Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 juli 2019, 23:41   #1
tim123456789
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2018
Berichten: 12
Geslacht:
Question Van 1mg propecia naar +/- 1,25mg Propecia

Hoi allemaal,

Ik gebruik nu 1,5 jaar propecia 1mg met succes, vooralsnog is mijn haaruitval drastisch verminderd. Wel vind ik 144 euro per 3maanden veel geld. (90 pillen)

Ik overweeg over te stappen op 5mg propecia om zo de kosten te drukken. Een pil van 5mg zou je met pillensnijder naar 1,25mg kunnen snijden. En kost dan +/- 10 euro per 3 maanden. (23 pillen x 4 stks)

Maar voordat ik dat doe, wie heeft de overstap al eens gemaakt en heb je daarbij iets gemerkt? Ik hoor het graag
__________________
- 1 febr 2018 finasteride
tim123456789 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2019, 01:59   #2
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tim123456789 Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Ik gebruik nu 1,5 jaar propecia 1mg met succes, vooralsnog is mijn haaruitval drastisch verminderd. Wel vind ik 144 euro per 3maanden veel geld. (90 pillen)

Ik overweeg over te stappen op 5mg propecia om zo de kosten te drukken. Een pil van 5mg zou je met pillensnijder naar 1,25mg kunnen snijden. En kost dan +/- 10 euro per 3 maanden. (23 pillen x 4 stks)

Maar voordat ik dat doe, wie heeft de overstap al eens gemaakt en heb je daarbij iets gemerkt? Ik hoor het graag
144 euro per drie maanden maanden is sowieso veel te veel. vraag in plaats van propecia naar een generieke versie van finasteride en je betaalt op hetzelfde recept nog maar 60 euro per drie maanden.

5mg propecia wordt op recept vergoed en is dus gratis; hoe kom je erbij dat je 10 euro moet betalen?

Laatst gewijzigd door minten; 14 juli 2019 om 02:02
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2019, 11:43   #3
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Ik gebruik al 9 maanden kwartjes van 5 mg (1.25mg dus) ik denk dat je netto op 1 mg uitkomt, aangezien er altijd stukjes afbrokkelen. Daarnaast denk ik dat de extra .25mg verhoging verwaarloosbaar is en geen invloed heeft op werking/bijwerking.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2019, 15:21   #4
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Ik gebruik al 9 maanden kwartjes van 5 mg (1.25mg dus) ik denk dat je netto op 1 mg uitkomt, aangezien er altijd stukjes afbrokkelen. Daarnaast denk ik dat de extra .25mg verhoging verwaarloosbaar is en geen invloed heeft op werking/bijwerking.
Heb je zelf ooit last gehad van bijwerkingen?
Begin zelf binnenkort ook met 1.25mg. Heb 5mg pillen gekocht.
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2019, 21:48   #5
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Heb je zelf ooit last gehad van bijwerkingen?
Begin zelf binnenkort ook met 1.25mg. Heb 5mg pillen gekocht.
Nee, ook nooit bang voor geweest.
Ik heb een pillensnijder met doosje, na het delen in 4en zijn er altijd stukjes afgebrokkeld, de kans dat je exact 1,25mg hebt is nihil, eerder richting de 1mg.

Volgens mij is het ook aangetoond dat er bijna geen verandering zit in systemische dht waarde tussen 1 en 1.25 mg.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2019, 22:50   #6
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Nee, ook nooit bang voor geweest.
Ik heb een pillensnijder met doosje, na het delen in 4en zijn er altijd stukjes afgebrokkeld, de kans dat je exact 1,25mg hebt is nihil, eerder richting de 1mg.

Volgens mij is het ook aangetoond dat er bijna geen verandering zit in systemische dht waarde tussen 1 en 1.25 mg.
Heel fijn om te horen. Wat zijn je resultaten? Ook hergroei en/of dikker haar? Wat kan ik verwachten op mn inhammen en iets dunner wordende kruin?

Dank alvast voor je reactie
PJKG is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.