Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 juni 2005, 15:00   #1
Aquarius
HaarWeb lid
 
Aquarius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2005
Berichten: 8
Hoeveel behandelingen zijn nodig ?

Hallo iedereen,
Ik post hier voor het eerst, omdat ik op het punt sta
een beslissing te nemen voor een HT.
Ik ben een Norwood IIIV type (denk ik)
Bij meerdere consultaties werd mij een ingreep van 1000 tot 1200 grafts aangeraden voor een bevredigend resultaat
bij type Norwood IIIVertex
Nu lees ik echter op verschillende websites dat dit eigenlijk slechts een EERSTE ingreep kan zijn. Als je een maximale densiteit wil, moet je dan 1 jaar een TWEEDE ingreep laten uitvoeren met het oog op een maximale densiteit.
Is dat volgens jullie inderdaad zo ?
Je HT kost dan natuurlijk wel het dubbele van wat je
gepland had, en je kan moeilijk anders omdat je na die
eerste behandeling slechts met een halve densiteit tevreden zou moeten zijn.
Aquarius
Aquarius is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2005, 16:06   #2
Rein
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Berichten: 43
Hoi Aquarius!!!
Zelf zal ik enkele jaren geleden met hetzelfde probleem. Ze zeiden mij: "met 1 haartransplantatie kun je nooit het maximale effect behalen. Daar zijn er zéker twee of drie voor nodig. Bij de eerste transplanatie kunt u rekenen op een haardichtheid van ong 40 % tov hoe het vroeger was. Als je daarna nog meer transplanaties doet, dus nog één of twee dan kun je een resultaat van rond de 70 % behalen."
Omdat ik op het moment van besluiten 0,00% haar had aan de voorkant ging ik er uiteraard voor. Nu het gebeurt is en gewoon goede lengte heeft ben ik niet echt tevreden, omdat ik gewoon meer verwacht had. Maar ja als je 0,00% haar hebt ben je gewoon super wanhopig en teken je overal voor. Iig heb ik toch naar een oplossing gezocht na die eerste transplantatie om er toch wat van te maken. Dat is gelukt, door middel van het het cosmetische haarverdikkingsmiddel Toppik. Als ik dit gebruik op het gedeelte van het getransplanteerde haar heb ik echt ineens een volle dikke bos haar, sta er gewoon versteld van. Maar, toch zit ik nu hééééééééél erg te dubben of ik nu ga voor een tweede transplantatie aan de voorkant aangevuld met Toppik, en achterse gedeelte van me hoofd een haarwerk, of gewoon een compleet haarwerk voor over heel me hoofd.

Ik wens je veel succes met je keuze.
Rein is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2005, 16:20   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Wanhoop drijft de mens tot waanzin.

Ik heb het altijd al geweten .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2005, 19:45   #4
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Wanhoop drijft de mens tot waanzin.

Ik heb het altijd al geweten .

Heerlijk gewoon, Laat je maar gaan!
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 13:53   #5
Rein
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Wanhoop drijft de mens tot waanzin.

Ik heb het altijd al geweten .
Ja Haarmannetje dat heb je goed gezien. Wanhoop drijft de mens tot waanzin, in mijn geval gaat die ballon erg goed op. Maar je moet wel het één en ander proberen om weer wat haar op je kop te krijgen op de voor jezelf prettigste manier. Hierbij worden door mij iig kosten nog moeite gespaard. Deze manier bevalt mij altijd nog beter dan lijdzaam toe te zien dat je steeds kaler en dunner haar krijgt en er op een bepaald ogenblik uitziet als een donzige kuikentje, om vervolgens te degraderen tot een biljartbal. Dat NOOIT!!! Dus ik ga ervoor!!!
Rein is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 20:47   #6
Aquarius
HaarWeb lid
 
Aquarius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2005
Berichten: 8
Question Foto kalende kruin

Kan iemand op basis van bijgevoegde foto een realistische
schatting gevenvan het aantal grafts dat nodig is voor een maximum densiteit ?
Bedankt!
Aquarius
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg HAAR.JPG‎ (62,6 KB, 195x gelezen)
Aquarius is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 23:27   #7
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Gewoon nog geen transplantatie doen.
Is nog lang niet nodig... (Ik weet dat ik nu sommige mensen over me heen krijg, maar als je hier al aan gaat beginnen blijf je bezig.)
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2005, 12:30   #8
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
Het lijkt erop dat alleen je kruin aan het uitvallen is. Is finasteride (Propecia) niet het overwegen waard?

Grt Rogier
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2005, 15:42   #9
Rein
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Berichten: 43
Ik denk dat ze jezelf in een kliniek adviseren nog geen haartransplantatie uit te laten voeren. Zelf heb ik op mijn kruin ongeveer een vergelijkbaar iets, en bij mij zeiden ze bij twee onafhankelijke klinieken dat ik beter nog even kon wachten tot het echt kaal is, anders moet je straks twee keer onder te mes. Er kan nu nog niet echt optimaal resultaat geboekt worden. Zelf cover ik het gewoon met Toppik, is ook niet alles, maar niemand die dan nog iets ziet.
Rein is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2005, 16:24   #10
Aquarius
HaarWeb lid
 
Aquarius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2005
Berichten: 8
Question HT voor zestigers ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Gewoon nog geen transplantatie doen.
Is nog lang niet nodig... (Ik weet dat ik nu sommige mensen over me heen krijg, maar als je hier al aan gaat beginnen blijf je bezig.)
Ik weet wat je bedoelt Jeroen. Maar in de meeste klinieken waar ik advies ging vragen, vinden ze dit juist een zeer goede situatie: ik ben 60, mijn kaalheid zou dan gestabiliseerd moeten zijn, beperkte kale zone en veel haar in donorzone. Het enige waarin ze verschillen is het aantal grafts... Gaande van 500 tot 2000 , in 1 beurt, of in 2...
En over het uiteindelijke eindresultaat wordt te vaak gezwegen.
Daarom mijn posting hier: op zoek naar goede raad van ervaringsdeskundigen.
Groet,
Aquarius
Aquarius is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2005, 16:50   #11
Aquarius
HaarWeb lid
 
Aquarius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2005
Berichten: 8
Question Wat te kiezen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
Het lijkt erop dat alleen je kruin aan het uitvallen is. Is finasteride (Propecia) niet het overwegen waard?

Grt Rogier
Ja Rogier, enkel de kruin, en een klein beetje diepe(re)
inhammen. Die heb ik altijd gehad, en dat stoort mij niet. Maar die kalende kruin, die ik zelf niet een zie, mag dan ineens niet...
Misschien finasteride ? 'k Ben wat beducht voor de gekende bijwerkingen. Ik gebruik sedert 1 maand Minoxidil 5%. Dat is even goed volgens de dermatoloog.
Op enig resultaat moet je natuurlijk lang wachten. Ken je mensen met een vergelijkbare uitval die het met medicatie
weer in orde kregen ? Dat zou natuurlijk magnifiek zijn !
Maar ik ben al 60, en ik denk dan: ofwel laat ik alles op zijn beloop - en misschien is dat wel het beste, want 't is toch de normale gang van zaken, ofwel doe ik er beter vlug iets aan, zoals een HT. Ik zoek hier eigenlijk ook wat goede raad...
Groet
Aquarius
Aquarius is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2005, 16:55   #12
Aquarius
HaarWeb lid
 
Aquarius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2005
Berichten: 8
Toppik

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rein
.... Zelf cover ik het gewoon met Toppik, is ook niet alles, maar niemand die dan nog iets ziet.
Wat is Toppik, Rein ? 'k Heb hier al veel gelezen, maar Toppik
ken ik nog niet.
Groet
Aquarius
Aquarius is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2005, 12:03   #13
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
Ik weet wat je bedoelt Jeroen. Maar in de meeste klinieken waar ik advies ging vragen, vinden ze dit juist een zeer goede situatie: ik ben 60, mijn kaalheid zou dan gestabiliseerd moeten zijn, beperkte kale zone en veel haar in donorzone. Het enige waarin ze verschillen is het aantal grafts... Gaande van 500 tot 2000 , in 1 beurt, of in 2...
En over het uiteindelijke eindresultaat wordt te vaak gezwegen.
Daarom mijn posting hier: op zoek naar goede raad van ervaringsdeskundigen.
Groet,
Aquarius

als je er zeker van zou zijn dat de kalende plek niet of nauwelijks meer kaler word gezien je leeftijd,dan zou de Frechet Extender een goede oplossing kunnen bieden.zo op de foto aan de kleine oppervlakte ,en de nog redelijke dichtheid te zien aan de rand van de nog behaarde zone ,trek je dan die plek in 1 keer mooi dicht zonder dat er dan nog getransplanteert moet worden.
en dan heb je weer een mooi egaal kapsel
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2005, 14:14   #14
Rein
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
Wat is Toppik, Rein ? 'k Heb hier al veel gelezen, maar Toppik
ken ik nog niet.
Groet
Aquarius
Toppik is een cosmetisch haarverdikkingsmiddel. www.toppik.nl
Bij sommige schoonheidsalons kun je het gewoon kopen. Ook is het te bestellen bij verschillende klinieken. Naast Toppik heb je nog meer van dergelijke middelen. Ik weet wel een adres voor je eventueel, waar ik zelf ook altijd bestel, maar zet deze niet zo hier op het forum want je mag geloof ik geen reclame maken. Dus als je dat wil weten stuur me gewoon ff een E-mail.
Rein is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2005, 16:54   #15
Aquarius
HaarWeb lid
 
Aquarius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2005
Berichten: 8
Cool Frechet Extender ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry
als je er zeker van zou zijn dat de kalende plek niet of nauwelijks meer kaler word gezien je leeftijd,dan zou de Frechet Extender een goede oplossing kunnen bieden.zo op de foto aan de kleine oppervlakte ,en de nog redelijke dichtheid te zien aan de rand van de nog behaarde zone ,trek je dan die plek in 1 keer mooi dicht zonder dat er dan nog getransplanteert moet worden.
en dan heb je weer een mooi egaal kapsel
Hoi Hairry,
Heb jij daar ervaring mee ? 't Lijkt me een redelijk griezelige ingreep. Op de website van "Prohairclinic" wordt het wel afgeraden.
Groet,
Aquarius
Aquarius is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Bush of Kerry? Tiuri Van alles en nog wat... 34 9 oktober 2004 12:23
Hoe naief kun je zijn om naar Boersma te gaan voor een goed advies?!?! Rob AGA - Algemeen 5 16 juli 2004 00:43
Welke behandelingen zijn ook voor vrouwen geschikt? Do Haarproblemen bij vrouwen 3 28 december 2001 18:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.