Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 november 2011, 01:34   #1
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 176
Geslacht:
Klitten in haarwerkje inhammen

Ik draag op mijn inhammen 2 haarstukjes van echt haar. Hiermee kan en ga ik elke ochtend onder de douche om de gel en haarlak van de vorige dag eruit te wassen. Echter na het wassen van mijn haar met de shampoo en conditioner van de leverancier zit er soms een klit in mijn haarwerkje. Als ik die er vervolgens uitkam, kam ik veel haren uit mijn haarwerkje. Heeft iemand een tip hoe ik die klit uit mijn haarwerkje kan kammen zonder haren eruit te trekken?

BVD
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 15:54   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Allereerst: liever nooit meer gel en haarlak gebruiken, want de kwaliteit van het haarwerk gaat erop achteruit als het vaak uitgespoeld moet worden met shampoo.
Om klitten te voorkomen, moeten de haren voorzichtig gedept worden met een handdoek, dus niet wrijven.
Om klitten te verwijderen, koop je b.v. een tube siliconengel/serum van Andrelon Glans & Care bij b.v. 't Kruidvat, waarvan je maar heel weinig nodig hebt. Je smeert een beetje van dat serum in het haar en kamt dan voorzichtig de klitten eruit, startend vanaf de uiteinden van de haren, werkend naar de 'haarwortels' toe.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 16:10   #3
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 176
Geslacht:
Bij de leverancier is mij gezegd dat ik gewoon gel (ikzelf gebruik wax) en haarlak kan gebruiken, deze producten werden daar zelfs verkocht. Bovendien ben ik pas 20 en vind ik het wel belangrijk er een beetje vlot uit te zien. Ikzelf gebruik wax van L'OREAL PARIS (studio remix slyling paste) aangevuld met een beetje haarlak van Schwarzkopf (junior hairspray) of Wella Forte. Tot nu toe heb ik de haarwerkjes op mijn inhammen ongeveer zes maanden en vind ik dat de kwaliteit nog ongeveer hetzelfde is, enkel met het uitkammen van klitten verlies ik dus haren.

Bedankt voor de tip Hanna, je bent goud waard voor mensen zoals mij
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 16:15   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jmj91 Bekijk bericht
Bij de leverancier is mij gezegd dat ik gewoon gel (ikzelf gebruik wax) en haarlak kan gebruiken, deze producten werden daar zelfs verkocht.
De salons verdienen kapitalen aan die middelen en hebben er ook belang bij als je snel een nieuw haarwerk nodig hebt, dus hou daar wel rekening mee.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 19:38   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jmj91 Bekijk bericht
Bij de leverancier is mij gezegd dat ik gewoon gel (ikzelf gebruik wax) en haarlak kan gebruiken, deze producten werden daar zelfs verkocht. Bovendien ben ik pas 20 en vind ik het wel belangrijk er een beetje vlot uit te zien. Ikzelf gebruik wax van L'OREAL PARIS (studio remix slyling paste) aangevuld met een beetje haarlak van Schwarzkopf (junior hairspray) of Wella Forte. Tot nu toe heb ik de haarwerkjes op mijn inhammen ongeveer zes maanden en vind ik dat de kwaliteit nog ongeveer hetzelfde is, enkel met het uitkammen van klitten verlies ik dus haren.

Bedankt voor de tip Hanna, je bent goud waard voor mensen zoals mij
Gebruikers van dit soort haarwerkjes zijn redelijk zeldzaam, JMJ, terwijl velen het wel een interessante mogelijkheid vinden.

Zo je misschien eens anoniem gemaakte foto's willen maken van hoe het er uit ziet met en zonder de haarwerkjes? En misschien een foto van de haarwerkjes zelf ook? Ik zou dat zelf heel erg waarderen!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 22:02   #6
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 176
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Gebruikers van dit soort haarwerkjes zijn redelijk zeldzaam, JMJ, terwijl velen het wel een interessante mogelijkheid vinden.

Zo je misschien eens anoniem gemaakte foto's willen maken van hoe het er uit ziet met en zonder de haarwerkjes? En misschien een foto van de haarwerkjes zelf ook? Ik zou dat zelf heel erg waarderen!
Beste Anthonie, dat wil ik wel doen. Ik doe de haarwerkjes elke zondagavond eraf en maak ik ze schoon, en maandagochtend doe ik ze weer op. Ik bevestig ze met tapejes. Ik zal dit weekend foto's maken, met de haarwerkjes op de inhammen, zonder en van de haarwerkjes zelf.

Het is inderdaad een hele interessant mogelijkheid. Ik had altijd een hele dikke bos haar maar door enorm veel stress en problemen is er in een jaar enorm veel haar uit gevallen. Door de haarwerkjes op mijn inhammen, en de haaruitval die al een stuk minder is dan eerst, lijkt het net alsof ik weer vol dik haar heb. De haarwerkjes zijn precies mijn haarkleur, structuur en lengte. Zodoende is totaal niet te zien dat ik ze in heb. Helemaal als ik er wax en haarlak in doe, en het in model breng met mijn eigen haar is het niet te onderscheiden. Enige nadeel is de prijs....
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 23:57   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik vergat nog te vermelden dat die siliconengel een leave-in conditioner is.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 23:58   #8
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Ja, dat wil ik ook HEEL graag zien. Top!
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 02:32   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jmj91 Bekijk bericht
Beste Anthonie, dat wil ik wel doen. Ik doe de haarwerkjes elke zondagavond eraf en maak ik ze schoon, en maandagochtend doe ik ze weer op. Ik bevestig ze met tapejes. Ik zal dit weekend foto's maken, met de haarwerkjes op de inhammen, zonder en van de haarwerkjes zelf.

Het is inderdaad een hele interessant mogelijkheid. Ik had altijd een hele dikke bos haar maar door enorm veel stress en problemen is er in een jaar enorm veel haar uit gevallen. Door de haarwerkjes op mijn inhammen, en de haaruitval die al een stuk minder is dan eerst, lijkt het net alsof ik weer vol dik haar heb. De haarwerkjes zijn precies mijn haarkleur, structuur en lengte. Zodoende is totaal niet te zien dat ik ze in heb. Helemaal als ik er wax en haarlak in doe, en het in model breng met mijn eigen haar is het niet te onderscheiden. Enige nadeel is de prijs....
Bij voorbaat dank! Ik denk dat veel jongens er hier nieuwsgierig naar zijn. Ook naar de manier waarop je er mee om moet gaan, zoals je hierboven beschrijft.

De angst zal toch zijn dat het enorm bewerkelijk is en dat er een risico op 'ontmaskering' is. Voor een inschatting van de prijs en de tijd dat je ermee bezig bent zal vast ook interesse zijn

Zelf heb ik het ooit ook overwogen, maar ik heb uiteindelijk gekozen voor een haartransplantatie in dat gebied. Wat natuurlijk ook een hele dure oplossing is. Maar voor mij persoonlijk is het dus een gepasseerd station.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 12:15   #10
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 176
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Bij voorbaat dank! Ik denk dat veel jongens er hier nieuwsgierig naar zijn. Ook naar de manier waarop je er mee om moet gaan, zoals je hierboven beschrijft.

De angst zal toch zijn dat het enorm bewerkelijk is en dat er een risico op 'ontmaskering' is. Voor een inschatting van de prijs en de tijd dat je ermee bezig bent zal vast ook interesse zijn

Zelf heb ik het ooit ook overwogen, maar ik heb uiteindelijk gekozen voor een haartransplantatie in dat gebied. Wat natuurlijk ook een hele dure oplossing is. Maar voor mij persoonlijk is het dus een gepasseerd station.
Het is inderdaad bewerkelijk, maar aangezien ik middellang haar heb en er wax en haarlak indoen, zowel in mijn eigen haar als de haarstukjes is het echt niet te zien. Daarnaast douche ik er gewoon elke ochtend mee, zodat de wax en de haarlak er weer uitgaat en er dus geen onnatuurlijk effect ontstaat.

Persoonlijk heb ik ervoor gekozen omdat ik nog jong ben (20 jaar) en er in een korte tijd (ongeveer een half jaar) enorm veel haar is uitgevallen. Dit vanwege veel stress, wat de haaruitval volgens een mannelijk patroon heeft bevorderd, aldus de dermatoloog. Aangezien ik er ook psychisch mee zat wilde ik een oplossing. Ik heb nog genoeg haar om al een haarwerk te nemen en ook een haartransplantatie brengt geen resultaat op korte termijn en daarnaast zat ik pas in het begin van het haaruitvalproces waardoor ik dat teveel risico vond.

De tijd die ik ermee bezig ben, is als volgt. Zondagavond haal ik het haarwerkje eraf en maak ik het haarwerkje schoon. Aangezien het er een weekje opgezeten heeft is de tape versmolten dus is het wel een plakkerig priegelwerkje. Allereerst haal ik de tapejes van het haarwerkje, en vervolgens maak ik het haarwerkje schoon met 96% alcohol, gewoon van de drogist. Daarmee maak ik ook mijn inhammen schoon. Aangezien je handen onder de plak komen gebruik ik een beetje wasbenzine waar ik even mijn handen mee was. De plak is er dan af. Vervolgens was ik de haarwerkjes even uit onder de kraan aangezien er alcohol op het haar kan zijn gekomen. Hiervoor gebruik ik shampoo en conditioner van de leverancier maar als die op is ga ik gewone shampoo en conditioner gebruiken. Net als de alcohol scheelt dit heel veel geld. Zondag plak ik vaak nieuwe tapejes weer op de haarwerkjes en maandagochtend plak ik het weer op mijn inhammen. Op dit moment heb ik thuis twee setjes haarwerkjes voor mijn inhammen. Beide handelingen kan je gewoon verrichten terwijl je televisie kijkt en dat doe ik dan ook altijd. Tijd kun je dus zo lang maken als je wilt eigenlijk. Al ben je voor het schoonmaken wel een uurtje kwijt maar voor het plakken van de tapejes veel minder.

De prijs is als volgt. Ik betaal voor 2 setjes inhammen, en 2 setjes androgene zone (die ik voorlopig nog niet hoef te gebruiken) €3045, echter heb ik er nog 2 setjes inhammen bijgekregen die bij de leverancier liggen. Hiervan kreeg ik de basisvergoeding terug en kan ik straks ongeveer de helft terugkrijgen van de belastingdienst.
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 13:12   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
De alcohol 96% kun je overgieten in een plastic flesje met een tuitje, zodat de alcohol beter op de juiste plek terecht komt en ook aan de buitenzijde tussen de haren aangebracht kan worden. Na een halve minuut inwerktijd pulk ik de tape los met mijn nagels en als er toch haren aan de tape geplakt zitten, krijg ik die onbeschadigd los met een beetje alcohol aan de vingertoppen. Daarbij ligt een stuk wc-papier klaar om de losgeweekte tape meteen aan vast te plakken. Op deze manier krijg ik niets plakkerigs aan mijn handen.
De klus kost mij nog geen 5 minuten geconcentreerd werk en ik zit ondertussen geen t.v. te kijken of te computeren.

Het zal moeilijk zijn om iets als aftrekpost in de belastingaangifte te kunnen gebruiken, aangezien je meestal met een hoge drempel te maken hebt. En bij de vergoeding uit de basisverzekering moet je nog rekening houden met het eigen risico.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 13:23   #12
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 176
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
De alcohol 96% kun je overgieten in een plastic flesje met een tuitje, zodat de alcohol beter op de juiste plek terecht komt en ook aan de buitenzijde tussen de haren aangebracht kan worden. Na een halve minuut inwerktijd pulk ik de tape los met mijn nagels en als er toch haren aan de tape geplakt zitten, krijg ik die onbeschadigd los met een beetje alcohol aan de vingertoppen. Daarbij ligt een stuk wc-papier klaar om de losgeweekte tape meteen aan vast te plakken. Op deze manier krijg ik niets plakkerigs aan mijn handen.
De klus kost mij nog geen 5 minuten geconcentreerd werk en ik zit ondertussen geen t.v. te kijken of te computeren.

Het zal moeilijk zijn om iets als aftrekpost in de belastingaangifte te kunnen gebruiken, aangezien je meestal met een hoge drempel te maken hebt. En bij de vergoeding uit de basisverzekering moet je nog rekening houden met het eigen risico.
Dankje voor de tips, ik ben nog vrij onervaren natuurlijk dus het duurt allemaal net iets langer, al heb ik er al behoorlijk handigheid in.
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 14:05   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jmj91 Bekijk bericht
Dankje voor de tips, ik ben nog vrij onervaren natuurlijk dus het duurt allemaal net iets langer, al heb ik er al behoorlijk handigheid in.
Na een tijdje word je er inderdaad steeds handiger in.
Ik gebruik blauwe tape van een rol waar ik stukjes afknip in gewenst formaat, en betaal daarvoor $18 voor 12 yards (ongeveer 11 meter).
Ben nog op zoek naar een goedkoper adres.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 14:57   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jmj91 Bekijk bericht
Persoonlijk heb ik ervoor gekozen omdat ik nog jong ben (20 jaar) en er in een korte tijd (ongeveer een half jaar) enorm veel haar is uitgevallen. Dit vanwege veel stress, wat de haaruitval volgens een mannelijk patroon heeft bevorderd, aldus de dermatoloog. Aangezien ik er ook psychisch mee zat wilde ik een oplossing. Ik heb nog genoeg haar om al een haarwerk te nemen en ook een haartransplantatie brengt geen resultaat op korte termijn en daarnaast zat ik pas in het begin van het haaruitvalproces waardoor ik dat teveel risico vond.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat heel verstandig vind. Het klinkt ook als een oplossing die prima voldoet. En een transplantatie kan altijd nog, wanneer je meer zicht hebt op wat de toekomst voor je in petto heeft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jmj91 Bekijk bericht
De prijs is als volgt. Ik betaal voor 2 setjes inhammen, en 2 setjes androgene zone (die ik voorlopig nog niet hoef te gebruiken) €3045, echter heb ik er nog 2 setjes inhammen bijgekregen die bij de leverancier liggen. Hiervan kreeg ik de basisvergoeding terug en kan ik straks ongeveer de helft terugkrijgen van de belastingdienst.
Ik ben echt benieuwd naar de foto's ervan. Ik neem aan dat de setjes inhammen kleine stukjes betreft en dat de setjes voor de androgene zone flink groter zijn (meer een echt toupet).

Ik moet zeggen dat €3045 op mij overkomt op een flink bedrag voor 4 setjes en 2 setjes die je misschien nooit gaat gebruiken. Voor dat bedrag is al een beperkte ingreep op de inhammen mogelijk met FUE. Maar goed, hoe lang doe je met zo'n setje?

Met zo'n setje zou je trouwens een kleine ingreep perfect kunnen verbergen

Veel vragen, maar hoe lang geleden speelde die stress-gerelateerde haaruitval en mag je verwachten dat een deel zich nog zal herstellen?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 15:19   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat €3045 op mij overkomt op een flink bedrag voor 4 setjes en 2 setjes die je misschien nooit gaat gebruiken.
Dat is ook inderdaad schrikbarend duur, maar 'misschien nooit gaan gebruiken' zal niet aan de orde zijn, want vooral bij 24/7 dragen en dagelijks douchen met shampoo (om wax en haarlak eruit te boenen), slijten ze snel en afhankelijk van de kwaliteit moet een haarwerkje dan vervangen of gerepareerd worden na 1 tot 3 maanden.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.