Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 januari 2005, 20:59   #1
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
Stoppen of doorgaan....advies gevraagd...

Hey iedereen,

Ik ben nu 6 maanden aan de diane pil...mijn haaruitval is inmiddels wel veel minder maar de oorzaak van mijn haaruitval staat nog steeds niet geheel vast. Ik merk wel dat ik duidelijk veel minder tot bijna geen jeuk heb in de stopweek en als ik de pil weer slik dat de jeuk weer begint....Nu weet ik niet of ik moet stoppen of doorgaan met de pil...bang voor meer haaruitval en weer meer lichte overbeharing (en bang voor meer acne als ervoor..naja acne is een groot woord) Wie heeft er advies?

xmarsha
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2005, 16:12   #2
Hellen
Webwitch
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 158
Hoewel ik zelf niet zo'n fan van Diane ben ( ik slik um wel) is het misschien een optie voor jou om maar eens in de zoveel tijd ( 4-6 maanden) 1 stopweek in te lassen. dat kan probleemloos, zei mijn arts en dat doe ik dus ook. Vooral omdat ik in de stopweek zo ellendig wordt. Misschien is het ook iets voor jou?
__________________
Allways look on the bright side of life.....


Diagnose december 2004.
Wat gooi ik sinds die dag in de strijd ?
Diane 35
Rooscure
Toppik

plus dagelijks:
* 1 kilo moed
* 1 flinke dosis relativeringsvermogen
* 3 koppen positiviteit
* een flinke korrel zout
* minstens eenmaal lachen om jezelf
* soms wat tranen

Goed door elkaar roeren en innemen. Het smaakt vaak zoet en soms wat bitter, maar de werkzaamheid is bewezen!
Hellen is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2005, 17:24   #3
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
In de stopweek heb ik juist minder jeuk..dus das heerlijk...tijdens het gebruik begint het weer...dus ga hem zeker niet doorslikken...lijkt me ook niet gezond voor je lichaam..
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2005, 21:47   #4
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
moeilijk probleem, je moet voor jezelf beslissen waar je 't beste mee kan leven, met de jeuk of met de haaruitval en op basis daarvan beslissen...
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2005, 22:40   #5
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Je kan misschien het jeukprobleem apart proberen aan te pakken? Heb je al Nizoral shampoo geprobeerd? Of misschien zijn copper peptides wel wat, die kunnen zeker helpen bij een geïrriteerde hoofdhuid.

Succes,
Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2005, 12:48   #6
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
Hey cloud,

wat zijn copper peptides? Ik heb trouwens maar op een bepaalde plek steeds jeuk...

gr. Marsha

ps: heb de pil toch maar weer genomen
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2005, 13:00   #7
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Copper peptides:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...?p=39249#39249

Die plek waar je jeuk hebt, is dat ook een plek waar je veel haaruitval hebt (gehad)?
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2005, 13:18   #8
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
hey cloud,

De plek waar ik steeds jeuk heb lijkt ook wel steeds kaler te worden...je kunt er mijn hoofdhuid doorheen zien. Bij mijn scheiding heb ik wel redelijk hergroei..maar die plek lijkt niet te beteren....zou dat een aga plek kunnen zijn? Of ook iets anders...ik weet het niet meer....maar wle dat ik daar jeuk heb en dat daar me hoofdhuid doorschijnt...ziet er echt niet..maakt me heel onzeker. Vooral als ik in het ligt sta...

xmarsha
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2005, 11:27   #9
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Marscha,

Krab je veel als je jeuk hebt? Als je krapt dan kom je namelijk in een circel terrecht. Als je jeuk hebt en je gaat krabben gaat de huid extra irriteren, je maakt de huid kapot en vervolgens als de huid zich gaat herstellen gaat het weer jeuken (een herstellende huid jeukt namelijk ook) doordat de huid weer jeukt door het hestel ga je snel weer krabben waardoor de huid weer beschadigd en dan gaat het weer extra jeuken en dan weer doordat de huid zich weer wilt herstellen en ga zo maar door. Dan kun je gemakkelijk een half jaar verder zijn en dan jeuken diezelfde plekken nog. De eerste mogelijkheid tot het doorbreken van deze circel is misschien door er niet meer aan te komen, het is moeilijk want als je huid jeukt dan krab je bijna automatisch. Ik heb ook die jeuk waar jij het over hebt en als ik ga krabben maakt dat het alleen maar erger en maakt het de jeuk hardnekkiger.
Ik merk ook dat ik meer haren verlies op de plekken waar het 't ergste jeukt maar dan vooral als ik op die plekken heb gekrabt. Als ik niet krab, heb ik minder haaruitval dan als ik wel krab.

Liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2005, 19:17   #10
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
Hey Sigur!

Ik krab niet echt aan die plek..meestal klop ik er zachtjes op met mijn vingers...van krabben wordt het alleen maar erger...

xmarsha
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2005, 18:11   #11
Maxime
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 3
jeuk

Hallo allemaal,
Ben net nieuw op dit forum en een beetje aan het lezen over "onze" haaruitval (bij mij is ook alopecia androgenetica geconstateerd op mijn 17e, ben nu 23). En jullie hebben het allemaal maar over jeuk enz. Maar ik heb dus nooit jeuk! Slik diane en androcur en haaruitval is gestagneerd. Mijn haar is dun maar valt niet meer uit. Waarvan hebben jullie jeuk? Misschien stomme vraag, sorry maar wil het toch graag ff duidelijk hebben.....
Gr. Max
Maxime is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advies gevraagd door newbie henk1983 AGA - Algemeen 10 16 juni 2004 16:17
advies gevraagd Priya AGA - Algemeen 5 25 juni 2003 15:59
zijn er mensen die advies bij hun huisarts hebben gevraagd..???? bald in 5 years AGA - Algemeen 1 22 augustus 2002 19:19
Advies gevraagd! Ricardo AGA - Algemeen 2 24 juli 2002 02:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.