Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 oktober 2019, 21:04   #1
hairstyle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 27
Geslacht:
Hoe vaak Fina nemen?

Ik slik nu 8 jaar lang fina (1 pil van 5mg in 4 stukjes gesneden). Ik heb er echt baat bij. Veel haar terug. Af en toe wel zware achteruitgang, terwijl ik consequent slik en geen gekke dingen doe. Vooral in de zomer (ik zit niet in de zon). Iemand enig idee hoe dat komt?

Nu mijn echte vraag: ik slik dus momenteel dagelijks 1,25 mg per dag. Is het ook mogelijk en efficiënt om minder per week te slikken of moet het echt dagelijks?
hairstyle is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2019, 00:25   #2
haarlack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2012
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairstyle Bekijk bericht
Ik slik nu 8 jaar lang fina (1 pil van 5mg in 4 stukjes gesneden). Ik heb er echt baat bij. Veel haar terug. Af en toe wel zware achteruitgang, terwijl ik consequent slik en geen gekke dingen doe. Vooral in de zomer (ik zit niet in de zon). Iemand enig idee hoe dat komt?

Nu mijn echte vraag: ik slik dus momenteel dagelijks 1,25 mg per dag. Is het ook mogelijk en efficiënt om minder per week te slikken of moet het echt dagelijks?
Ik slik al meer dan 5 jaar enkel op dinsdag, donderdag en zaterdag. Mijn haar is nog steeds in orde, dus voor mij werkt het zo in elk geval :p
haarlack is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2019, 08:35   #3
hairstyle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarlack Bekijk bericht
Ik slik al meer dan 5 jaar enkel op dinsdag, donderdag en zaterdag. Mijn haar is nog steeds in orde, dus voor mij werkt het zo in elk geval :p
Goed om te horen. Zoiets overweeg ik ook. Ik weet alleen niet of de testosteron steeds om de hoek komt kijken.

Maar heeft het in de eerste instantie wel enig effect gehad, m.a.w. heb je in die eerste vijf jaar (tot nu toe) je haren terug of verdere uitval tegen kunnen houden?
hairstyle is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2019, 14:33   #4
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
De enige manier om erachter te komen of het werkt is om het gewoonweg zelf uit te proberen. Iedereen kan er anders op reageren.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2019, 15:31   #5
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
inderdaad, iedereen is anders.

als je wil afbouwen vind ik het trouwens logischer om wel elke dag te slikken maar dan minder, dan dezelfde hoeveelheid minder vaak. fina heeft (in tegenstelling tot duta) een superkorte halfwaardetijd, volgens mij een uur of zes, dus het is vrij snel je lichaam weer uit.
minten is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.