Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 april 2009, 12:39   #1
Kevin.L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2009
Berichten: 25
21 Jaar, haaruitval

Hoi, mijn naam is Kevin en ik ben 21 jaar.
Sinds een paar weken heb ik opeens last van abnormaal veel haaruitval.
Ik heb altijd al dun haar gehad, maar dat kan er niks mee te maken hebben denk ik, ook heb ik last van roos waar ik speciale shampoo voor heb.
Het begon een paar weken geleden, tenminste dan begon het me op te vallen dat ik meer haar verloor als normaal.
Diezelfde tijd begon ik ook meer jeuk te krijgen, dus probeerde ik een andere anti-roos shampoo, het gekke is dat de jeuk toen minder werd en mijn haaruitval ook minder werd.
Nu denken jullie dan ligt het aan je vorige shampoo, maar dat lijkt me stug want die shampoo gebruikte ik ook al wel 2 jaar en nooit geen problemen mee gehad.
Maar sinds vorige week heb ik weer even veel haaruitval als eerst (maar nog steeds minder jeuk), als ik mijn haar kam zitten er best veel haren aan de kam en op het einde van de dag als ik mijn trui uit doe zie ik allemaal haren aan mijn trui zitten, vooral aan mijn kraag, zoveel haaruitval had ik vroeger dus nooit !
Mijn haar is nu ook slapper en 'springt meer' als vroeger.
Het lijkt me niet erfelijk te zijn want zowel mijn vader, als mijn 2 opa's zijn ook nog niet kaal of kalend.

Gel gebruik ik toch al zelden dus daar kan het ook niet aan liggen, waar zou het aan kunnen liggen want ik begin met toch wel zorgen te maken ??
Kevin.L is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 12:58   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Haaruitval kan behoorlijk veel oorzaken hebben. Misschien is het door stress vanwege een naderend examen.

Heb je Rooscure-shampoo geprobeerd? Daar zit ketoconazol in, wat werkt anti-jeuk en anti-haaruitval.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 14:09   #3
Kevin.L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2009
Berichten: 25
Nee die shampoo heb ik nog niet geprobeerd.
Bedankt trouwens voor het snelle antwoord !
Ik zit sinds vorig jaar niet meer op school, dus examenstress zal het niet zijn.
Ik maak me wel eens druk over allerlei zaken maar om nu te zeggen dat ik stress heb .. nee ik vind van niet.
Heb ook gelezen dat het door vitaminetekort kan komen, klopt dit en hoe is dit na te gaan ?
Ik moet binnenkort toch naar het ziekenhuis, dus dan kan ik het er meteen over hebben.
Kevin.L is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 14:13   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Laat je bloed maar even onderzoeken op eventuele vitaminen- of mineralentekorten. Trouwens een teVEEL aan bepaalde vitaminen of mineralen kan óók haaruitval tot gevolg hebben. Dus is het zeker handig om te laten controleren.

Maar, waarom moet je naar het ziekenhuis? Als je een ziekte onder de leden hebt en misschien reeds medicijnen gebruikt, kan dat ook de oorzaak van de haaruitval zijn.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 14:23   #5
Kevin.L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2009
Berichten: 25
Ik gebruik alleen een inhalator (of hoe ze dat ook noemen) voor mijn allergie, om precies te zijn dit.
Maar dat gebruik ik al jaren, vanaf mijn 10e, voor de rest gebruik ik geen medicijnen.

Ik word binnenkort geopereerd aan mijn pectus excavatum (ingegroeid borstbeen).
Kevin.L is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 14:29   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dan weet ik 't verder ook niet, sorry, en sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 14:35   #7
Kevin.L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2009
Berichten: 25
Bedankt !
Voor mijn operatie doen ze volgens mij ook nog wat onderzoekjes o.a bloed afnemen dus misschien kunnen ze daar dan meteen naar kijken of het een vitamine probleem is.
Kevin.L is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 14:41   #8
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Iets wat ik me afvraag en wat opzich weinig met het topic te maken heeft (maar misschien toch nuttig voor de ts is).

Als je AGA hebt, ga je dan ook meer haar verliezen? Opzich niet toch? Het groeit alleen minder terug..
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 15:20   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Tato, meestal verloopt AGA heel traag, maar soms behoorlijk snel, met wel degelijk veel haaruitval zonder hergroei. Lees o.a. maar eens wat Kniekous onlangs geschreven heeft over de varianten van chromosomen.
Bij plotseling veel haaruitval is er meestal sprake van telogeen effluvium.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
1,5 jaar haaruitval, amandelen en schildklier wondertje Haarproblemen bij vrouwen 2 20 september 2007 11:35
Mijn verhaal (haaruitval door pil, ijzer of aga ?) aardappelsla Haarproblemen bij vrouwen 5 19 oktober 2006 18:11
Hey ben 17 en al 1,5 jaar haaruitval Rosalinde Haarproblemen bij vrouwen 2 10 december 2004 18:02
17 en al 2 jaar haaruitval wordt steeds erger??!!! Rosalinde AGA - Algemeen 2 8 december 2004 21:03
haaruitval hoofd en lichaam Emeritius AGA - Algemeen 2 30 augustus 2004 23:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.