld? Ik noem maar wat random dingen..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2014, 12:29   #3
Dvd85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2013
Berichten: 31
Beste Dzinee,

Om te beginnen hartelijk dank voor je reactie, waardeer ik enorm. Ik ben inderdaad nieuw hier en dit was mijn eerste bericht.

Het klopt dat ik er in 1 keer vol voor ben gegaan, ik dacht alles of niets. Dus zowel finasteride, minoxidil als de revita shampoo. Ik hoor vaak dat mijn haar bizar snel groeit dus dat kan een reden zijn dat dingen wat sneller gaan dan gemiddeld.

De hergroei vond bijzonder snel plaats dus ik was erg optimistisch en blij, vandaar ook mijn bezorgdheid nu omdat het weer uitvalt en zichtbaar wordt bij mijn inham. Ik ben bang dat het zich verder uitbereid.

Wat bedoel je met dat mijn lichaam zich nu heeft gebalanceerd? En wat zijn slechte douche gewoontes?

Tijdens het (gelijktijdig) gebruik van de 3 producten is eigenlijk elk deel van mijn hoofd(haar) uitgevallen en weer teruggekomen op het midden van mijn haarlijn na. Eigenlijk was alleen de linker inham al goed kaal toen ik begon met het gebruik van de producten en is dat samen met het midden, de enige plek waar het niet eerst is uitgevallen en terug gegroeid. Kan dit de reden zijn dat het midden(voorkant) en die inham NU weer uitvallen, zodat ook daar (sterker)haar terugkomt?

Hoop wat van je te horen..

Groet
__________________
Finasteride 1,25
Minox 5 %
Revita Shampoo
Vitamine pillen
Dvd85 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2014, 12:34   #4
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Je leest wel vaker op fora dat mensen soms last hebben van meerdere sheddings. Sterker zelfs, sommigen die prima resultaten bereiken, hebben soms nog 1 of meerdere keren per jaar een beperkte shedding. Dit valt te verklaren doordat finasteride de groeifases synchroniseert zeg maar: de meeste tijd lijk je gewoon veel meer haar te hebben doordat 'alle' haren zich tegelijkertijd in de groeifase bevinden, maar wanneer ze 'allemaal' in de telogene fase gaan, ervaar je een shedding.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie

Laatst gewijzigd door Hairpilot; 12 februari 2014 om 15:10
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2014, 13:22   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Met lichaam balanceren bedoel ik dat je lichaam altijd een balans zoekt (alles in de wereld doet dat...).

Als jij dus opeen finasteride neemt zullen bepaalde hormoon niveau's dalen. Je lichaam gaat hier wellicht op reageren door meer van dit hormoon aan te maken (dit is speculatief).
Dit is bijvoorbeeld ook de reden waarom je bij een drugsverslaving steeds meer nodig hebt...Maar nogmaals, speculatief, weet niet hoe dit vertaald naar fina etc.

Slechte douchegewoontes..tjah te warm water, te ruw afdrogen, je nagels gebruiken, dat soort dingen.

Midden voorkant is overigens erg vreemd? Bedoel je hoefijzer vorm, dus een paar cm achter je haarlijn?

Shedding is iets wat lastig blijft..sommige mensen hebben er helemaal geen last van, sommige heel veel. Bij sommige komt het inderdaad veel sterker terug.

@hairpilot> heb je daar een bron voor? heb ik nog nooit gehoord.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2014, 15:22   #6
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
But of course

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11069460

Citaat:
In this study, treatment with finasteride 1 mg day(-1) for 48 weeks increased both total and anagen hair counts, and improved the anagen to telogen ratio.
Naast de groei van nieuwe haren, gaat finasteride dus ook de verhouding tussen haren in de anagene en telogene fase aanpakken. Vanaf moment X meer haren in de anagene fase -> dus op moment Y zullen meer haren in EEN KEER in de telogene fase komen.

http://www.jle.com/en/revues/medecin.../FE/article.md

Citaat:
Because these beneficial changes in the hair growth cycle are dependent on when therapy with finasteride is initiated and occur rapidly, the affected hairs are driven to cycle in a synchronous manner. If these hairs have somewhat similar anagen phase durations, they would enter telogen phase as the anagen (and catagen) phase ended, followed by subsequent shedding, in a partially synchronized fashion.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2014, 15:28   #7
Dvd85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2013
Berichten: 31
@ dZinee, hartelijk dank voor je snelle reactie weer, erg fijn! Inderdaad echt alleen de voorkant in het midden, ik vind het ook erg apart. En mijn linker inham. Misschien komt dit dan echt door het feit dat die delen nog niet vervangen waren dus dat die nu aan de beurt zijn. Dat als het ware de haren daar het langst zijn blijven zitten en ze nu sterker terugkomen.

De linker inham was bijna kaal en vervolgens vol gegroeid. Aangezien alleen dat deel al kaal was voordat ik met de middelen begon, zou het dan niet kunnen dat de nieuwe haren zijn uitgevallen om sterker terug te komen? Je hoort toch wel eens dat 'nieuw' haar eerst weer uitvalt voordat het blijft zitten? Ik weet hier geen verklaring voor, misschien jij wel...

Ik douche trouwens wel warm, misschien moet ik hier maar eens op gaan letten.. Nog andere tips? Regenpuree of Revita shampoo?

@ Hairpilot, dank voor je reactie. Deze informatie heb je dus van verschillende fora. Dan houdt het in dat de haren die nu uitvallen weer terugkomen als ze (door de verschillende middeltjes) weer in de groeifase gaan?

Wacht jullie reactie af..

Groet
__________________
Finasteride 1,25
Minox 5 %
Revita Shampoo
Vitamine pillen
Dvd85 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2014, 15:34   #8
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Eenvoudig: àls je extra haaruitval komt door gesynchroniseerde groeifases (dankzij de middelen die je neemt), dan hoef je je nergens zorgen over te maken. Dan komen die haren gewoon terug. Garanderen dat het door de synchronisatie van groeifases komt, kan ik echter niet.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2014, 16:37   #9
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Nee er staat de ratio.
Dat betekend dat de ratio van groei ten opzichte van niet groei beter wordt...Dat zegt niks over synchronisatie..Verklaard naar mijn mening dus niet een shedding. Zie in je 2e reactie dat jij dat ook niet vind , dus we lijken het enigzins eens.

Bijna iedereen douched warmer dan goed is (ikzelf waarschijnlijk ook); maar zet het dan even wat kouder als je je haren uitspoelt.
Zelf zou ik voor Revita gaan; maar regenepure is ook een goede.
Zou ook direct een conditioner erbij nemen (revita.cor).
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2014, 23:42   #10
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ja, uiteraard is het de ratio die veranderd -> meer haren in anagene fase -> door synchronisatie gaat de telogene fase meer 'opvallen' zeg maar, d.i. wat ik bedoel met een 'shedding'.

"Because these beneficial changes in the hair growth cycle are dependent on when therapy with finasteride is initiated and occur rapidly, the affected hairs are driven to cycle in a synchronous manner. If these hairs have somewhat similar anagen phase durations, they would enter telogen phase as the anagen (and catagen) phase ended, followed by subsequent shedding, in a partially synchronized fashion."

Zo interpreteer ik dit stuk toch.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2014, 13:36   #11
Dvd85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2013
Berichten: 31
Ben ik weer... Mijn haar wordt almaar slechter en echt bijna in enkele weken! Het is slap, tijdens het douchen zie je dat het dunner is en het is lastig in model te krijgen.. Dit terwijl ik zoals ik aangaf eerst geweldige resultaten had door de verschillende producten na een maand of 4 gebruik... Nu vraag ik mij af of deze resultaten langzaam weer terugkomen of dat jullie denken dat er wat anders aan de hand is?

Hoop snel op een reactie...

Groet,
__________________
Finasteride 1,25
Minox 5 %
Revita Shampoo
Vitamine pillen
Dvd85 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2014, 13:42   #12
Dvd85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2013
Berichten: 31
Ooooow en.....

Ook heb ik een paar dagen schilfers op mijn hoofd ervaren, die zijn nu zo goed als verdwenen nadat ik tijdelijk de revita conditioner gebruikte.. Ik ervaar ook meer haaruitval dan in de periode dat ik groot succes boekte.. Hebben jullie een geruststellende mening of een goede tip?
__________________
Finasteride 1,25
Minox 5 %
Revita Shampoo
Vitamine pillen
Dvd85 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2014, 14:56   #13
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Je regime lijkt vrij uitgebreid..wellicht heb je eerst met een optimistische blik gekeken; en nu wat twijfelachtig.
Je moet het zeker 12 maanden de tijd geven..

Gebruik je de producten volgens een vast ritme? Elke dag vast patroon?

En als ik het goed begrijp heb je tijdelijk de Revita Conditioner gebruikt, maar ben je daar nu weer mee gestopt? Waarom ben je daar mee gestopt als het goede resultaten had..?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2014, 18:07   #14
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
Ik heb ook periodes gehad dat ik weer dacht dat ik meer haaruitval had... maar ook daarnaast weer periodes dat er weer kleine haartjes langs de inhammen kwamen! Denk dat het iedere keer wel een beetje afwisselt en als je erop gaat letten ( en zoals sommige haren tellen ) dan lijkt het super erg!
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 1.25mg finasteride 1x per dag (sinds oktober 2012)
- 5% Spectral UHP Minoxidil 2x per dag (sinds april 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Transhair FUE 1300 grafts 5 maart 2014 http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33369

Leefstijl:
- gezond eten
- niet roken
- 3x per week sporten (cardio en kracht)
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2014, 13:36   #15
Dvd85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2013
Berichten: 31
Dzinee en opblaaskrokodil, dank voor jullie reacties! Ik waardeer dit enorm.

Ik gebruik het nog steeds in het zelfde ritme. Ik gebruik de revita 7 dagen per weer 's morgens en de minox zowel 's morgens als 's avonds net als de fina die ik 's avonds neem. Wel gebruikte ik Juvel 5, maar gezien de kosten inmiddels niet meer, maar dit kan geen reden zijn denk ik of wel?

Het kan inderdaad misschien een periode zijn, maar de resultaten gaan wel hard achteruit. Misschien moet ik geduld hebben tot dit stopt. Bij het begin van mijn regime ben ik ook veel haar kwijt geraakt wat uiteindelijk allemaal is teruggekomen. Wat ik alleen zo apart vind is dat dit uitvallen nu weer gebeurd nadat alles inmiddels netjes was terug gegroeid.. Hebben jullie daar een reden voor?

Groet
__________________
Finasteride 1,25
Minox 5 %
Revita Shampoo
Vitamine pillen
Dvd85 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, minoxidil, shedding, wat nu?, weer achteruitgang

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.