Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 maart 2018, 18:16   #1
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Esteworld 3300 Grafts + Acell ( 31 jaar )

Ik heb de volgende behandelingen genomen een Esteworld haartransplantatie : GESCHAT op 3300 Grafst ( heb ik eerlijk gezegd mijn twijfels over ) + Acell op 17 maart 2018.

Met KLM naar Istanbul gevlogen, 3 dagen verblijf in Mercure Hotel.

Vooraf een consult gehad met Hidde en Margo van Esteworld. Beide vertelde mij over het oorzaak van dunner wordend haren en haaruitval. Daarbij over behandelingen en middelen zoals HT, Acell, Minoxidil, Finasteride en Procapil en Curegen voor beste resultaat.

Mijn haar situatie werd zichtbaar vanaf mijn leeftijd 22e en bij 28e wist ik dat het niet beter op zou gaan worden en ik er op een bepaalde moment er iets aan moest gaan doen.

Haartransplantatie ging voor mij gevoel best snel, ik heb daar ongeveer 6-8 uur rustig gelegen en tv aan.

Ik ben blij dat ik er iets aan gedaan heb. Ik hoop dat Acell resultaten gaat opleveren. Verder neem ik alleen nog Biotin.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0409.jpg‎ (139,1 KB, 1124x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0417.jpg‎ (142,5 KB, 1292x gelezen)

Laatst gewijzigd door Alkh; 29 maart 2018 om 20:51
Alkh is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2018, 23:15   #2
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Goed om te zien! Ben benieuwd naar je ontwikkelingen. Hoe gaat het met je herstel nu?
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2018, 22:23   #3
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Herstel

Na de washing en 8e dag waren de korstjes eraf volgens de voorschriften. Ontvangst gebied is rustig en voel ik dat het aan het genezen is. Donor gebied is gevoelig.

Laatst gewijzigd door Alkh; 28 maart 2018 om 23:44
Alkh is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2018, 20:38   #4
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casanostra Bekijk bericht
Goed om te zien! Ben benieuwd naar je ontwikkelingen. Hoe gaat het met je herstel nu?
kortjes,roodheid en zwellingen trekken goed weg.donor gebied was zeer gevoelig en dat wordt minder nog wel last van jeuk en avonds donor weer gevoeliger, hiervoor neem ik geen pijnstillers. ik ben afgevallen en mijn ontlasting is anders geen diarree, denk van antibiotica kuur ivm aanvallen van goede bacterie maar dat herstel wel. donor gebied heeft nog maanden te gaan voor goed herstel en ontvangst gebied ook. Ik ben blij als ik straks weer mag sporten. bedankt voor je interesse ! ij ook binnenkort HT heb ik gelezen veel succes !!

Laatst gewijzigd door Alkh; 30 maart 2018 om 14:24
Alkh is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2018, 20:58   #5
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Mooi resultaat zo op het eerste oog! Heb je ook foto's van voor de HT? Heb je antibiotica via infuus of/en erna genomen?

Zelf zal ik geen antibiotica nemen omdat ik hier heel slecht tegen kan. Had je een bacteri?le infectie als gevolg van de HT?
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2018, 21:04   #6
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Heb je foto's van hoe je ontvangst zone er nu uit ziet? Succes ieder geval.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2018, 14:27   #7
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casanostra Bekijk bericht
Mooi resultaat zo op het eerste oog! Heb je ook foto's van voor de HT? Heb je antibiotica via infuus of/en erna genomen?

Zelf zal ik geen antibiotica nemen omdat ik hier heel slecht tegen kan. Had je een bacteri?le infectie als gevolg van de HT?
je krijgt sws antibiotica tijdens HT en een kuur mee en dit moet je nemen ter preventie. ik had geen bacterie maar antibiotica vallen ook goede bacterie aan
Alkh is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2018, 15:11   #8
msharing
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2014
Berichten: 69
Geslacht:
Ik zou heel voorzichtig zijn met antibiotica. Ik heb vorige week ook een ht gedaan in NL en ik kreeg het ook niet. Waarom tegen preventie? Ik begrijp het allemaal niet zo goed. Als er dalijk resistentie is, dan zijn we de sjaak.
msharing is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2018, 19:46   #9
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Precies, en uit wetenschappelijk onderzoek blijkt ook dat het niet nodig is:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15988072

Ook al ik het goed kon hebben zou ik het denk ik niet doen. Antibiotica verstoort je darmflora tot wel een jaar en heeft dus een grote impact op je immuunsysteem.
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2018, 05:53   #10
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
Heb je foto's van hoe je ontvangst zone er nu uit ziet? Succes ieder geval.

ja ziet er vrij rustig uit, herstelt met de dag gelukkig. hierbij een foto van dag 8 na HT
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0555.jpg‎ (147,2 KB, 970x gelezen)

Laatst gewijzigd door Alkh; 31 maart 2018 om 06:10
Alkh is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2018, 05:59   #11
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casanostra Bekijk bericht
Precies, en uit wetenschappelijk onderzoek blijkt ook dat het niet nodig is:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15988072

Ook al ik het goed kon hebben zou ik het denk ik niet doen. Antibiotica verstoort je darmflora tot wel een jaar en heeft dus een grote impact op je immuunsysteem.

antibiotica is ook tegen eventuele ontstekingen toch, sneller genezen en schoonhouden ? kuur was 5 dagen

snap wel wat je bedoelt had er ook toen aangedacht maar snap ook wel waarom antibiotica erbij zit.

Laatst gewijzigd door Alkh; 31 maart 2018 om 06:19
Alkh is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2018, 11:46   #12
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Succes@! alles mooi hersteld, dichtheid lijkt prima in orde. We gaan het volgen.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2018, 21:31   #13
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
Succes@! alles mooi hersteld, dichtheid lijkt prima in orde. We gaan het volgen.

ja is hersteld van korstjes en roodheid maar ook nog niet helemaal, voelt nog wel verdoofd aan bij voorhoofd . donor is sinds een dag de helft minder gevoeliger maar nog niet hersteld met dichtheid en zoals ik andere verhalen lees heeft dit maand of twee nodig op zn minst. dichtheid vindt ik van rechter helft voorkant niet echt mooi nu zijn er wel wat haartjes uitgevallen maar ik zie genoeg plekken die gevuld hadden kunnen worden met grafts wat ik aan de voorkant heel belangrijk vindt kwa dichtheid en had aangegeven. maar het is nog vroeg om te oordelen, ik hoop dat dit mooi dichtgroeid en dit gewoon de plekken zijn waar haren zijn uitgevallen zoals de bedoeling is na HT zoals het mij is verteld door Esteworld.
Alkh is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2018, 09:09   #14
msharing
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2014
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alkh Bekijk bericht
antibiotica is ook tegen eventuele ontstekingen toch, sneller genezen en schoonhouden ? kuur was 5 dagen

snap wel wat je bedoelt had er ook toen aangedacht maar snap ook wel waarom antibiotica erbij zit.
Antibiotica is eigenlijk niet voor preventie of het schoonhouden. als er geen ECHTE ontsteking is, dan moet je ook geen antibiotica gebruiken. Idd de darmflora wordt aangetast. in je lichaam leven heel veel goede bacterien die zorgen dat de slechte bacterien buiten blijven of aangevallen kunnen worden. Als men als preventief antibiotica gaat gebruiken waar eigenlijk niet nodig, dan worden de goede bacterien ook aangepakt. Je immuumsysteem gaat tijdelijk onderuit. En juist je immuumsysteem heb je nu nodig voor een herstel van een HT.
Geloof mij maar dat echt 100% zeker slechte bacterien in je wondjes komen na een ht. Geen paniek, de goede bacterien zullen het aanvallen. Mocht het uit de hand lopen (ontsteking) dan pas moet de huisarts of kliniek zich afvragen of een antibiotica kuur echt nodig is.
msharing is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2018, 16:28   #15
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door msharing Bekijk bericht
Antibiotica is eigenlijk niet voor preventie of het schoonhouden. als er geen ECHTE ontsteking is, dan moet je ook geen antibiotica gebruiken. Idd de darmflora wordt aangetast. in je lichaam leven heel veel goede bacterien die zorgen dat de slechte bacterien buiten blijven of aangevallen kunnen worden. Als men als preventief antibiotica gaat gebruiken waar eigenlijk niet nodig, dan worden de goede bacterien ook aangepakt. Je immuumsysteem gaat tijdelijk onderuit. En juist je immuumsysteem heb je nu nodig voor een herstel van een HT.
Geloof mij maar dat echt 100% zeker slechte bacterien in je wondjes komen na een ht. Geen paniek, de goede bacterien zullen het aanvallen. Mocht het uit de hand lopen (ontsteking) dan pas moet de huisarts of kliniek zich afvragen of een antibiotica kuur echt nodig is.
Dat klopt wat je zegt. ja maar je bent dan in buitenland en voor drie dagen en als je dan ook nog een hoofd vol wondjes hebt willen ze je geen risico laten nemen zodat je op tijd weer terug kan, denk ik. Het was beter geweest om ze nemen als het begon te ontsteken. Jammer dat ik het niet wist dat dit kon voor de HT. Iemand goede tips voor snel herstel van darmflora ?

Laatst gewijzigd door Alkh; 5 april 2018 om 00:50
Alkh is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.