Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 februari 2018, 09:50   #1
harmed687
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 2
Geslacht:
Haartransplantatie Turkije

In mijn omgeving een aantal vrienden die een HT hebben ondergaan in Turkije. Ze zijn allemaal eigenlijk tevreden, maar al deze vrienden waren minder kalend. Ik ga nu zelf ook naar een kliniek, maar door het forum slaat de twijfel een beetje toe. Ik ben vrij kaal en heb mijns inziens niet een perfect donorgebied. Er staat een behandeling gepland met 3400-3800 grafts en indien het donorgebied het toelaat wordt er meer getransplanteerd.
Ik baal wel van mijn kaalheid en zou er heel graag wat aan willen doen, maar kan er wel mee leven. Ik ben vooral bang dat bij een transplantatie van 4000 grafts het resultaat qua dichtheid gaat tegenvallen. Ook omdat de kaalheid verdergaat. Mijn hoop was eerst op CT/ ACell gericht voor haarbehoud, maar nu hoor ik veel tegenberichten dat hier totaal geen gedegen wetenschappelijk bewijs voor is dat dit werkt en kaalheid tegenhoudt.
Tot slot lees ik dat er risico is op een beschadiging van donorgebied door het te intensief uitnemen van zoveel grafts. Ik wil dit absoluut niet. Dan milimeter ik wat ik heb liever, dan dat ik met littekens rondloop. Wat is jullie advies?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg A4CF1293-41F2-42A8-AC51-30635870F094.jpg‎ (60,1 KB, 154x gelezen)
Bestandstype: jpg FD84A17F-B487-4D5E-A59E-4795873AB2FF.jpg‎ (46,3 KB, 149x gelezen)
Bestandstype: jpg 870D5FFB-2CDF-41DE-973A-31C060A71E6E.jpg‎ (62,9 KB, 155x gelezen)
harmed687 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2018, 11:34   #2
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
4000 grafts lijkt me wel veel voor jou donor. Ik denk wel dat je een goed resultaat kan halen. Het haar in je donor ziet er goed uit. Je moet wel reeel blijven, je bent flink kaal, dus volledig dekkend zou het niet zijn. Probeer te sturen op een hoge haarlijn, al zou een goede kliniek je die ook aanraden. Dan behaal je de hoogste dichtheid.

In Turkije worden grote behandelingen op 1 dag gedaan. In Nederland doe je dit vaak met een jaar tussen tijd. Voor de uiteindelijke aantasting zal het niet veel uitmaken, uiteindelijke uitgenomen aantal blijft hetzelfde. Je hebt nou eenmaal een grote behandeling nodig.

Er van uitgaande dat er 3500 grafst worden geoogst zijn dit gemiddeld 7000 haartjes, dus ja, achter wordt het dunner, aan de kliniek om niet te ver te gaan en aan jou om goed te herstellen.

Verder denk ik dat je wel iets moet doen voor je haren die er nog staan. Je donor zal hierna niet veel rek meer hebben, dus als deze uitvallen met de tijd, ga je weer achteruit.

Laatst gewijzigd door DeJong; 19 februari 2018 om 12:41
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2018, 12:55   #3
harmed687
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 2
Geslacht:
Ja, maar wat is niet geheel dekkend? Je geeft zelf ook aan dat ik iets moet doen voor de bestaande haren, omdat de kaalheid verder gaat. Dus het wordt alleen maar minder dekkend. Mijn kaalheidsproces is vrij aggressief verlopen, aangezien ik op mn 24ste nog een vol bos haar had. Ik heb door de grote hoeveelheden bijwerkingen geen behoefte aan finasteride en van acell en ct is geen gedegen bewijs te vinden.
Kortom: het wordt al niet geheel dekkend. Dit wordt alleen maar minder, want ik moet mijn vetrouwen leggen in een adjuvante therapie als CT/ ACELL waar geen bewijs voor is mbt haarbehoud en herstel.
Ik ben dus in het slechtste geval een jaar aan het herstellen, met kans op littekens op mn donor door de hoeveelheid grafts. Om hier met een beetje pech maar 4/5 jaar plezier van te hebben, aangezien mn haar blijft uitvallen en er is geen mogelijkheid op natransplantatie omdat mn donorgebied na deze eerste transplantatie al is uitgeput.
harmed687 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2018, 16:11   #4
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
In Turkije worden grote behandelingen op 1 dag gedaan. In Nederland doe je dit vaak met een jaar tussen tijd. Voor de uiteindelijke aantasting zal het niet veel uitmaken, uiteindelijke uitgenomen aantal blijft hetzelfde. Je hebt nou eenmaal een grote behandeling nodig.
Hier ben ik het niet mee eens. 4000 grafts in 1 keer oogsten zal veel meer schade aanrichten dan in 2 sessies. je prikt het hele donorgebied kapot met deze hoge aantallen omdat je te dicht op elkaar zit.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2018, 21:06   #5
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Advisor Bekijk bericht
Hier ben ik het niet mee eens. 4000 grafts in 1 keer oogsten zal veel meer schade aanrichten dan in 2 sessies. je prikt het hele donorgebied kapot met deze hoge aantallen omdat je te dicht op elkaar zit.
Hoe prik je het kapot? Door grafts in het donorgebied te beschadigen?
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2018, 11:37   #6
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddy_wally Bekijk bericht
Hoe prik je het kapot? Door grafts in het donorgebied te beschadigen?
Door te dicht op elkaar te oogsten. je loopt dan het risico dat je onderhuids de naastliggende grafts raakt en deze blijvend beschadigd raken. daarnaast raakt de huid te getraumatiseerd waardoor deze niet meer kan herstellen.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2018, 10:03   #7
Tristan84psv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2018
Berichten: 17
Geslacht:
Jouw situatie is exact hetzelfde als de mijne alhoewel ik misschien net iets meer nog heb.Ik twijfel ook sterk omdat er geen garantie is dat de haren die nog gaan uitvallen gered kunnen worden.
Tristan84psv is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2018, 11:08   #8
skullcrack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2017
Berichten: 121
Geslacht:
De CT/Acell zullen geen garantie bieden wat betreft behoud van de bestaande haren. De CT behandeling stimuleert de doorbloeding hierdoor zul je sneller resultaat zien.De acell is volgens mij gericht op wondgenezing.

Ik heb zelf gekozen voor Hairworldistanbul omdat ik daar indrukwekkende resultaten zie en ze hebben me vertrouwen gewonnen doordat er regelmatig foto's/filmpjes worden gemaakt met resultaten na 3/6/9 maanden. Hierdoor heb ik een goed beeld gekregen hoe het traject in zijn werk gaat.

Esteworld lijkt me tevens ook een prima kliniek wel zou ik oppassen als je voor Esteworld kiest met je donorgebied. Ik zie regelmatig post voorbij komen waarbij het donorgebied is beschadigd door Esteworld. Het resultaat waar de haren worden getransplanteerd is wel altijd uitstekend.

Als je een haartransplantatie een te groot risico vind kun je misschien altijd nog ori?nteren voor een haarwerk. Een vriend van me heeft dit ook gedaan en heeft een goed resultaat bereikt
skullcrack is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.