Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 december 2020, 11:18   #1
kxh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2015
Berichten: 43
Geslacht:
2de haartransplantatie?

3 jaar gelden heb ik een haartrasnplantatie laten doen bij esteworld.
Qua haarlijn hebben ze percect werk geleverd en zit het helemaal perfect. Langs voren en langs de zijkanten zie je echt geen verschil met hoe het vroeger was.

Enkel op de kruin heb ik de indruk dat er niet veel gebeurd is.

Als je mij op straat zou zien lopen zou je niet weten dat ik wat heb laten doen.
Je ziet bijna geen littekens in het donorgebied en als mijn haar goed ligt kan je geen kale plekken zien. Ik heb ook nog nooit een opmerking gehad over haaruitval (ook niet voor de HT omdat mijn haar toen langer was en je het niet zo goed kon zien).

Enkel wanneer ik het nu 'open' leg, valt het wel op dat er achteraan nog een dunnere plek is.

Ik heb geïnformeerd bij een kliniek en zij zeggen dat het zeker nog mogelijk is om een tweede HT te doen, maar dat ik best wacht tot mijn 40ste (nog 2 jaar). omdat dan de meeste haaruitval wel opgetreden zal zijn.

Ik zou ook al zeker voor de DHI methode gaan.

Wat is jullie mening?

Goed resultaat? Nog even wachten? Niets aan doen?

Ik hoor het wel.

Dank jullie wel.






Dit werd geplant:


3 jaar later is het zo:

Mij haarlijn is PERFECT zoals het 20 jaar geleden was ;-)









kxh is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2020, 15:46   #2
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Tsja, je hebt de stap al een keer gezet, persoonlijk zou ik dan zeker de stap nog een keer zetten. Die 2 jaar zal het verschil niet maken, haarverlies gaat sowieso langzamer naarmate je ouder wordt (al kan het wel sneller zichtbaarder worden. Je ziet haarverlies pas als je al een substantieel deel kwijt bent, waardoor het opeens kan lijken alsof je haarverlies sneller gaat terwijl je al een tijdje haren kwijtraakt . DHT niveaus zijn juist lager naarmate je ouder wordt dus versnellen zal het niet).

Als je al zo'n stap hebt gezet, wil je dan nog echt 2 jaar wachten totdat je het weer laat doen waarna het dus nog een jaar duurt voordat het verholpen is (dus 3 jaar hiermee rondlopen?) Persoonlijk zou ik gewoon een 2e HT pakken nu.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2020, 19:18   #3
Jef1971
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2020
Locatie: Drenthe
Berichten: 20
Geslacht:
Mijn eerste gedachte na het zien van de foto's is: waarom zou je een 2e HT willen? Je hebt een mooie haarlijn, dik haar en je hebt je kruin voor de foto 'open' gelegd. Van de voor- en zijkant ziet het er dicht uit. Je hebt geen foto van de achterkant dus dat kan ik niet beoordelen. Ik weet ook niet hoe lang of kort je bent en of mensen op je hoofd kunnen kijken. Ik zou blij zijn met wat je nu hebt. Stoor je je aan je haar als je in de spiegel kijkt of maakt het je onzeker?
Jef1971 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2020, 01:08   #4
kxh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2015
Berichten: 43
Geslacht:
Ssg92, het is wellicht daarop dat men misschien wil wachten? Versnellen zal het niet, maar hun advies was wachten tot het misschien zichtbaarder wordt. ‘Men vertelde me dat ik nog 1 keer kan oogsten zonder dat het echt zichtbaar wordt. Maar men wil dan het maximale eruit wil halen.

Spijtig dat ik nu niet precies weet waar ik sta.


Jef1971, dank je wel.

Vooraan ben ik echt wel tevreden. Achteraan nog niet helemaal. Mocht men echter nu zeggen “hier moet je het mee doen” dan ben heb ik er vrede mee. Maar er zit meer in volgens mij?







Edit: foto’s zijn niet zichtbaar
kxh is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2020, 13:29   #5
kxh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2015
Berichten: 43
Geslacht:
Hopelijk komen de foto's er nu beter door.

Dit is de toeistand als mijn haar goed ligt.
Waarschijnlijk zijn er niet veel mensen die vermoeden dat er wat gaande is.

Ik heb mijn eerste transplantatie ook altijd geheim gehouden van familie, werk etc. Ik ben vormgever van beroep en mijn kledingstijl is dus wat losser, ik ben dus een maand of 2 met pet gaan werken en niemand die ooit wat gemerkt heeft.

Achteraan is er naar mijn inziens ook niet veel te merken in het donorgebied. Dus ik heb geen nare opmerkingen gehad achteraf.

Stoort de kruin me?
Kijk ik vind vooraan de dikte en haarlijn pefect, maar kan me soms wel ergeren aan de kruin ja, omdat ik weet dat die dunner is. Anderzijds is dit misschien muggenziften wanneer je kijkt vanwaar ik kom?

Het argument van de kliniek om nu te wachten was het volgende:
- Er is nog haar genoeg in het donorgebied om nog 1 maal te transplanteren (maar slechts 1 maal)
- Achteraan kan de de 'kruin' nog gaan 'zakken' en dus nog vergroten
- men wil bij de 2de transplantatie alles goed opvullen en die kans niet verspelen door 'te vroeg' te gaan (omdat men nog geen zicht heeft op wat nog precies gaat uitvallen? Maar men vermoed dat dat tegen mijn 40ste het geval zal zijn)

Voor mij persoonlijk zou het nu perfect uitkomen (thuiswerk, weinig mensen onder ogen komen etc) anderzijds is het natuurlijk zeer kort dag en heb ik bang om te vroeg te gaan ...

Vandaar dus de grote twijfel, en vandaar dat ik hier wat raad zoek

Ik heb het al laten doen, maar het blijft wel een investering natuurlijk. Zowel qua geld als tijd.








en hier dus wanneer het open gelegd wordt:

Laatst gewijzigd door kxh; 8 december 2020 om 15:09
kxh is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2020, 14:40   #6
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Oh nou je ziet er dus eigenlijk niks van tenzij je er extra de nadruk op legt? Dan lijkt het me niet erg om even te wachten persoonlijk. Als je er zelf geen last van ervaart zou ik zeggen wacht toch maar even.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
tweede haartransplantatie


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.