Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 september 2016, 00:02   #1
Teddybeertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2016
Berichten: 1
Geslacht:
Unhappy Haarbreuk

Sinds een aantal jaar heb ik het al, last van hevige haarbreuk. Ondanks mijn speciale borstel en tal en potjes en smeersels vallen de kleine stukjes als regen in de wasbak. Soms vraag ik me af hoe het kan dat ik nog haar heb!

Wie heeft voor mij de gouden tip? Wat is zelf al doe is: voor het wassen een oliemasker, dan met een milde shampoo (nooit vaker dan 2x per week) en dan met een cremespoeling. Vervolgens het haar voorzichtig droog deppen, verzorgende haarcreme in en haarolie in de puntjes. Borstelen voorzichtig van beneden naar boven in stapjes. Als het droog is doe ik opnieuw verzorgende haarcreme in en haarolie in de punten (dit doe ik iedere dag).

In het weekend zondig ik en ga ik 1x met mijn steampod door mijn haren(!). Dit is de enige manier om het er gezond uit te laten zien helaas. (ik weet dat stijlen slecht voor je haar is maar ik ben 23 en wil graag op zijn minst dat 1 dag van de week mijn haar aantoonbaar is op een feestje). Ook slijtage is dat ik 1x in de 2 maanden mijn haar laat verven (uitgroei). Toch zegt iedere kapper dat dit in combinatie met mijn verzorging niet moet lijden tot zulke haarbreuk..

Ik lees ook veel over keratine behandelingen bij zowel kapper als thuis, heeft iemand daar ervaringen mee? Ook iemand met het verschil met een satijne kussensloop? Zou zo graag iemand anders zijn ervaringen horen met haarbreuk. Bestaat er een redmiddel? (vind het geen probleem om wat geld ervoor uit te geven maar dan moet het natuurlijk wel werken)
Teddybeertje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2016, 12:36   #2
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Als je zo ontzettend veel haren hebt die afbreken, en je vraagt hierbij om advies, dan is het advies waarschijnlijk wel voorspelbaar. Ik zou in jouw geval echt stoppen met hete apparaten (fohn, stijltang etc), en stoppen met het verven van je haar, en kijken of dit verbetering geeft. Of dit inderdaad verbetering geeft zul je dan pas merken als het een heel stuk is uitgegroeid. Wellicht is je ´oude´ haar namelijk inmiddels heel broos en breekbaar, dus dit proces kan dan nog wel even doorgaan, maar je nieuwe (ongeverfde haar) haar zou dan veel sterker moeten groeien.
Maar evengoed, als dit niet de reden is, en er is een andere oorzaak, ook dan zou mijn advies zijn om het niet meer te verven en te stijlen. Haar dat massaal afbreekt zou ik niet zo agressief behandelen, wat ook de oorzaak is, en wat de kapper ook zegt. Want mocht je je haar laten verven bij de kapper, dan verdient de kapper aan jou, en misschien is dit daarom niet haar of zijn advies. Het verbaast me trouwens heel erg dat de kapper, die ervan op de hoogte is dat je haar massaal aan het afbreken is, je niet adviseert te stoppen het zo agressief te behandelen.
Een satijnen kussensloop lijkt me hoe dan ook wel een goed idee in jouw geval. Dan schuur je minder met je haar op het kussen.
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2016, 00:36   #3
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Wat je kappers je niet vertellen dat jij door verven en je haar stomen constant je hoofdhuid irriteert. Dat kan leiden naar meer roos en gespleten haarpunten. Daarnaast kan je een B complex gaan slikken, haren en nagels(zelfde materiaal) hebben dat nodig. En dan nog zal je een tijd met gebroken haar zitten want pas het nieuwe haar kan dan beter zijn. Haar is doodmateriaal, als het beschadigd is kan je het niet lijmen.
agatha is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haarbreuk, keratinebehandeling


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.