Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 september 2020, 19:36   #1
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Advies gevraagd - Beauclinic 2200 grafts

Hallo,

In 2009 heb ik hier een keer mijn situatie geplaatst mbt mijn groter wordende inhammen en terugtrekkende haarlijn. Ik heb toen het advies gekregen om te wachten met een HT. Ik was toen 19.
Ik ben vanaf mijn 19e middelen gaan gebruiken, minoxidil en Finasteride.

Inmiddels zijn we elf jaar verder en mijn haar is niet drastisch verslechterd. Ik ben daarom op advies gesprek gegaan bij beauclinic.
Ik heb een advies gekregen om 2200 grafts te plaatsen. Betreft het verlagen van de haarlijn en opvullen van de inhammen.

Nu merk ik dat ik nog een beetje twijfel om de stap te nemen. Wellicht dat jullie me over de drempel kunnen helpen.
Waar ik het meest tegen op zie is de reacties van mijn omgeving, ik wil daarom gaan voor een haarbesparende haartransplantatie. Na de ingreep wil ik twee weken vrij nemen en na die twee weken is het idee is om mijn haar over het behandelde gebied te dragen, dus naar voren. Mijn bestaande haren zijn dik en wil ik langer laten groeien, dus vandaar het idee.


Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met een haarbesparende transplantatie en dit goed hebben kunnen camoufleren?


Het tweede waar ik tegen aanloop is de dichtheid. Ik heb nu behoorlijk dik haar. Dat haar wat ik nog heb heeft een hoge dichtheid. Ik vrees dat er een verschil merkbaar zal zijn in de bestaande haren en de getransplanteerde haren. Kan iemand aangeven of dit verschil er straks daadwerkelijk zal zijn of maken ze er een mooi geheel van?


En tot slot; wat zijn jullie ervaringen met beauclinic?


groet,


Hans
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2020, 20:20   #2
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Hoi Hans, ik snap je zorgen. Allereerst top dat je met medicatie het zo lang hebt kunnen rekken. Echter is het zonder foto's voor ons lastig om je van goed advies te voorzien. In theorie kan een non-shaven HT jouw probleem oplossen wanneer je een french crop als kapsel kiest.
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2020, 09:26   #3
Haarklaas
Haardeskundige in wording
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Locatie: Nederland
Berichten: 57
Geslacht:
Goedemorgen Hans,
Goed dat jeje vragen stelt voor je proces. Eens met Kalen=balen, deel even wat foto's, je kan t anoniem maken door je gezicht te verbergen of bewerken als je het onprettig vind om met foto op internet te staan.
Daarnaast kan ik je goed op weg helpen, ik heb een haarbesparende behandeling gedaan, ben ook behandeld bij Beau en heb ook dik en hoge dichtheid op het haar wat ik nog had. Wel ben ik (pas) 4 maanden onderwerg, dus kan je niets vertellen over het eindresultaat.
Wel zou ik je toch adviseren om een consult nog bij een 2e kliniek te hebben, niet omdat Beau niet goed is, maar wellicht krijg je daar een ander gevoel.
Beau is wel wat commercieel en nazorg is minimaal, maar verder zijn ze wel professioneel en kunnen ze ook dutasteride voorschrijven.

Maargoed, stel vooral je vragen even en deel even wat foto's, dan kunnen we/ik je beter adviseren.

P.s. ook op basis van je haar nu kan ik je adviseren of haarsparend kan voor jou. Ik heb zelf nu al 4 maanden een middenscheiding genomen en camoufleert volledig de inhammen die behandeld zijn. Mijn collega's hebben NIETS doorgehad.
Groetjes Klaas
Haarklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2020, 19:50   #4
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Hallo Klaas,

Bedankt voor het reageren! ik heb 3 foto's toegevoegd. Ik schat dat mijn nieuwe haarlijn ongeveer 1.5 cm onder mijn huidige haarlijn.

Hebben ze bij jou de kruin ook gedaan? ik heb 1 dun plekje op de kruin. Ben vergeten te vragen of dit met een haarbesparende transplantatie meegenomen kan worden.

groetjes,

Hans
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200929_194356.jpg‎ (127,9 KB, 256x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200929_194508.jpg‎ (141,6 KB, 232x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200929_194429.jpg‎ (144,7 KB, 215x gelezen)
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2020, 22:25   #5
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Hallo,

Nu ik op jullie verzoek wat foto's heb geplaatst was ik nog benieuwd naar jullie mening.
Ik draag het op de foto's overigens wat omhoog. Het idee is om het nog wat te laten groeien en dan naar voren te dragen.

groetjes,

Hans
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2020, 22:53   #6
Waylon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2020
Berichten: 27
Geslacht:
Je hebt alleen aan de voorkant wat minder haar en sommige hebben aan e voorkant nooit haren gehad. Jij hebt dik haar! Als jij je haren aan de zijkant kort scheert valt het niet eens op en daar halen ze jouw donorhaar. Aan de bovenkant hhoeven ze niet eens bij jou kaal te scheren voor een haartranaplantatie .

Heb jij allergische reacties van minoxifil en finesteride ? Zo niet kan je beter blijven gebruiken?
Waylon is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2020, 22:59   #7
Waylon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2020
Berichten: 27
Geslacht:
Hans om eerlijk te zijn valt het niet heel erg op dAt je kaal bent, als jouw doel perfect moet zijn ( volle bos ) is een haartransplantatie de beste behandeling. En ze kunnen ook jouw baardgroei gebruiken als donorhaar.
Bij jouw zal het niet opvallen...enige wat je ziet rode stippetjes aan de voorkant. Het is geen taboe haartransplantie. Als jij je prettig bij voelt kan je inderdaad 2 weken vrij nemen.

Mag ik vragen hoeveel je moet betalen voor 2200 graft ?

Laatst gewijzigd door Waylon; 21 oktober 2020 om 00:42
Waylon is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2020, 23:16   #8
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Hallo Waylon,

Bedankt voor je bericht! Ja klopt mijn haar is aan de zijkanten en bovenop erg dik. Wel prettig om even een mening te horen van een ander of een haarbesparende ht een goede optie is. Ik heb geen allergische reacties op finasteride en minoxidil. Wel heb ik mijn dosering van finasteride aangepast naar 0.25mg per dag ivm bijwerkingen. Met 0.25mg per dag heb ik geen bijwerkingen en lees op internet dat met deze dosering nog steeds een goed resultaat te behalen is al dan wel wat minder dan met 1mg per dag.

Met betrekking tot je vraag over de prijs. 5900 eu voor 2200 grafts.

groetjes
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2020, 23:35   #9
geennmicky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2020
Berichten: 37
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Hallo,

Nu ik op jullie verzoek wat foto's heb geplaatst was ik nog benieuwd naar jullie mening.
Ik draag het op de foto's overigens wat omhoog. Het idee is om het nog wat te laten groeien en dan naar voren te dragen.

groetjes,

Hans
Ik zou BeauClinic lekker laten voor wat het is. Heb zelf erg slechte ervaring met beau, zijn aardige mensen, maar daar koop je niks mee
geennmicky is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2020, 00:12   #10
Waylon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2020
Berichten: 27
Geslacht:
Hans 2200 graft voor 5500 euro is veel geld.Je kan bv naar turkije gaan voor 2200 inclusief hotel .

Ik vind 5500 erg duur! Ik begrijp t wel i.v.m de belasting in NL...Ik ben zelf geen miljonair. Ik ga voor goedkoper en kwalitatief is voor mijn gevoel beter. De service heb ik zelf prof ervaren en dat is niet haalbaar in NL. Als je vragen hebt...kan je aan mij stellen.

Laatst gewijzigd door Waylon; 21 oktober 2020 om 00:45
Waylon is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2020, 01:55   #11
geennmicky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2020
Berichten: 37
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waylon Bekijk bericht
Hans 2200 graft voor 5500 euro is veel geld.Je kan bv naar turkije gaan voor 2200 inclusief hotel .

Ik vind 5500 erg duur! Ik begrijp t wel i.v.m de belasting in NL...Ik ben zelf geen miljonair. Ik ga voor goedkoper en kwalitatief is voor mijn gevoel beter. De service heb ik zelf prof ervaren en dat is niet haalbaar in NL. Als je vragen hebt...kan je aan mij stellen.
Veel beter idd in Turkije, ookal denk je van niet. Kunnen Wij hier nog wat van leren.
geennmicky is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2020, 09:52   #12
hdmi2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Hallo Waylon,

Bedankt voor je bericht! Ja klopt mijn haar is aan de zijkanten en bovenop erg dik. Wel prettig om even een mening te horen van een ander of een haarbesparende ht een goede optie is. Ik heb geen allergische reacties op finasteride en minoxidil. Wel heb ik mijn dosering van finasteride aangepast naar 0.25mg per dag ivm bijwerkingen. Met 0.25mg per dag heb ik geen bijwerkingen en lees op internet dat met deze dosering nog steeds een goed resultaat te behalen is al dan wel wat minder dan met 1mg per dag.

Met betrekking tot je vraag over de prijs. 5900 eu voor 2200 grafts.

groetjes
Het gevaarlijke aan Beau Clinic is daf zij max 2200 of wat er boven zitten wat ze maximaal planten op een dag. Dus stel je hebt er 3k grafts nodig dan zullen zij dit nooit zeggen aangezien ze dan een extra dag kwijt zijn voor het zelfde geld.
hdmi2 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2020, 09:58   #13
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Hallo,

Bedankt voor jullie adviezen en ervaringen. Het is inderdaad aan de prijzige kant, echter voel ik mij ook niet helemaal gerust om het in Turkije te laten uitvoeren. Daar lees ik te uiteenlopende recensies over en in corona tijd is het afreizen naar dit soort landen ook een obstakel.

Ik lees hier twee wat mindere reacties over Beauclinic. Ik ga hier nog even wederhoor over plegen bij beauclinic. Ik had juist voor beauclinic gekozen vanwege de goede recensies en de resultaten van andere haarwebbers. Ik lees meer positieve recensies dan negatieve. Ik denk echter dat er op elke kliniek wel wat aan te merken valt, maar ik ga sowieso even om een reactie vragen. Dit lijkt me wel zo correct.

groetjes
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2020, 11:57   #14
e-79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2020
Berichten: 24
Geslacht:
Ik snap je terughoudendheid mbt Turkije. Ik ben zelf net terug (precies een week geleden lag ik op de "tafel")

Deels had ik die weerstand ook tegen het daar te doen. Corona was er idd ook één van. Het enige moment waar ik me niet veilig voelde was in het vliegtuig. In Turkije zelf draagt iedereen mondkapjes en houd netjes afstand. Verder staat elke paar meter er wel een ontsmettingszuil. Ook liggen de besmettingen daar lager. Ik zelf ben verder amper buiten het hotel geweest.

Mbt kwaliteit/prijs heeft Turkije het wel gewonnen bij mij. Maar doe vooral waar je je goed bij voelt. Als dat Nederland is dan daar doen.
e-79 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2020, 12:19   #15
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geennmicky Bekijk bericht
Veel beter idd in Turkije, ookal denk je van niet.
??
minten is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.