Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 23 september 2004, 21:52   #1
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Question In de war

Hallo allemaal,

Normaal gesproken zit ik in het forum alopecia arreata, omdat ik 2 kale plekken heb. De laatste tijd begint mijn haar echter diffuus uit te vallen dus ben ik hier een kijkje gaan nemen om antwoorden te vinden.
Ik herken heel veel in jullie verhalen, het lijkt wel of ik een combinatie van beide aandoeningen heb.
In totaal ben ik (vanaf 30 mei dit jaar) tussen een derde tot de helft van mijn haar kwijtgeraakt.
Wassen en kammen is een klein drama geworden, zoals ik ook wel lees in jullie verhalen.

Wat ik me nu afvraag: in het haarwoordenboekje hier staat over AGA:
"Het is genetisch bepaald dat alleen de haren aan de bovenkant van het hoofd zijn uitgerust met deze receptoren, wat verklaart waarom haar aan de zijkant en achterkant van het hoofd niet verloren gaat met het ouder worden"

Bij mij valt het ook aan de zij- en achterkanten uit. Zoals ik ook hier lees, kan ik mijn hoofdhuid steeds meer zien door mijn haar heen.
Zou dit dan ook AGA kunnen zijn, of kan dat niet doordat het op "verkeerde" plekken uitvakt?
(persoonlijk vind ik ALLE plekken verkeerde plekken om uit te vallen )

Ik ga 4 oktober weer naar de dermatoloog, maar ik vraag het hier ook maar eventjes.
Misschien is het een gekke vraag of weet niemand het, dan heb ik jullie tijd verdaan met deze lap tekst, sorry

groetjes Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.