Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juni 2019, 12:09   #1
gebruikers2019
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2019
Berichten: 12
Geslacht:
Lightbulb Genen doorgeven?

Zijn er mannen die erg vroeg kaal zijn geworden die hun genen hebben doorgegeven aan hun zoon(s)?
Heeft dit wel eens doen twijfelen aan een kinderwens?
Hoe staan jullie hier in?
gebruikers2019 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2019, 13:26   #2
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
De erfelijkheid van kaalheid is best complex. Mijn beide opa's en mijn vader waren allemaal voor hun dertigste hartstikke kaal. Qua erfelijkheid was ik dus zwaar de Sjaak. Inderdaad begonnen kort na mijn achttiende de inhammen zich terug te trekken, en naarmate ik me daar meer zorgen over ging maken, bleek toen dat het achterop mijn kruin nog een stuk magerder was. Ik was 24 toen ik voor het eerst te horen kreeg "Je wordt kaal!"

Inmiddels ben ik bijna 57, en mijn situatie van een paar weken terug zie je op de foto's. Gezien het bovenstaande viel het achteraf allemaal nog wel mee. Dat zal dan wel de invloed van mijn moeders kant zijn. Waarmee ik maar wil zeggen, als je man kaal is wil dat niet zeggen dat je zoon dat ook wordt.

Tegenwoordig zijn er diverse middelen op de markt die kaalheid redelijk succesvol kunnen voorkomen, en dat zal in de toekomst alleen maar beter worden. Ik heb ze zelf nooit gebruikt, maar anderen op dit forum kunnen je misschien zeggen wat hun ervaringen zijn.

Haartransplantaties worden ook steeds beter, en zullen uiteindelijk ook goedkoper worden. Ik heb er een gehad in 2003 (alleen inhammen) en heb net een nieuwe achter de rug. Beiden waren even duur, maar bij de laatste zijn er wel bijna drie keer zoveel haartjes verplaatst!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg FullSizeRender 9.jpg‎ (140,3 KB, 32x gelezen)
Bestandstype: jpg FullSizeRender 10.jpg‎ (144,4 KB, 36x gelezen)
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2019, 18:36   #3
gebruikers2019
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2019
Berichten: 12
Geslacht:
Wauw! Dan zou je toch idd denken dat je flink de sjaak bent.
Maar wat een geluk heeft u dan toch gehad!!
Zo zie je maar dat de erfelijkheid toch niet te pijlen is...

Bij mijn vriend had zijn vader en opa aan die zijde een enorme bos krullen.
Opa tot overlijden flink haar, vader met 50 ong wel kalend.
Zijn opa moederskant heel vroeg alleen nog haarkrans en de broer van zijn moeder ook.
In mijn familie komt kaalheid aan beide kanten niet voor.. opa's eind 80 redelijke inhammen en dunner haar maar die hebben beide altijd flink haar gehad. Evenals ooms/mijn broer en zover ik weet heeft mijn vader nog altijd flink wat haar.
Ik dank god op mijn blote knieeen als er straks van dit mini beetje haar een mooi kapseltje vormt en dit blijft zitten tot hij een gerimpeld mannetje is!!

Lastig die erfelijkheidskwesties!!

Maar het is fijn om te zien dat bij u de kaarten zo geschud waren dat het niet best leek en het toch alles mee is gevallen! Zelfs zonder medicatie!!
gebruikers2019 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2019, 22:58   #4
gebruikers2019
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2019
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gebruikers2019 Bekijk bericht
Zijn er mannen die erg vroeg kaal zijn geworden die hun genen hebben doorgegeven aan hun zoon(s)?
Heeft dit wel eens doen twijfelen aan een kinderwens?
Hoe staan jullie hier in?
Wil niemand hier nou antwoord op geven
????
gebruikers2019 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2019, 13:22   #5
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Ik ben een vrouw en heb het mijn man gevraagd. Mijn schoonvader was al heel jong volledig kaal maar heeft om die reden nooit getwijfeld om kinderen te krijgen. Hij kreeg er 6 waarvan 3 zoons. Die zoons zijn inmiddels in de vijftig en zestig en hebben alledrie wel wat haar. Mijn man het meeste. Ook mijn man heeft er nooit bij stilgestaan dat dit een reden zou kunnen zijn om maar geen kinderen te krijgen. Er is zeker tegenwoordig zoveel aan te doen. En de genen van moederskant zijn ook belangrijk.

Kaalheid is geen reden denk ik voor 99% van de mannen om geen kinderen te krijgen omdat ze bang zijn om het gen door te geven. Een erfelijke, dodelijke ziekte, zou wel een reden kunnen zijn.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2019, 17:57   #6
gebruikers2019
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2019
Berichten: 12
Geslacht:
Bedankt voor je reactie!
Bijzonder hoe het zit met erfelijkheid.. je weet het dus eigenlijk nooit..

Vind het alleen lastig u zegt zoveel aan te doen maar voor mijn gevoel is dat in deze tijd nog niet zo. De medicaties hebben vaak veel bijwerkingen zoals ik lees.

Hebben uw kinderen er wat van mee gekregen?

Ik ben echt een beetje obsessief ermee bezig helemaal niet goed..
Mijn vriend is helemaal kaal vanaf 18 jaar en ineens ben ik me er helemaal druk om aan het maken ivm ons zoontje.
Het zou me zoveel rustiger maken als ik precies weet mocht het zo zijn dan zijn er deze opties. Maar afijn.....
gebruikers2019 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2019, 22:57   #7
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
Ik twijfel over die erfelijkheid.. Mn opa an m'n moeders kant had tot z'n dood en dikke bos haar, en zelfs niet eens grijs.. Aan m'n vaders kant pas laat kalend, maar niet geheel kalend.. Mn oudere broer heeft geen last van kaalheid.. Mn jongere broer alleen achter.. En ik alleen de inhammen.. Maar het wordt bij mij wel dunner in het midden.
__________________
v.a. 18 feb 2016
Vitamine A
Vitamine B 6
Vitamine B8 (Biotine ook wel vitamine H genoemd)
Vitamine B11 (Foliumzuur)
Vitamine B12
Vitamine C
Vitamine E
Zink
gekkehuis is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2019, 12:49   #8
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gebruikers2019 Bekijk bericht
Zijn er mannen die erg vroeg kaal zijn geworden die hun genen hebben doorgegeven aan hun zoon(s)?
Heeft dit wel eens doen twijfelen aan een kinderwens?
Hoe staan jullie hier in?
erfelijkheid geeft basis voor een kansberekening, maar geen zekerheid. je weet nooit hoe een kind erfelijk belast is.

uit onderzoek blijkt de belangrijkste indicator voor erfelijke kaalheid de vader van de moeder (dus opa aan moeder's kant) te zijn. dus in die zin, de genen van de moeder zijn belangrijker dan die van de vader. in jouw vraag zou dus meer de moeder moeten twijfelen of zij wel haar genen door wil geven dan de vader; zij is belangrijker.

en nogmaals, dit is wetenschap van de grote getallen. dus anekdotaal bewijs over helemaal behaarde opa's en toch kale kinderen zijn precies dat: anekdotes.

de twijfel of je wel kinderen moet krijgen vind ik overigens wel ontzettend ver gaan. sowieso weet je niet of je een jongen of een meisje krijgt, daarnaast zijn genen onvoorspelbaar en is kaalheid (als je er vroeg genoeg bij bent) redelijk te behandelen. bovendien, voor jouw ongeboren kind op de leeftijd komt dat kaalheid een issue wordt ben je ten minste 20 jaar (zo niet veel meer) verder en is er waarschijnlijk technologisch nog veel meer mogelijk.

en last but not least, voor heel veel mannen is kaal zijn niet zo'n enorme issue als het voor sommigen (incl mijzelf) op dit forum is, zelfs op jongere leeftijd. voor slechts heel weinigen is het zo'n grote issue dat ze liever niet geboren waren.

Laatst gewijzigd door minten; 29 juni 2019 om 12:53
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2019, 00:18   #9
gebruikers2019
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2019
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkehuis Bekijk bericht
Ik twijfel over die erfelijkheid.. Mn opa an m'n moeders kant had tot z'n dood en dikke bos haar, en zelfs niet eens grijs.. Aan m'n vaders kant pas laat kalend, maar niet geheel kalend.. Mn oudere broer heeft geen last van kaalheid.. Mn jongere broer alleen achter.. En ik alleen de inhammen.. Maar het wordt bij mij wel dunner in het midden.
Bijzonder.. je kan er eigenlijk gewoon geen wijs uit.
Bedankt voor je reactie!
gebruikers2019 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2019, 19:29   #10
Lasagna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2019
Berichten: 26
Geslacht:
Ik ben nu 31 en kaalheid zou voor mij absoluut geen reden zijn. Ik heb geen kinderwens maar dat heeft andere redenen
Lasagna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.