Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 april 2005, 21:31   #1
wegermee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 april 2005
Berichten: 3
Borsthaar scheren - Hoe? en verergert hierdoor de groei?

Ik wil van mijn borsthaar af. Hoe kan ik dit doen? Het hoeft niet blijvend.

Welke methode kan ik het best gebruiken?
1. nat scheren met scheermesje;
2. scheerapparaat (zo scheer ik mijn gezicht);
3. ontharingscreme.

Nat scheren leverde bij mij irritatie op (rode plekjes daar waar haartjes zaten). Tevens kon ik de volgende dag met stoppels aan de slag.
Die stoppels verwijderde ik uit gemak maar met het scheerapparaat. Maar echt glad werd het niet.
Ontharingscreme heb ik nog niet geprobeerd.

Wie kan mij tips geven? Heel graag wil ik ook weten of de haargroei door het scheren (nat of droog) erger wordt of niet. Ik heb het hele forum afgezocht maar kan hierover niet iets vinden.
wegermee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2005, 21:49   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wegermee
Wie kan mij tips geven? Heel graag wil ik ook weten of de haargroei door het scheren (nat of droog) erger wordt of niet. Ik heb het hele forum afgezocht maar kan hierover niet iets vinden.
Ik scheer mijn borst nat, dat is veel gladder en hygienischer (al dat droge stof inademen kan nooit goed zijn, krijg je nog stoflongen van ).

In het begin had ik wel eens wat irritatie, maar dat wordt minder naarmate je je langer scheert, de huid went er aan.

Dat je meer haar zou krijgen door te scheren is volgens mij een fabeltje. De haarwortel vanwaaruit je haar groeit merkt toch zeker niks van wat er aan de oppervlakte gebeurt?
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2005, 12:46   #3
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Ik scheer mijn borst nat, dat is veel gladder en hygienischer (al dat droge stof inademen kan nooit goed zijn, krijg je nog stoflongen van ).

In het begin had ik wel eens wat irritatie, maar dat wordt minder naarmate je je langer scheert, de huid went er aan.

Dat je meer haar zou krijgen door te scheren is volgens mij een fabeltje. De haarwortel vanwaaruit je haar groeit merkt toch zeker niks van wat er aan de oppervlakte gebeurt?
KLopt, 2x zelfs, je huid went eraan en de haargroei wordt niet sterker of meer.
Ik scheer het altijd onder de douche, scrub regelmatig je huid, dat maakt het scheren makkelijker. smeer je daarna in met een bodylotion, erg belangrijk.

ohja ik heb een complottheorie...nl dat gillette scheergel/schuim de gilette mesjes sneller bot maakt..ik heb nog geen harde bewijzen helaas hehe
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2005, 13:46   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
KLopt, 2x zelfs, je huid went eraan en de haargroei wordt niet sterker of meer.
Ik scheer het altijd onder de douche, scrub regelmatig je huid, dat maakt het scheren makkelijker. smeer je daarna in met een bodylotion, erg belangrijk.
Ja mensen ik zou nou wel eens de onderste steen boven willen hebben over de "haar-groeit-harder-terug-na-scheren"-theorie. Ik zou ook niet met common sense kunnen bedenken hoe zoiets mogelijk is, maar toch ervaar ik aan den lijve dat mijn lichaamshaar sneller groeit op plekken waar ik het ooit af heb geschoren. Hoe ken dat dan???

Citaat:
ohja ik heb een complottheorie...nl dat gillette scheergel/schuim de gilette mesjes sneller bot maakt..ik heb nog geen harde bewijzen helaas hehe
HAHAHAHAA Ik vind het een dubbelblind onderzoek waard!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2005, 13:49   #5
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
geschoren haar oogt vaak dikker omdat het vaak wat schuin afgesneden is, ipv een langzaam toelopend puntje van niet geschoren haar.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2005, 13:52   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
geschoren haar oogt vaak dikker omdat het vaak wat schuin afgesneden is, ipv een langzaam toelopend puntje van niet geschoren haar.
Het is ook (een stuk) langer!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2005, 14:50   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Het is ook (een stuk) langer!
Raar he, ik kan me ook niet voorstellen wat voor proces er dan in gang is gezet door het scheren.

Ik zou bijna in de verleiding komen om eens te kijken wat het effect op kortere hoofdharen is. Het zou leuk zijn als die ook langer en dikker terugkomen na een scheerbeurt

Het verhaal dat haren dikker en langer terugkomen als je eenmaal gaat scheren wordt meestal verteld aan jongens van 16 die voor het eerst hun kin gaan scheren ... natuurlijk komen die haren wel langer en dikker terug, maar daar ligt een hormonale oorzaak aan te grondslag. Ook zonder scheren zouden dat sprietige baardje zich ontwikkelen tot een volle bos.

Misschien dat mensen op het hirsutisme forum er meer over weten.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2005, 11:22   #8
wegermee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 april 2005
Berichten: 3
Duidelijk. Iedereen bedankt.

Er van uitgaande dat het haar niet harder gaat groeien of dikker terugkomt, vind ik wel dat elke dag scheren wat mij betreft 'te' is. Bovendien als ik me s'ochtends scheer, voel ik s'avonds al weer stoppels. Van een gladde huid is dus geen sprake.

Vandaar dat ik benieuwd ben of het epileren van borsthaar een optie is. (Uiteraard met een epilator en niet met een pincet ). Scheelt in ieder geval heel wat scheerbeurten. Heeft iemand hiermee ervaring? Is de kwelling (pijn) zo erg dat dit af te raden is, of valt het mee. En hoe zit het met haartjes die mogelijk ingroeien?
wegermee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2005, 13:47   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wegermee
Vandaar dat ik benieuwd ben of het epileren van borsthaar een optie is. (Uiteraard met een epilator en niet met een pincet ). Scheelt in ieder geval heel wat scheerbeurten. Heeft iemand hiermee ervaring? Is de kwelling (pijn) zo erg dat dit af te raden is, of valt het mee. En hoe zit het met haartjes die mogelijk ingroeien?
Het is een kwelling. Ik heb nog wel een tweedehands Epilady voor je, slechts 1 keer gebruikt

Ik had ook ongelofelijk veel last van ingegroeide haren nadien. Terwijl ik er toch van alles aan gedaan had om dat te voorkomen (scrubben, olie). Maanden later haalde ik nog hele haren uit bobbeltjes onder mijn huid vandaan en ik had allemaal witte (heel kleine) littekentjes in mijn verder mooi zongebrande huid. Ik doe dat dus maar niet meer.

Ik scheer me liever gewoon een of twee keer in de week en soms nog een keer extra als er aanleiding toe is. Het scheren gaat snel, minuutje en ik ben klaar.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2005, 19:41   #10
wegermee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 april 2005
Berichten: 3
Nog andere ervaringen? Klinkt niet echt positief...
wegermee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2005, 11:28   #11
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Ik had ook ongelofelijk veel last van ingegroeide haren nadien. Terwijl ik er toch van alles aan gedaan had om dat te voorkomen (scrubben, olie). Maanden later haalde ik nog hele haren uit bobbeltjes onder mijn huid vandaan .
Dit had ik dus ook, Daarom : nooit meer!

Je kan er ook voor kiezen om je borsthaar kort te houden met een tondeuse. Beetje borsthaar is best sexy, zolang je maar geen oerwoud cultiveert met apen en shit...
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2005, 11:37   #12
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ik scheer het er gewoon af onder de douche. Maar sinds ik aan de duta ben lijkt het alsof ik veel minder lichaamshaar heb.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2005, 11:57   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Ik scheer het er gewoon af onder de douche. Maar sinds ik aan de duta ben lijkt het alsof ik veel minder lichaamshaar heb.
Dat ervaar ik ook met fina, de haartjes lijken een stuk dunner terug te komen.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2005, 12:35   #14
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
hmm ik heb t eens geprobeerd te harsen...drama, eveneens veel ingegroeide haren. Scheren werkt snel en goed.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2005, 12:54   #15
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckard
Dit had ik dus ook, Daarom : nooit meer!

Je kan er ook voor kiezen om je borsthaar kort te houden met een tondeuse. Beetje borsthaar is best sexy, zolang je maar geen oerwoud cultiveert met apen en shit...

ja gewoon stand 1.

Staat wel cool
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Scheren en groei achteraf haarmens2 Overige (haar)discussies - Algemeen 13 6 april 2007 22:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.