Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 24 augustus 2005, 22:25   #211
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike
Wat is RH precies (ik heb het haarboekje gechecked maar werd ik niet slimmer op), en hoe weet je of je dat hebt?
Check het woordenboekje dan nog maar eens!!

RH
Zie: reflex-hyperandrogeniciteit.



http://www.haarweb.nl/forum/showthre...?p=39264#39264

Maar ik ben ook niet voor afkortingen!
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2005, 22:35   #212
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore
Check het woordenboekje dan nog maar eens!!

RH
Zie: reflex-hyperandrogeniciteit.



http://www.haarweb.nl/forum/showthre...?p=39264#39264

Maar ik ben ook niet voor afkortingen!
Citaat:
Het lichaam zoekt dan opnieuw een evenwicht (equilibrium) door een proces genaamd "upregulation". Het lichaam produceert tijdens deze upregulation meer testosteron
Hoe weet je of je lichaam meer testosteron produceert? De definitie van RH is bekent, maar wat zijn nu de duidelijke effecten die iemand krijgt?
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2005, 22:55   #213
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joshua
Ik heb nu al bijna een jaar last van hevige haaruitval iedere dag. Ik ben pas sinds kort over RH te weten gekomen. De kenmerken hiervan lijken precies bij mijn situatie te passen.
Ik heb zo'n 9 maand finasteride gebruikt. Na een maand of 3 begon ik dagelijks opeens veel haar te verliezen, ook aan de zij- en achterkant. Na wat rondgevraagd te hebben op internet hield ik het er maar op dat ik aan het shedden was.
De uitval werd alleen niet minder. Op een gegeven moment had ik er genoeg van en ben ik met fin gestopt. Dit is dus alweer een hele tijd terug en vooralsnog lijkt de haaruitval nog niet te stoppen.
Gek genoeg lijk ik nu met rhodanide activance (wat niet bepaald een goede reputatie heeft als ik de berichten zo lees) weer wat hergroei bij de inhammen te krijgen.
Maar ik heb dit topic eens snel doorgekeken en er lijkt dus nog geen middel bekend te zijn die RH kan stoppen/verminderen? Ik hoop dat iemand deze vraag kan beantwoorden.
Precies the same here..
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2005, 15:56   #214
joshua
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2005
Berichten: 65
Dat is toevallig Roland, ik vond jouw situatie die je beschreef in dit topic ook al veel bij die van mij passen. Wou nog vragen hoe het er bij jou inmiddels aan toe is. Nog steeds veel uitval?
joshua is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2005, 18:49   #215
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Kan iemand mij de exacte kenmerken van RH vertellen? Dit is vrij cruciaal sinds mijn haar erg dun is geworden na het begruiken van finasteride, ik ben bijna klaar met maand zes en ben bijna door me voorraad heen. Als ik dit dus ook heb kan ik maar beter geen nieuwe serie bestellen..

Iemand?
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2005, 19:17   #216
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Als ik jullie was dan zou ik gewoon een bloedonderzoek laten doen. Bij RH heb je toch enorm veel van een of ander hormoon. Ik me dus niet gaan focussen op "ik heb Rh, ik heb RH, ik heb RH..." misschien is het gewoon een shed en die zijn vaak bij finasteride goed omdat er waarschijnlijk dan nieuwe, sterkere langere haren voor in de plaats komen.

Dus aub ook niet claimen dat je Rh hebt voordat je een bloedonderzoek hebt gedaan. Zaait alleen maar paniek onder de (nieuwe) fina gebruikers, waaronder yours truly..
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2005, 19:36   #217
joshua
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2005
Berichten: 65
Ik gebruik al bijna een jaar geen finasteride meer maar verlies dagelijks nog steeds ontzettend veel haar. Lijkt me geen shed..
joshua is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2005, 19:51   #218
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
ja ik dus ook. Tja en bij mij is het ook door de Fina gekomen hoor. Of het is wel SUPER toevallig dat precies op dát moment(dat ik begon met Fina) mijn haaruitval op natuurlijke basis zou zijn begonnen en dat dus mijn dosis Fina niet sterk genoeg zou zijn geweest.

Want kanttekening: ik ben begonnen met Fina 5mg(complete Proscar per dag) en toen hielp het dus wel he! Was echt super, maja toen proberen af te bouwen naar 1.25mg en vanaf toen ging het helemaal mis.

En nog steeds.Al ben ik al meer dan een half jaar gestopt.

Roland
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2005, 18:55   #219
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Wacht.. Dus als je haar door Fina wordt verslechterd kan het of goed zijn (shedding) of niet goed zijn (RH), maar hoe weet je dan welke je te pakken heb?

Mijn haar is over de gehele bovenkant een flink stuk dunner geworden, maar merk wel wat hergroei rond de inhammen en haarlijn (hoewel dit lijkt gestopt)..

Rh of shedding?
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2005, 19:01   #220
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Simpelweg niet te zeggen. Idem hier, verlies ontzettend veel per dag. En gebruik al 14 maanden finasteride, dus het hele sheddingsverhaal heb ik uit mn hoofd gezet. Probeer je te richten op wat er op je hoofd gebeurt, en evalueer de situatie na minimaal 1, maximaal 2 jaar.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2005, 21:54   #221
remi123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 12
Ik heb nu sinds december 2004 propecia (fina 1 mg). Ik moet zeggen dat ik het niet snel achteruit vind gaan. Midden op mijn hoofd, de kruin, vind ik dat ik eigenlijk niks verbeter. De inhammen gaan ietsie achteruit. Beetje vaag allemaal, maar het gaat niet snel. De vertragende werking doet zijn werk denk ik, alleen ik hoop nog wel dat mijn kruin beter wordt.

Iemand ervaring? Is er nog hoop?
__________________
Status: 3B

- Propecia sinds december 2004

Huidige status: was niet meer tevreden met Volluma, vooral als ze een foto met flits van je maken.. het schitterde!! Nu nog natuurlijke verdikking en behouden van haar. Lukt nog niet echt.. hooguit vermindering en stabilisatie uitval.
remi123 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 16:50   #222
joshua
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2005
Berichten: 65
Om even een oude post van Son of Sam te quoten:

--------------------------------
Kijk iedereen heeft het altijd over DHT, maar de reactie is;

Testosteron -> DHT (omgezet met behulp van 5-AR)...

Als je deze reactie maximaal remt (fina of duta) dan zal DHT omlaag gaan. Testosteron zal echter flink omhoog gaan. Wie heeft ooit gezegd dat testosteron niet schadelijk is voor haar? Testosteron bindt wel degelijk aan receptoren van de follikel, alleen effect is veel zwakker dan DHT. Heel veel testosteron betekent veel kleine negatieve impulsen. 1 mier is niet zo erg, miljoen kunnen echter wel wat uithalen...

Blijkbaar zullen sommige hier toch last van hebben...
-----------------------------------

Zou deze verhoging van testosteron wellicht de oorzaak kunnen zijn?
In dat geval zou een testosteron verlagend middel misschien uitkomst bieden.
joshua is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 17:33   #223
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joshua
Om even een oude post van Son of Sam te quoten:

--------------------------------
Kijk iedereen heeft het altijd over DHT, maar de reactie is;

Testosteron -> DHT (omgezet met behulp van 5-AR)...

Als je deze reactie maximaal remt (fina of duta) dan zal DHT omlaag gaan. Testosteron zal echter flink omhoog gaan. Wie heeft ooit gezegd dat testosteron niet schadelijk is voor haar? Testosteron bindt wel degelijk aan receptoren van de follikel, alleen effect is veel zwakker dan DHT. Heel veel testosteron betekent veel kleine negatieve impulsen. 1 mier is niet zo erg, miljoen kunnen echter wel wat uithalen...

Blijkbaar zullen sommige hier toch last van hebben...
-----------------------------------

Zou deze verhoging van testosteron wellicht de oorzaak kunnen zijn?
In dat geval zou een testosteron verlagend middel misschien uitkomst bieden.
]

Wil je nu de testeron levels omlaag halen ?
Dan blijft er helemaal niks mannelijks meer over, geen spiermassa meer veel minder sex drive etc.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 17:43   #224
joshua
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2005
Berichten: 65
Thanks voor je reactie. Ik las de oudere posts van dit topic eens door en toen kwam ik die post van son of sam tegen. Nee ik ben zeker niet van plan om zomaar mn testosteron te gaan verlagen, maar ik dacht misschien moet de oorzaak ergens in die hoek gezocht worden.
joshua is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 18:16   #225
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Maar hebben jullie al een bloedproef laten doen om uit te sluiten dat jullie RH hebben? Das toch zo gepiept en de dokter wil je dan misschien er ook mee gaan helpen als je toch met fina wilt door blijven gaan.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
dutasteride, finasteride


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Gevolgen voor de vruchtbaarheid / zwangerschap elpa Medicijnen/haargroeimiddelen 247 7 januari 2017 23:08
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 08:01
[finasteride] [dutasteride] Seksproblemen Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 180 9 mei 2009 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.