Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 augustus 2020, 10:01   #1
Titatovenaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2018
Berichten: 52
Geslacht:
Kan een terugtrekkende haarlijn stoppen?

Beste mensen,
Hier ben ik weer.

Ik zit met de volgende vraag:

De laatste jaren merk ik dat mijn inhammen wat groter zijn geworden. Nu is mijn vraag: zal dit proces zich de rest van mijn leven op hetzelfde tempo voortzetten, of is het mogelijk dat het dieper worden van de inhammen (tijdelijk) stopt (zonder medicatie).
Anders zou het toch betekenen dat iedereen met een terugtrekkend haarlijn op een gegeven moment kaal zal worden? Kijk naar bijvoorbeeld Kevin Blom (scheidsrechter) deze heeft al een aantal jaar inhammen maar lijken de afgelopen 15 jaar niet toegenomen te zijn?

Heeft iemand een zinnig antwoord voor mij?

Alvast bedankt.

Mvg,
Titatovenaar is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2020, 11:14   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Dat kan. Ik heb jonge tieners behoorlijke inhammen zien krijgen waarbij ik dacht dat ze vóór hun 20e nog compleet kaal zouden zijn, maar gelukkig voor hun hebben ze nu 20 jaar later nog steeds evenveel haar. Ik heb ook gasten met dik haar en kaarsrechte haarlijn gekend die nu 10 jaar later zo goed als kaal zijn. Haarverlies kun je niet voorspellen. Over het algemeen kun je wel stellen dat hoe agressiever de haaruitval is, hoe slechter je uit de bus komt. Inhammen kunnen ook vormen omdat je een volwassen haarlijn ontwikkelt. Wilt niet zeggen dat die volwassen haarlijn en de rest van het haar stand houdt tot je tachtigste. Dat kan natuurlijk wel als je mazzel hebt, maar het kan ook (zeer langzaam) verslechteren. Elk lichaam is eenmaal anders...
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2020, 09:42   #3
Titatovenaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2018
Berichten: 52
Geslacht:
Beste Reet, bedankt voor je antwoord.
Dit antwoord stelt mij enigszins gerust. Mijn opa aan mijn moeders kant had namelijk op zijn 25e al redelijke inhammen, maar was tot hij stierf verre van kaal. Naar mijn idee zijn die inhammen dus een hele tijd stabiel gebleven bij hem. Omdat ik op dit moment 22 ben en ongeveer dezelfde haarlijn heb als mijn opa op zijn leeftijd, stelt je antwoord mij enigszins gerust. Ik hoop zo erg dat ik nu bijna mijn definitieve haarlijn heb bereikt. Heb namelijk al heel wat stress gehad uit angst dat ik weinig haar over zou houden op jonge leeftijd. Terwijl mijn vader ook verre van kaal is. Is dit een realistische gedachte?

Maargoed, het enige wat we kunnen doen is afwachten.
Titatovenaar is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2020, 13:36   #4
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Dermaroller, minoxidil en alfaradiol. Alfatradiol (17 a estradiol) zorgt voor een verhogende aromatase activiteit zodat het aanwezige testosteron in de hoofdhuid wordt omgezet in oestrogenen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2020, 15:30   #5
haaribo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 167
Interessant Alfatradiol (17 a estradiol). Ik had er nog niet eerder van gehoord en is nog niet eerder op dit forum voorbijgekomen. Misschien een idee om een nieuw topic te beginnen erover. Ben benieuwd naar de ervaringen en waar dit te verkrijgen is.
__________________
Status: NW 3A heel langzaam herstellend; op naar NW2!
Dermapen 1,8mm 1xp2w 1,2mm 1xp2w (2-2019);
Minoxidil 5% 2x pd (2-2019)
Finasteride topisch 0,167mg 2x pd (9-2020);
Ketoconazol shampoo 20mg 2x pw (2-2019);
Biotin 1000mg 1pd (8-2019);
Elvive haarverdikker shampoo 1xpd (5-2020)

Historie: Finasteride 1,25mg 1xpd (2005-2007); Minoxodil 5% 1 a 2x pd (2005-2009) sporadisch (2010-2018); Topical Duta 4 ml per flesje minox(2007); Zaagbladpalm 450mg 1x pd diverse perioden (2007-2019); Spironolacton 5% 1ml 1xp3d (2007-2009); Ketoconazol shampoo 20mg 2xpw (2005-2011); Revita (2011-2013); Alpacin shampoo (2017-2020)
haaribo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2020, 20:46   #6
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Alfatradiol:
wordt gebruikt in de vorm van een ethanolische oplossing voor plaatselijke toepassing op de hoofdhuid . Net als bij andere geneesmiddelen tegen alopecia, lokaal of oraal , moet het continu worden aangebracht om verder haarverlies te voorkomen. Hergroei van reeds verloren haar is slechts in beperkte mate mogelijk. Over het algemeen reageert gevorderde alopecia niet goed op medische behandeling, waarvan in het verleden werd aangenomen dat het een gevolg was van het verloren gaan van de haarwortels .

Uit een door de universiteit geleid onderzoek (waaronder verschillende auteurs die adviseurs zijn van bedrijven zoals Pfizer) bij 103 vrouwen die alfatradiol vergeleken met minoxidil , een andere actuele behandeling tegen haarverlies, bleek dat laatstgenoemde effectiever was. In tegenstelling tot minoxidil resulteerde alfatradiol in dit onderzoek niet in een toename van de haardichtheid of -dikte, maar alleen in het vertragen of stabiliseren van haarverlies. In een eerdere studie werden geen systemische bijwerkingen opgemerkt, en 17?-oestradiol bleek androgene haaruitval te verminderen, hoewel het niet effectief was bij het laten groeien van nieuw haar.



Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar als je een mild verloop van haaruitval ervaart dan kun je dat geld beter bewaren voor een Fue eventueel...
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.

Laatst gewijzigd door donniedarko; 28 september 2020 om 20:49
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.